Ervaringen Skoda center De Meern

mmarechal

Actief lid
@Yal, SCU dus de dealer. Toevallig heb ik ook mijn huidige en vorige Skoda O2 daar vandaag. De eerste ging allemaal erg goed, de tweede ging het bij de bestelling / aflevering erg slecht. Hierover had ik toen ook een discussie lopen (http://www.skodaforum.nl/board/f45/nieuwe-baan-nieuwe-auto-10658.html). Erg jammer dat dit daar zo gaat. Met mijn huidige O2 heb ik wel wat probleempjes gehad maar zijn gelukkig weer opgelost, al waren hier doorgaans ook wel een aantal bezoekjes voor nodig. Het begint er dus op te lijken dat dit steeds meer regel dan uitzondering wordt?
 

mmarechal

Actief lid
... nog even een aanvulling, denk dat ze zich bij SCU nu wel achter de oren zullen krabben. Ook zij zullen toch wel weten hoe groot dit forum inmiddels is en ik kan mij niet voorstellen dat het draadje van Yal niet gevolgd is daar.... als je dan als directeur met een dergelijke absurde reactie komt....... onbegrijpelijk.
 

deusjevo

Forumguru
ik kan mij niet voorstellen dat het draadje van Yal niet gevolgd is daar.... als je dan als directeur met een dergelijke absurde reactie komt....... onbegrijpelijk.

Denk gewoon dat hij van 't bestaan van dat draadje niet weet, vandaar zijn volslagen belachelijke reactie?
 

bart68

Nieuw lid
Skoda Center Utrecht (De Meern)

Skodacentrum Utrecht (De Meern).
Normaal ben ik niet zo van dergelijke fora, maar deze Skodadealer heeft het zo bont gemaakt, dat ik het niet kan laten hier melding van te maken en mensen te waarschuwen hier beslist NIET naar toe te gaan!!!

Vier jaar geleden Ocatvia Elegance hier gekocht (lease). Dit ging prima. En toen begoen de ellende.
Voor een defecte airco ben ik meerdere malen terug geweest.
Voorjaar 2011 de motor in de prak gereden (aandrijfstang door motorblok). Leasemaatschappij wilde hier een gereviseerde motor voor terug laten plaatsen. Weet niet waarom, maar het heeft maanden geduurd voordat Skoda Utrecht dit wilde gaan doen. Ben met een huurauto van skodacentrum op vakantie gegaan, omdat ze er pas na weken zeuren van de leasemaatschappij aan wilden beginnen en het maar niet voor elkaar kregen het op tijd naar behoren te doen. Twee weken geleden gevraagd de auto na te kijken omdat ik hem privé wil overnemen van de leasemaatschappij. Er mankeerde het nodige aan. Een van dingen was dat de turbo floot, wat een eerste teken was (volgens de dealer) dat die stuk gaat. Turbo was volgens dealer niet vervangen bij het inzetten van gereviseerde motor, zo vertelde men mij. Kosten nieuwe turbo ca. €1200,-. Hierop natuurlijk de leasemaatschappij gebeld, die aangaf dat er wel een turbo in rekening was gebracht bij het inzetten van de gereviseerde motor en dat er dus nog garantie op zou zitten. Het heeft wat tijd gekost, maar er was dus wel degelijk een nieuwe turbo ingezet. Leasemaatschappij heeft er een expert opgezet om te zien wat er nou aan de hand is met die turbo. En wat blijkt, niks mis mee.
Een week later stopt het Columbus navigatiesysteem er spontaan mee. Ik weer terug naar Skoda Utrecht. Sorry meneer, maar die navigatie is overleden en krijgen we niet meer gemaakt. Een nieuwe kost € 3200,=. En dan sta je met zo'n bericht weer buiten.
In oveleg met de leasemaatschappij een second opinion gevraagd bij S Point in Amsterdam ZO. Uurtje werk en navigatie loopt weer als een zonnetje voor 55,-.

Vanuit Skoda Utrecht telefonisch excuses gekregen voor hoe het allemaal gegaan is met die turbo en het navigatiesysteem. Voor sorry kopen we niks, dus uiteindelijk een tegoedbon van 250,- voor een onderhoudsbeurt toegezegd gekregen, omdat ze het allemaal zo vervelend vonden. Bevestigingsmail hiervan zou afgelopen vrijdag, dan wel zaterdag worden verstuurd. Inmiddels is het maandagavond en de mail moet nog steeds binnenkomen.
Zo vervelend vonden ze het kennelijk niet en afspraken nakomen blijkt niet mogelijk voor Skoda Center Utrecht.

Als ze geld aan je kunnen verdienen zijn ze er als de kippen bij, maar als het om service gaat, is het een drama. Mensen ga hier niet heen, want je wordt opgelicht waar je bij staat.
 

yal

Lid
@ bart68 ,

dat is nogal een verhaal. Een aantal punten uit uw verhaal zijn voor ons herkenbaar en hebben wij ook ervaren.

Heeft u de importeur van Skoda , Pon Leusden ingelicht over deze situatie?

Vr.gr.

Yal
 

mmarechal

Actief lid
Eerlijk is eerlijk, als iets goed gaat mag het ook gemeld worden. Gisteren deed mijn Parot Carkit het niet (display ging niet aan). Ik kon pas 16.00u bij SCU zijn. Had ik niet meer verwacht om dat tijdstip, echter ging men er toch meteen naar kijken. Resultaat, om 16.15u deed 'ie het weer.... (ook ik heb al eerder wat negatieve ervaringen hier gemeld omtend SCU, dus wanneer iets goed gaat, mag het ook wel eens gemeld worden, al zou het misschien vanzelfsprekend moeten zijn dat het goed gaat natuurlijk).
 

Cordoba

Forumguru
@bart68: ik vraag me af waarom je een tegoedbon voor onderhoud bij deze tent zou gebruiken? :smiley29: Alles wijst erop, dat je niet blij hoeft te zijn als je je auto hier brengt voor onderhoud. Als je die bon ook bij andere Skoda-dealers kan gebruiken, wordt het een ander verhaal: dan kun je een dealer kiezen waar je wél vertrouwen in hebt.
 

roeland

Actief lid
Ik weet heel zeker dat ze bij SCU van dit en Yal zijn draadje afweten, echter zijn er altijd 2 kanten van het verhaal en wij lezen hier maar 1 kant en dus heeft de dealer het altijd gedaan.

Als een eigenaar\directeur je meldt dat hij blij is van jou als klant af te zijn dan heeft er heel wat afgespeeld , dit zal niemand zomaar doen namelijk.
Maw wij lezen hier een verhaal en nemen dat voor waar aan zonder al de feiten te weten, mooi he het medium internet vooral als iemand zich niet kan verdedigen (en ga nu niet roepen dat alle merk dealers maar forums in de gaten moeten gaan houden want dat is kolder).

Mijn persoonlijke mening is anders dan wat de meeste hier gelijk roepen, zeker als een auto al 4 keer terug is geweest naar Pon en ze daar ook niets hebben kunnen vinden.....

Nee ik heb geen aandelen SCU ik werk er ook niet en heb geen andere banden met ze

grt
 

deusjevo

Forumguru
Ik weet heel zeker dat ze bij SCU van dit en Yal zijn draadje afweten, echter zijn er altijd 2 kanten van het verhaal en wij lezen hier maar 1 kant en dus heeft de dealer het altijd gedaan.

Als een eigenaar\directeur je meldt dat hij blij is van jou als klant af te zijn dan heeft er heel wat afgespeeld , dit zal niemand zomaar doen namelijk.
Maw wij lezen hier een verhaal en nemen dat voor waar aan zonder al de feiten te weten, mooi he het medium internet vooral als iemand zich niet kan verdedigen (en ga nu niet roepen dat alle merk dealers maar forums in de gaten moeten gaan houden want dat is kolder).

Wacht effe, als je als dealer van dit draadje weet en niet reageert doe je 't echt niet goed. :confused:
 

Wijnand850

Forumguru
Ik weet heel zeker dat ze bij SCU van dit en Yal zijn draadje afweten....

...vooral als iemand zich niet kan verdedigen (en ga nu niet roepen dat alle merk dealers maar forums in de gaten moeten gaan houden want dat is kolder).

Hoezo heeft deze dealer niet de mogelijkheid zich te verdedigen? Je geeft zelf aan zeker te weten dat ze van het bestaan van dit draadje weten (dus kennelijk houden ze internet toch wel in de gaten), dus dat geeft ze ook alle kans om te reageren. Op welke wijze dan ook, dat is inderdaad het mooie van internet. Ik ken Yal niet en deze dealer ook niet, maar dit soort uitlatingen van een directeur zijn verre van professioneel, wat er zich ook heeft afgespeeld. Dat blijkt ook wel uit de reactie van Pon....
 

sitechris

Donateur
I agree met Wijnand, ook bij tegenspoed in een zakelijk conflict moet je zakelijk en professioneel blijven. Geldt natuurlijk voor beide partijen, maar als verkopende partij geldt dat nog net wat meer. Overigens ben ik ook erg benieuwd naar de versie van SCU. Ze zitten hier wel op forum, dus het staat ze vrij om te reageren toch?
 

roeland

Actief lid
Nu meer als 20 jaar in de Automotive te zitten hoef je mij echt niet te gaan uit leggen hoe spelletje's bij importeurs gespeeld worden, de zogenaamde mooie reactie van Pon vindt ik niets waard, daar waar het er echt toe doet (garantie kunnen claimen) Pon namelijk niet thuis geeft.
Denk je nu echt dat Pon de directeur van SCU gaat vertellen hoe hij zijn bedrijf moet runnen???? Wake up come to the real world.

Denken mensen nu echt dat er een mannetje wordt aangesteld bij dealers die alle fora's afgaat en overal maar op gaat reageren???? nog maals Wake up come to the real world, het is iets tussen klant en dealer en daar moeten ze samen uitkomen dat gaat niet op internet uitgevochten worden dat blijft gewoon in het pand waar dealer gevestigd zit, lukt dat niet dan scheiden de wegen klaar.
Dit is altijd al geweest en dat hoort zo te blijven , ik vindt niet dat een dealer zich op een fora moet gaan lopen verdedigen over zaken die ze met klanten hebben.
Dat een hoop dealers en importeurs op internet snuffelen wat mensen over hun produkt\zaak te melden hebben is bekend, net zoals wij eerst eens gaan kijken wat de evt problemen kunnen zijn van een auto die we willen aanschaffen.

Als ik alle topics over dealers e.d doorlees heeft iedereen wisselende ervaringen, dat is altijd zo en dat zal altijd zo blijven.
Ik ken ook zaken waar ik geen voet over de drempel zet en andere lopen er mee weg.

-Edit- @ sitechris, 90% van de dealers vindt zakelijk en professioneel blijven geen uitlatingen op internet doen over iets wat tussen hun en klant is
 

Skoody Boo

Actief lid
Als ik een conflict met mijn dealer zou hebben, ik zou dat hier bespreken, en hij zou daar dan op gaan reageren, dan zou mij dat niet echt bevallen.
 

deusjevo

Forumguru
Wat is er mis met een weerwoord van de dealer?
Moeten we, in dit voorbeeld, jou op je blauwe ogen geloven zonder dat de dealer mag reageren?
 

jalex_h

Forumguru
Er is minstens één andere dealer die wel alles op internet in de gaten probeert te houden en zich ook wel eens op dit forum gemeld heeft toen er een negatief bericht over hem verscheen. En daar was veel waardering voor

En nee, stel dat ik hier wat over een dealer loop te klagen, dan heb ik er geen problemen mee dat deze hier zou reageren. Ik kan me mischien niet vinden in de reactie, maar dat is wat anders. Iedereen heeft gelijke rechten, zeker op internet, dus ee dealer ook.

Vwb Yal, er zijn imho 2 dingen die voor hem pleiten.
Het eerste is dat hij, ondanks eerder aandringen van diverse mensen, heel lang geen naam van de dealer wilde noemen.
Daarnaast heeft hij ook wel eens een uitdraai van de foutmeldingen gepost ter ondersteuning van zijn verhaal.

Gegroet,
 

Skoody Boo

Actief lid
Wat is er mis met een weerwoord van de dealer?
Moeten we, in dit voorbeeld, jou op je blauwe ogen geloven zonder dat de dealer mag reageren?

Nee, maar dat moest je juist toch al niet. Maar als een dealer-klantconflict op een forum zou worden uitgevochten zou je nog steeds niet weten wie je nou op wiens blauwe ogen zou moeten geloven. Jouw "oplossing" van weerwoord bieden lost dus aan de ene kant het probleem niet op, terwijl het aan de andere kant het probleem wel kan vergroten.

Wat een dealer moet doen is gewoon zorgen dat het overgrote merendeel van de klanten wel tevreden is, en daar z'n energie in steken. Daar heeft iedereen veel meer aan, en dat levert misschien ook weerwoorden op waar veel meer waarde aan gehecht mag worden.
 

roeland

Actief lid
@ Jalex,

Ik beweer niet dat Yal zijn problemen niet waar zijn he er zal echt wel wat aan de hand zijn , ik krabbel alleen achter mijn oren over het 1 zijdige verhaal over de uitspraak van de directeur van SCU.
Ik denk dat er dan in 2 jaar wel het 1 en ander voorgevallen moet zijn wil je tot zo'n uitspraak komen.

Skooby Boo begrijpt waar het om gaat, mensen roepen nu om een reactie maar als het hun zelf betrefd zitten ze daar echt niet om te springen als dat openlijk gebeurd
 

deusjevo

Forumguru
Skooby Boo begrijpt waar het om gaat, mensen roepen nu om een reactie maar als het hun zelf betrefd zitten ze daar echt niet om te springen als dat openlijk gebeurd

Als mij hetzelfde als Yal was overkomen zou ik graag een reactie van SCU in dit draadje hebben gehoord al was het alleen maar om te laten zien dat ze d'r serieus aan werken of gewerkt hebben.
Ik hou nu, vooral nadat er gezegd wordt dat SCU van dit draadje af wist, een slecht gevoel hieraan over. Zou voor mij reden kunnen zijn om geen zaken met SCU te doen en dat is misschien niet terecht. :ahum:
 
Bovenaan Onderaan