Ervaringen met alle versies van OBDeleven (als alternatief voor VCDS)

turboturbo

Forumguru
Dat is goed nieuws!

Kijkend op de site lijken een hoop functies niet (meer) beschikbaar te zijn voor de iOS versie:
https://obdeleven.com/en/apps-and-features

Waaronder bijvoorbeeld ‘live data’. Dat is dan veranderd kennelijk want ik had onthouden dat dat eerst wel mogelijk was bij de iOS versie vanaf het middelste pack zeg maar.

De iOS versie kan nu nog maar praktisch 4 dingen.

Dat staat gelijk aan de ‘oude’ starters-pack:
https://ibb.co/2P99k1L
 
Laatst bewerkt:
Zojuist Next-Gen pro besteld, moet binnen 2-14 dagen binnen zijn. iOS functies zijn een beetje een tegenvaller inderdaad.
 

MaxN

Donateur
Ik ben benieuw wat er nou echt werkt met iOS.
Wil er ook wel een, had ook al een pre-order lopen tot deze stopgezet werden, maar wil wel aanpassingen kunnen doen en niet alleen kunnen uitlezen.
 
Ik start dit topic zodat de nieuwe hardware versie van ODBEleven een eigen plek heeft. 11-11-2019 is de NextGen versie na enige vertraging (van maanden) beschikbaar gekomen. Belangrijkste verbeterpunt is (nog beperkte) ondersteuning voor iOS devices.

l9KjeHMgx6.png
 

turboturbo

Forumguru
Verwarrend; op de website is de tekst aangepast bij de 3 varianten next gen devices. Nu staat bij alle 3 de varianten “iOS beta”. :sterretjes:

Ik had dus toch wel een Pro pack kunnen aanschaffen en daarmee rustig afwachten op de volledige iOS ondersteuning in de toekomst?

Dan had ik liever toch meteen die Pro pack genomen. Even mailen met obd of dat later aanvullend aangeschaft kan worden (daar lijkt het wel op, dat is nu zo voor Android) of anders stuur ik ‘m terug; het doosje is nog gesealed.

Overigens duurde de verzending bij mij 1,5 week en vond ik het pakje verfromfraaid en geopend op de deurmat: dank u PostNL. :thumbsdown: Helpt natuurlijk ook niet dat het in een zakje/enveloppe zat (Ali style) i.p.v. in een doosje.
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Ik had het zeer slecht verpakte doosje binnen 3 dagen na bestelling in de brievenbus. Het doosje van de dongel zelf was ongeopend en onbeschadigd, maar het kon zo uit de verpakking vallen. Ik heb het ultimate pack ondanks dat ik een iPhone heb, het werkt wel, al is het een beta versie. Heb ook 1000 credits zag ik in m’n account.
 

turboturbo

Forumguru
Ik heb het ultimate pack ondanks dat ik een iPhone heb, het werkt wel,
Dit lijkt ook precies te kloppen en overeenkomstig met de beschrijving volgens de site nu, ‘compatible with Android and iOS beta’. Terwijl de iOS toevoeging eerder alleen bij de Starterspack vermeld stond.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

turboturbo

Forumguru
Ik heb antwoord van OBDEleven op mijn gestelde vraag over de PRO support op iOS.

Dear Customer,

you will be able to get the license of PRO on iOS, once we will release it. You do not need to change the device.


De functies lijken dus puur (?) software matig te zijn, de hardware is kennelijk gelijk ondanks die verschillende kleurtjes (groene, blauwe of rode rand)

Edit - dat leek al vanaf begin het geval, zie ik nu:
Individual design

Possibility to choose desired led light color (Only for Android)
Ik maar denken dat het 3 fysiek verschillende apparaatjes waren :bloos:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MaxN

Donateur
Hier vandaag ook de OBDeleven ontvangen en alvast even geprobeerd. Pakketje kwam hier zonder schade aan. Via pakketpost met handtekening.
Vanavond al even via de apps een aantal aanpassingen gedaan. Nu hopen dat de longcoding snel beschikbaar komt voor iOS.
Of toch nog een maar een “oud” Android tablet bij mijn schoonouders ophalen?
Eerste indruk is in elk geval goed. Oh ja wel kleiner dan verwacht, al weet ik niet waarom. En net als @Corné de Kluijver ook 1000 punten erbij gekregen met het Ultimate Pack. En had er al bijna 400 gratis verzameld via de app.
dit weekend ook maar even in de 2017 O3 van de buurman en de Golf VII GTI van hun kijken naar de mogelijkheden.
 

oco1979

Forumguru
iemand ervaring met de oude en nieuwe ?
Is er veel verschil ?
Heb de oude versie en zou eventueel nieuwe aankopen.
 
iemand ervaring met de oude en nieuwe ?
Is er veel verschil ?
Heb de oude versie en zou eventueel nieuwe aankopen.
Wat ik er van heb kunnen achterhalen is de nieuwe noodzakelijk om onder iOS te kunnen coderen. Verder ook geen verschil ontdenkt.

Edit: Ik heb de nieuwe
 
Bovenaan Onderaan