Ervaringen met alle versies van OBDeleven (als alternatief voor VCDS)

haassie

Forumguru
Probeerde zojuist een grafiek te maken van wat parameters van de MAF sensor. Dit om te zien of ie nog ok is. Heb al een tijdje de dongle en sw niet gebruikt. Waar ik voorheen naar een module ging en live data selecteerde had ik de optie een grafiek te maken met geselecteerde waardes. Deze lijkt verdwenen? Was een grafiek icon. In het hoofdmenu is er ook een live data optie maar deze geeft een aantal enkelvoudige voorgeprogrammeerde parameters (zinloos) waarbij je ook geen grafiek kunt maken met meerdere waardes. Zit het ergens anders verstopt tegenwoordig? Als het echt weg is is dat best zonde!
 

turboturbo

Forumguru
Klopt. Het PRO pakket is niet meer dan een licentie / activatie gekoppeld aan je account als ik het goed begrijp.
 

turboturbo

Forumguru
Ook de kleur van het ledje wordt door de software aangestuurd is mijn idee.

Tijdens het gebruik in de auto licht hij wit op. En tijdens een firmware update bijv paars....
 

ZaRoK

Senior Member
Ik ben benieuwd wat erbij jullie staat bij het volgende:
Control Unit
Engine Control Module 1
Live Data:
Numb. Misfires Counter cil. 1
Numb. Misfires Counter cil. 2
Numb. Misfires Counter cil. 3
Numb. Misfires Counter cil. 4
 

Bijlagen

  • Capture+_2020-02-06-07-44-17.png
    Capture+_2020-02-06-07-44-17.png
    535,6 KB · Weergaven: 61

MaxN

Donateur
Er is een update voor de iOS versie.
Vanaf nu ook Live Data mogelijk.
Ga ik vanmiddag eens even testen.

24 Feb 2020
Version 1.1.6
We are always improving this application so you can get most of your OBDeleven device!
Features:
- Live Data
- Advanced Identification (UDS)

Fixes:
- User’s profile is now updated with the details from linked social account
- Control Units status fixes
- Vehicle’s mileage is now displayed in miles or km

It includes other bug fixes and performance improvements.
 
Ben benieuwd. De website lijkt (nog) niet te zijn bijgewerkt ? Alleen onderaan de fases van ontwikkeling..
 
Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
Vandaag Live Data getest. Ik krijg steeds een melding dat er geen live data beschikbaar is. Alleen bij module ‘instrument display’ krijg ik aanvankelijk iets van een lijst te zien, maar zodra ik op iets klik, weer dezelfde melding.

Voorts doet de automatische voertuig herkenning het ook niet meer (handmatig aanklikken werkt gelukkig nog wel)
 
Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
Live data vandaag wel werkend op de een of andere manier.

Vraag is nu: waar kijk ik naar? Ik kan meerdere pagina`s met live data bekijken, maar geen idee waar ik naar aan het kijken ben.

Zo vond ik bijv deze (was oa op zoek naar olie en/of koelvloeistof temperatuur) ik gok dat dit ze zijn. Maar wat is wat?
Een snelle Google leverde me niets op.
Weten jullie meer?

DB83BAF0-6898-498E-AEC6-34AE74F3B516.jpeg
 
Bovenaan Onderaan