Ervaringen met alle versies van OBDeleven (als alternatief voor VCDS)

spikehome

Forumguru
Met de oude versie kan je ook long coatings doen
Wel de pro dan maar voor die paar centen extra.
Kocht hem voor 69 was aanbieding met 200 punten geloof ik.
 
Laatst bewerkt:

Timmer

Donateur
Obd11;
Voor long coding heb je de pro nodig.

in het filmpje gebruiken ze de 'first gen' van Obd11, huidige versie is sneller, en kost ook iets meer. Longcoding of adaptations kan je NIET met een iPhone (ik spreek uit ondervinding), dus een android is wel een vereiste (kan je met eender welke android, enkel bluetooth en android 4.1 of hoger zijn een vereiste).
Ik ben best tevreden van mijn OBD11, ik gebruik het als mijn 'on the road'setje, thuis heb ik nog altijd vcds liggen ;)
 

Bulletdodger

Senior Member
@Peter-036 maar die gast in het filmpje gebruikt de oude (niet de pro dus) versie en doet de aanpassing die ik nodig heb.

Dan zou ik alleen een android toestel nodig hebben.
 

Bulletdodger

Senior Member
Heel apart, ik heb de OBDeleven binnengekregen (First Gen) en op mijn iPhone geïnstalleerd, maar bluetooth koppelen al niet en de app wil niet eens connecten omdat deze alleen geschikt was voor de PRO.

Gelukkig stond mijn buurman buiten en die had het met zijn android toestel zo voor elkaar om te connecten en kon ik via zijn telefoon de aanpassing doen.
 

brepus13

Forumguru
Staat ook allemaal beschreven al hier op het forum trouwens. Ik heb er een tablet aan gekoppeld is wel net zo makkelijk.
 
Ik heb in m’n citigo e iv ook de klimaatinstelling veranderd.
Dit kan ook met VCDS en Obdeleven (filmpje van Tedo Nash)
 

Agent327

Forumguru
Omdat we in onze famile over 3 VAG produkten beschikken heb ik me inmiddels de odbeleven pro aangeschaft. De spullen zullen de komende dagen worden afgeleverd hier.
Gelijk even een vraag waarop ik nog geen duidelijk antwoord heb kunnen vinden; hoe kan ik de achterlichten aanzetten icm de dagrijverlichting?
 

Wullum

Actief lid
Is er wellicht iemand die heeft uitgeplozen of je kan inrichten dat ook het panoramadak zich kan sluiten met de afstandsbediening? Leuk dat je dat met de ramen kunt doen, maar als het begint te regenen en mijn dak staat open, wil ik dat graag vanaf de 3e verdieping op kantoor kunnen dichtklikken...
ik vind hiervoor geen OBD app in ieder geval...
 

EdK

Forumguru
Als je een regensensor hebt op het voorraam dan zou dit automatisch moeten gaan ( ook normale ramen ) en anders met VCDS in theorie in te stellen.

Dus als Breda je @home is dan zou je bv met @Antera hierover contact mee kunnen opnemen....
 
Bovenaan Onderaan