Ervaringen Skoda center De Meern

roeland

Actief lid
Dat had Yal echt niet in dit draadje hoeven te zien, als hem dat gewoon face te face was\is verteld zou hij daar ook vrede mee hebben gehad.
Volgens mij had hij die overtuiging ook totdat de reactie van de directeur kwam.

Vrijwel alle dealers lezen op inet mee dus daarom denk ik dat ze wel van het bestaan van zijn topic en dit topic weten, toen ik destijds bij de citroen zat las ik ook op inet naar problemen van mensen met dealers dus waarom zou SCU dat niet doen.

Blijkbaar hecht jij meer waarde aan een bericht op inet dan hoe je persoonlijk behandeld wordt als je daar in de zaak staat
 

Skoody Boo

Actief lid
Eerlijk is eerlijk, als iets goed gaat mag het ook gemeld worden. Gisteren deed mijn Parot Carkit het niet (display ging niet aan). Ik kon pas 16.00u bij SCU zijn. Had ik niet meer verwacht om dat tijdstip, echter ging men er toch meteen naar kijken. Resultaat, om 16.15u deed 'ie het weer.... (ook ik heb al eerder wat negatieve ervaringen hier gemeld omtend SCU, dus wanneer iets goed gaat, mag het ook wel eens gemeld worden, al zou het misschien vanzelfsprekend moeten zijn dat het goed gaat natuurlijk).

@deusjevo: kijk, Skoda de Meern moet gewoon zorgen dat er meer van dit soort reacties komen. Want er is nou zo'n ontzettende beeldvorming ontstaan t.a.v. casus Yal, daar valt toch niet tegenop te kwaken. Dan kan je maar beter even heel goed je werk gaan doen en dat een paar jaartjes volhouden, daar heb je uiteindelijk meer aan.
 

Wijnand850

Forumguru
Vrijwel alle dealers lezen op inet mee dus daarom denk ik dat ze wel van het bestaan van zijn topic en dit topic weten, toen ik destijds bij de citroen zat las ik ook op inet naar problemen van mensen met dealers dus waarom zou SCU dat niet doen.

Waarom roep je dan eerst dat het natuurlijk niet zo kan zijn dat dealers internet de berichten op internet gaan bijhouden? Beetje tegenstrijdig. Ik begin me zelfs af te vragen of jij niet bij De Meern werkt. Internet maakt zo langzamerhand een vast onderdeel uit van het leven. Inderdaad: welcome to the real world. De dealers weten dat ook en weten ook wat de impact van berichtgeving op internet kan veroorzaken. Kennelijk was De Meern Yal zat. Dan zijn er 100 andere, en veel professionelere manieren om hem dat duidelijk te maken, zonder dat het op deze manier op internet was beland. Als De Meern echt slim was geweest had 'ie dat gedaan en niet door te stellen dat 'ie het hele bedrijf op gebak ging trakteren.

Natuurlijk wil niemand dat zijn kwestie op internet wordt uitgevochten. Maar in het geval van Yal was de discussie klaar en over (de auto was al ingeruild bij een ander). Het enige wat Yal nog kon doen was de wereld laten weten hoe De Meern handelt bij de echt lastige gevallen (en namen noemen heeft hij inderdaad pas in een van z'n laatste berichten gedaan). En dat is zijn goed recht. Ik ben blij met dat soort berichten, dan weet je tenminste waar je vooral niet moet zijn. En dat er twee kanten zijn aan een verhaal begrijp ik heel goed, maar het verhaal van Yal is zodanig bizar dat ik mij echt afvraag met wat voor een argumenten De Meern moet komen om een dergelijk afscheid te verantwoorden.

:ot: Ik had het wel een strakke actie gevonden als iemand met een doos gebak bij het bedrijf was gaan staan, met een taartpunt voor elke klant die niet naar binnen gaat....:worshippy:
 

roeland

Actief lid
Het lezen van het forum vergt minder tijd dan overal op te lopen antwoorden, dat is wat ik bedoelde met dat dealers niet alle fora's kunnen gaan bijhouden.
Dus tegen spreken niet, misschien wat minime info van mijn kant met wat ik bedoelde.

Nee ik werk er niet, ik stoor me er alleen aan dat mensen alles blind voor waar aan nemen wat mensen op internet zetten, mijn ervaring na 20 jaar automotive met klanten is dat de personen zich nu ook niet altijd even geweldig opstellen en op internet de gebeten hond gaan uithangen, en dat wordt vaak vergeten.
Als dit een andere dealer betrof had ik daar precies hetzelfde neer gezet , maarja dan had jij weer gedacht dat ik daar werkte.

Mooi voorbeeld bij jou in je dorp zit John van de Bunt , er zijn er een hoop in de motor wereld die dat een prutser vinden en onwetend iemand enz enz , ik kom er graag en wordt altijd vriendelijk geholpen niets van alle negativiteit die over hem gezegd wordt ervaar ik daar.

Hetzelfde geldt voor dit verhaal, misschien als er een auto staat die je intresse heeft eerst eens gaan kijken hoe jezelf behandeld wordt
 

MarcoO2

Forumguru
Volgens mij is er helemaal geen sprake van "alles blind aannemen". In dit topic zijn er voldoende kritische vragen gesteld en tegengeluiden gegeven. Persoonlijk vind ik jouw reacties redelijk tendentieus. Hoewel je op zich natuurlijk gelijk hebt ten aanzien van het principe van hoor- en wederhoor, is er in dit topic voldoende aanleiding te vinden om kritisch naar SCU te kijken.
 

roeland

Actief lid
Dus aan de ene kant vind je mij "partijdig Bevooroordeeld Onbetrouwbaar " en zo zijn er nog meer wat je anders als tendentieus kan zeggen, maar aan de andere kant krijg ik weer deels gelijk van je " hoor en wederhoor".

Ik zeg ook niet dat je niet kritisch naar SCU moet kijken dat is ieder voor zich die dat bepaald, uiteindelijk maak je zelf een keuze in iets en daar heb je je gronden voor.

Er zijn in dit topic genoeg meningen geventileerd die samen met een eigen ervaring een beeldvorming kunnen geven, echter gaat het er bij mij niet in dat er wordt geroepen een dealer te boycotten (was in het andere topic) of zelf gebak uitdelen aan mensen die er niet naar binnen gaan enz enz .

Dan kijk ik even naar mijn eigen ervaringen met klanten, waarbij de meeste zoals ik eerder aangaf hoog van de toren blazen op het moment van in de zaak zijn en op inet de gebeten hond spelen, andersom gebeurd ook niets durven zegen bij dealer en op inet roepen wat voor een eikels het zijn.

Er zullen altijd goede en slechte ervaringen zijn , 100 punten scoren kan in deze tijd niet meer verschillende mensen verschillende wensen en verschillende ideen .
Waar de 1 tevreden is met een lach en een hand zal de ander een vergoeding willen enz enz dat maakt uiteindelijk ook de mening die iemand heeft, de gene die blij is met de lach en hand zal positief zijn de ander die een vergoeding wilde zal negatief zijn.


Lang verhaal maar je moet wel realistisch blijven en niet verwachten dat het geen wat je wil (hoe minimiem soms het kan zijn\klinken) dat dat ook altijd gebeurd, in dit geval een reactie van SCU in dit topic.

Waarvan ik nog steeds niet inzie wat dat voor een bijdrage moet leveren hieraan
 

Wijnand850

Forumguru
Mooi voorbeeld bij jou in je dorp ....

Dat zou ik hier in Nijkerk maar niet te hard roepen... Je loopt het risico met pek en veren over de stadsgrens gezet te worden :laugh:.

...zit John van de Bunt , er zijn er een hoop in de motor wereld die dat een prutser vinden en onwetend iemand enz enz , ik kom er graag en wordt altijd vriendelijk geholpen niets van alle negativiteit die over hem gezegd wordt ervaar ik daar.

Dit bedrijf of z'n reputatie ken ik niet, kan ik dus ook niet over oordelen. MarcoO2 heeft het hierboven prima samengevat. Er zullen genoeg mensen tevreden zijn over De Meern, maar ik hoop van harte voor ze dat er nooit iets goed fout gaat met hun auto, zoals in het geval van Yal. Want dat de directeur daar niet mee om weet te gaan is inmiddels duidelijk.
 

roeland

Actief lid
MMM pek en veren dat werd in dorpen altijd gebruikt ;) gekkigheid natuurlijk.

Dat van John van De BUnt was als voorbeeld bedoeld, meerdere mensen meerdere meningen.

ik denk ook maar dat dat de afsluiting moet zijn, meerdere mensen meerdere wensen en ideen

grt
 

MarcoO2

Forumguru
Dus aan de ene kant vind je mij "partijdig Bevooroordeeld Onbetrouwbaar " en zo zijn er nog meer wat je anders als tendentieus kan zeggen, maar aan de andere kant krijg ik weer deels gelijk van je " hoor en wederhoor".
Klopt, dat zijn namelijk twee losstaande zaken. Je kan met het grootste gelijk van de wereld nog steeds heel tendentieus omgaan. Het feit dat er iets goeds zit in wat je zegt, zegt nog niets over de verdere kwaliteit van je betoog.
 

VEEJAY

Forumguru
Ai vandaag beetje fout advies gehad bij een checkup. Volgens hem moest de distributie om de 90K dus ben allang aan de beurt (sinds 180K) en moesten alle gloeibougies vervangen worden anders gaat hij niet meer starten in de winter. Bij elkaar zo'n 900 euro.

Ter verduidelijking: de distributie moet dus om de 150K bij mijn BXE type motor en ik doe het om de 120K. De volgende wissel is dus pas 70DKM verder maar ik doe het preventief over 40K (pak em beet over 2 jaar). Als ze het serviceboekje hadden bekeken dan zie je dat hij bij 120K vervangen was (ik sta bijna op 2ton nu).

De gloeibougies hoeven niet vervangen te worden want heeft al 2 winters doorstaan en nog nooit een melding in VCDS gehad. Het karakter van het starten kom door andere verstuivers die ik heb. Dat kan ik de dealer niet kwalijk nemen, maar dan moeten ze niet zeggen dat ze de stroing in de computer hebben gezien. Want dan had ik dat ook gezien met vagcom.

Jammer, want de koffie is wel te doen bij de dealer.
 

VEEJAY

Forumguru
Jammer wel hoor, ik kwam eigenlijk voor een knopje. Ik had 2x gevraagd en bevestigd gekregen dat het om enkele tientjes zou gaan. Uiteindelijk 100 euro op het presenteerblaadje. Na een paar keer vragen of het echt wel zoveel werk was, mocht er 20 euro vanaf en kon ik voor 80 euro de sleutels weer terug krijgen. Volgende keer als ik in De Meern ben ga ik wel bij Chris langs voor de koffie :tongue:
 

Michael83

Senior Member
Oud draadje, maar toch een nieuwe response..

Mijn vorige O2 hier gehad vior onderhoud, ging over het algemeen goed.
Nu, mijn O3 voor onderhoud weer hier, maar na een maand de auto gehad te hebben moesten de winterbandjes er onder.
Helaas, ondanks telefonisch de maat (18") doorgegeven te hebben, en toegezegd te hebben 18" winterbanden te willen, waren de juiste banden niet op voorraad.
Men had enkel 16"...
Uiteindelijk hebben ze die dag toch nog 18" gehaald ergens, en er snel onder gezet, erg snel denk ik, want 1 band zat er verkeerd om op, en al mijn 4 velgen zijn beschadigt (dáág mooie zwarte Turini's..)

Nu loopt het voorstel om ze te repareren, men komt er voor uit dat ze schuld hebben, maar ik moet de reparatie eerst maar eens zien.
Komende week gaan ze repareren. Ik ben zeer benieuwd of men een schadevergoeding, of iets tegen de overlast (of als goedmaker voor de relatie) zal regelen...
 
Bovenaan Onderaan