Ervaringen Skoda center De Meern

De aandacht voor de klant is tot een minimum beperkt. Geen info over een definitieve productiedatum, leverantiedatum enz. Nu hoef je niet dagelijks contact te hebben met een dealer, maar om nu altijd zelf te moeten bellen valt mij nogal zwaar tegen.
 
Ik herken de negatieve ervaringen met SCU niet. Zowel de Octavia destijds als de Superb nu is bij SCU besteld. TIjdens het keuzeproces werd goed meegedacht, maar ook de aflevering was perfect. Zo zie je maar ervaringen kunnen, net als smaken, verschillen,
 

Superbbb

Nieuw lid
Heb de auto ook bij deze dealer besteld, volgende week wordt hij geleverd!

Ben tijdens het hele traject op de hoogte gehouden van verwachte productieweek, definitieve productie week en zojuist om een afspraak te maken voor het leveren!

Ik ben tot nu toe goed geholpen door SCU (heel wat beter dan de dealers waar ik de afgelopen 8 jaar mijn VW Golf's (4 stuks) heb gekocht en in onderhoud heb gehad).
 

hvm

Nieuw lid
Mijn ervaring bij SCU is ietsje anders: GL besteld in augustus, verwachte levering begin november 2010. Vanuit SCU niets meer gehoord sinds de order, dus eind oktober zelf maar gebeld. Vertraging, opgeschoven productiedatum. Kan gebeuren. Een maand later maar weer eens gebeld, hetzelfde verhaal, en zo verder.

Voorlaatste telefoontje was januari 2011, te horen gekregen dat de auto binnen was en over één a anderhalve week klaar zou zijn. Na een week zelf maar weer gebeld, "ietsje vertraging" wegens het spuiten van een stukje bumper, een klus die tenslotte pas sinds augustus 2010 op de bon stond. Levering is nu begin februari 2011.

In de tussentijd een aantal keren meegemaakt dat collega X zou terugbellen op maandag, zonder dan gebeld te worden, dus dan bel je later in de week zelf maar weer eens.

Begrijp me niet verkeerd: volgens mij doen ze bij SCU hun best wel. Alleen verbaas ik me erover dat ze geen systeem hebben om hun klanten na verkoop te informeren en aan de dealer te binden. Of een terugbelbelofte te administreren. Is het normaal dat ik maandelijks zelf contact moet opnemen om te horen hoeveel later de auto geleverd kan worden?

Graag jullie commentaar, alvast bedankt.
 

mmarechal

Actief lid
Mijn ervaring met SCU zijn, net als deze thread, erg wisselend. Ik heb nu mijn tweede O2 via deze dealer afgeleverd gekregen en heb deze hier in onderhoud. Bij mijn eerste O2 was er met betrekking tot het bestel, aflever traject en service niets op aan te merken. Misschien kregen men het daarna te druk daar denk ik, zeker voor wat betreft verkoop. Mijn tweede O2 moest, door overstap naar een andere werkgever, een voorraad auto zijn omdat deze dus snel nodig was. Deze was via de leasemaatschappij besteld en op een gegeven moment ben ik daar eens langs gegaan om te vragen wat de verwachte aflever datum zou zijn. Men gaf toen in eens aan dat er een probleem was met deze voorraad auto en dat deze al ineens door een andere dealer was verkocht. Er moest hals over kop dus een andere worden besteld, uit de voorraad. Met een verkoper toen gaan zitten om meteen een andere voorraad auto uit te zoeken. Toen de keus was gemaakt, moest deze ook bij een andere dealer vandaan komen. Na wat bellen met deze dealer was dat deel rond (het grootste bezwaar wat ik hierin had, is dat ik er dus zelf achter moest komen dat er problemen waren in de levering, dit scheen al een paar dagen te spelen). Redelijk vlot daarna, werd er een afspraak gemaakt voor aflevering van deze auto. De ochtend dat ik met het hele gezin klaar stond om de auto te gaan halen werd ik gebeld dat er opnieuw problemen waren en dat de auto nog niet binnen was!!?? Wederom problemen dus en nog steeds was men zich er niet van bewust op tijd te bellen, tenslotte moest er voor de aflevering nog wel wat gebeuren (zoals een trekhaak eronder), men kon ook hier dus al een zeker een dag eerder voor bellen neem ik aan. Opnieuw een afspraak gemaakt waarna de auto toen wel werd afgeleverd. Met de tweede O2 was er qua aflevering dus nogal wat mis en is mijn idee dat men op dit vlak nog wel het e.e.a. kunnen verbeteren door bijvoorbeeld eerder te controleren of een auto optijd binnen is e.d. Dan de service, ook dit was bij mijn eerste O2 prima, en mijn huidige (tweede O2) heeft nog geen onderhoudsbeurt gehad, deze komt volgende week. Wel moest er na de aflevering nog een extra kaart op het navigatie systeem worden gezet en de MDI moest er nog in. Hiervoor moest ik de maandag na de aflevering bellen, wat toen al moeizaam ging (de auto leek men in het systeem niet te kunnen vinden en ook was men niet op de hoogte van restpunten). Na een afspraak gemaakt te hebben heb ik een week later nog maar eens geinformeerd of alles nu goed in het systeem stond, maar de afspraak stond er dus opnieuw niet in......
Al met al een slechte start dus voor de O2, waar ik over de auto zeer tevreden ben. Daarna ben ik nog langs geweest voor wat kleine dingetjes waar mee men mij meteen snel hebben kunnen helpen. Maandag dus een onderhouds beurt waarmee ik hoop dat het tij nu is gekeerd. Mijn ervaringen zijn dus nogal wisselend, ik blijf dan ook van mening dat men te snel is gegroeid en het hangt ook sterk af van de persoon wie je helpt op dat moment, zeker bij de verkopers. Via email zijn mijn ervaringen uitsluitend positief!
 

heavy

Actief lid
Ik ben hier van de week geweest voor de offerte voor "mijn" Octavia, ik werd snel en goed geholpen door een verkoper.

De offerte was in 10 minuten rond, dit komt mede omdat ik al wist wat ik wilde ... ik was al eerder bij een andere dealer geweest waarvan ik tot op heden geen offerte heb ontvangen.
Deze dealer is notabene de dealer waar mijn huidige privé auto in onderhoud is.

Mij Pa heeft hier ooit een nieuwe Fabia combi gekocht deze ervaring was destijds ook goed.
 

MWE

Nieuw lid
De ervaringen die ik heb met SCU zijn tot nu toe zeer positief. Ik had totaal geen ervaring met Skoda en ben daarom bij diverse dealers binnengelopen. Bij drie dealers kreeg ik totaal geen aandacht, bij SCU wel degelijk. Bij binnenlopen kwam er meteen iemand naar mij toe met de vraag of ik een verkoper wilde spreken, Dit omdat het nogal druk was. Na een kop koffie en wat rondgekeken te hebben kwam deze mevrouw weer naar mij toe met de melding dat er een verkoper beschikbaar was.

Daarna nog meerdere malen langsgeweest en ik kreeg absoluut geen beeld van "daar is tie weer". Na de handtekening was er een wachttijd van acht weken waar ik niets hoorde maar dat hoeft van mij ook niet. Vanaf het moment dat de wagen binnen was ben ik op de hoogte gehouden.

Ook de aflevering was heel goed. De verkoper heeft meer dan zijn best gedaan om alles uit te leggen. Tijdelijk rijdt ik nu in een vervangende Superb en doet SCU alle moeite om de auto weer te herstellen.

Kortom; als de service zo doorgaat blijf ik heel gelukkig met deze dealer.
 

stewen

Nieuw lid
In augustus 2010 mijn Octavia Elegance 1.2 TSI HB besteld, deze is geleverd in oktober 2010. Tijdens de koop en levering keurig geholpen door verkoper JeroenS, niets op aan te merken en een eerlijke deal kunnen sluiten. Na 3 maanden werd een klein mankement snel gerepareerd zodat ik op vakantie kon. Zoals het hoort werd ik als klant keurig geholpen door aftersalesmanager JeroenN. Ervaring is zeer positief, durf deze dealer aan te bevelen.
 

nomad

Senior Member
Nadat mijn nieuwe auto weer afgeleverd werd door Skoda Center Utrecht, bleek dat door wat miscommunicatie de trekhaak er nog niet onder zat. Ik wilde die er wel graag onder hebben, maar had ook wat auto's gezien waarbij er toch wel een redelijk groot gat in de bumper is gezaagd, kortom, heel veel mooier wordt het er niet op. Daarnaast zag ik ook dat de stekkerdoos vrij laag zat en dat je gewoon de kabelboom zag lopen. Mijn wensen waren duidelijk: Stekkerdoos zo laag mogelijk monteren ! Na wat uurtjes gewacht te hebben, was het eindresultaat perfect ! Stekkerdoos nagenoeg uit het zicht en mazzeltje: doordat ik mijn oude haak heb laten monteren, viel deze net onder de bumper en heb ik dus geen lelijk gat in de bumper ! Ben er 100% tevreden over !
 

yal

Lid
Voor ons is Skoda Center Utrecht de slechtste dealer aller tijden.

Bijna 2 jaar lang hebben wij pech met onze Octavia Combi Elegance 1,8TSI DSG7 gehad , nota bene bij deze dealer nieuw gekocht, nooit een tegemoetkoming gekregen geen excuus of wat dan ook. Zie topic : http://www.skodaforum.nl/board/f32/problemen-nieuwe-octavia-11223.html

Nadat vorige week Donderdag mijn vrouw en kind wederom met pech langs de weg stonden is onze auto weggesleepd naar deze dealer.
Toen wij vandaag de auto weer ophaalden , kregen wij als klap op de vuurpijl : ('dit geloof je toch niet!')


beiden een hand v/d directeur en de felicitaties dat Skoda Center Utrecht van ons verlost is!!!
De directeur zei dat hij het hele bedrijf op gebak had getrakteerd , aangezien wij , overgestapt zijn naar een ander auto merk (mazda).


Dat een bedrijf fouten maakt kan gebeuren , dat een product niet deugd komt helaas ook voor , dat je als directeur zijnde op zo'n onbehoorlijke manier met klanten om durft om te gaan , daar hebben wij geen woorden voor....

Behalve dan dat deze persoon niet geschikt is voor zijn functie.
 

yal

Lid
Heb je draadje nog eens helemaal doorgelezen :shocked: en de zaak wordt steeds bizarder met deze reactie van de dealer zo.
Ben benieuwd naar de reactie van de dealer als hij jouw draadje http://www.skodaforum.nl/board/f32/problemen-nieuwe-octavia-11223.html eens doorleest.

Bedankt voor je reactie.
Wij hebben wij alle hoop verloren op een fatsoenlijke reactie , dit als gevolg van de manier waarop wij vandaag te woord werden gestaan.

Feit is dat deze directeur totaal niet weet wat er omgaat in zijn bedrijf en zijn eigen mensen volledig tegenspreekt.

Grtn Yal.
 

sitechris

Donateur
Dit is ook de dealer die mij dure abt tuning verkocht maar de auto liet chippen bij een beunhaas in meerkerk.
 

sitechris

Donateur
Kunnen we deze dealer niet boycotten vanuit sf? Totdat directie scu op dit forum excuus maakt oid. Een soort van hall of shame.
 

VEEJAY

Forumguru
Hmm, 2 jaar lang had ik ellende met mijn aftermarket xenon op een nieuwe Octavia geleverd door SCU. Bij SCU gekocht en gemonteerd bij aflevering van de nieuwe auto. Uiteindelijk boden ze het geld terug te geven (maar ja schiet niet op met een leaseauto en ik WILDE xenon geen halogeen).

Ik ging toen naar een andere dealer en die had het probleem in 1 keer opgelost (ander merk balast ofzo). Daarna nooit meer problemen gehad met de xenon.

Ik ken het bedrijf sinds 2004, maar denk dat het mede door het merk, behoorlijk gegroeid is de laatste jaren en daarmee blijkbaar ook de mentaliteit in de negatieve zin. Maar goed, er zullen ongetwijfeld meer tevreden dan ontevreden klanten het pand verlaten hebben anders hadden ze de toko allang kunnen sluiten.
 

LT83

Forumguru
Zo zeg, deze man is een regelrechte schande voor de autobranche. Dat iemand als directeur zijnde zich op zon manier laat kennen zeg, ongelofelijk.
Naast bitter weinig respect voor klanten en het merk Skoda is deze directeur, het verhaal van Chris lezende, ook niet vies van wat oplichtingspraktijken.

Ik kijk met plezier uit naar een reactie van betreffende lei(ij)dinggevende.
 

Neptukker

Forumguru
beiden een hand v/d directeur en de felicitaties dat Skoda Center Utrecht van ons verlost is!!!
De directeur zei dat hij het hele bedrijf op gebak had getrakteerd , aangezien wij , overgestapt zijn naar een ander auto merk (mazda).

Meestal springt Franje Bauer wel na een halfuurtje tevoorschijn maar een slechte grap 2 jaar volhouden......
Wat een droeftoeter zeg. Het klinkt bijna ongeloofwaardig jou verhaal maar je zult dit vast niet verzinnen.
In ieder geval veel suc6 en plezier met de Mazda toegewenst.
 

sitechris

Donateur
Zo zeg, deze man is een regelrechte schande voor de autobranche. Dat iemand als directeur zijnde zich op zon manier laat kennen zeg, ongelofelijk.
Naast bitter weinig respect voor klanten en het merk Skoda is deze directeur, het verhaal van Chris lezende, ook niet vies van wat oplichtingspraktijken.

Ik kijk met plezier uit naar een reactie van betreffende lei(ij)dinggevende.

kleine nuance. Was een verkoper en na wat druk is auto uiteindelijk wel bij abt gechipt. Dus het is wel opgelost. Alleen heeft de verkoper het ware verhaal een keer verteld aan medeforummer die het aan mij vertelde. Ik heb er richting scu overigens niets mee gedaan. Ik koop er gewoon geen auto's meer. Maar ja....tijd heelt alle wonden dus recent er toch weer eens onderhoud aan skoda laten doen. Maar dat is ook weer voor het laatst.
 
Bovenaan Onderaan