Ervaringen met alle versies van OBDeleven (als alternatief voor VCDS)

Antera

Donateur
OBDe word niet echt veel gebruikt door de vaste codeerders hier. Niet helemaal betrouwbaar en ook zoals ik hierboven ook zie word er zomaar zelf wat gecodeerd zonder te controleren of te weten of dit wel kan op jouw auto. Dit kan gevolgen hebben die je niet zomaar kan terug draaien. Maar goed dat is al vaak gezegd en je eigen risico. Help je graag als het problemen heeft waarbij je niet meer terug kan.

@Original Mars Drive mode kan gecodeerd worden maar niet zoals jij het doet helaas. Daarnaast driving profiles werk niet op jouw auto.

@Marc97 Ik zou iemand zoeken met VCDS die weet wat hij doet :jaja:
 

turboturbo

Forumguru
Is dat niet gewoon de reguliere prijs ?
Zie ook nergens staan dat het een aanbieding is?
Geen idee wat die normaliter kost. Maar ik zag een Black Friday actie op hun Facebook voorbij komen.

Ik heb er destijds een tientje meer voor betaald en dat was toen al speciale introductie korting (geen verzendkosten) dus ik dacht dat het wel klopt.
En laten we wel wezen, voor zes tientjes een degelijke fout code scanner is geen geld. Dat coderen en aanpassingen doen is dan allemaal leuk meegenomen, als het je ding is.
 
Ik heb op hun facebook gekeken maar ik zag alleen een oud bericht van 2019 aangaande black friday en nu lees ik er eigenlijk niks over afgezien van die extra credits (die je ook gewoon kunt verzamelen door reclame te kijken) en een hoesje..

gaat me niet eens zo zeer om de coding want ik ben bij een forumlid geweest die het nodige gedaan heeft; maar meer over de foutcode uitlezing etc.. heb nu een elm327 (geen chinese kloon maar origineel ELM) en zit een beetje te dubben voor de meerwaarde van de eleven.
 

brepus13

Forumguru
Wat mij betreft een no brainer.... uitlezen gaat er goed mee, het is als je andere uitlees apparaten bekijkt helemaal niet duur en coderen (al dan niet via de apps) kun je als bonus zien! Ook de service en olie reset kan er trouwens mee.

ik heb hem al heel erg veel gebruikt en ben er nog steeds blij mee.
 

brepus13

Forumguru
Ja, aanmelden accu net zo. 330€ voor een nieuwe bij de dealer. Accu online 118€.... zelf even aanmelden en klaar.
 
Ben overstag; heb de nextgen besteld zonder credits. Die spaar ik er de komende maand wel bij. Scheelt weer een tientje, moet wel even geduld opbrengen dan. Maar voor nu heb ik ook geen urgente zaken.

Ik hád eerder de iOS app OBDFacile gekocht. Dat was niks. 40 euro, heb die aankoop weten te cancelen. Poosje terug alweer. Gezien dit toch als de betere OBD voor de thuisgebruikers word gezien ipv een reguliere ELM.

Ben benieuwd.
 

MaxN

Donateur
Hier de OBD11 al weer een tijdje in huis en inmiddels 1800+ credits die niets aan het doen zijn. Uitlezen kost niets, maar elke keer als ik de app open heb ik er weer een credit bij, open de app zeker niet dagelijks! Je krijgt namelijk elke dag een gratis credit en ik heb er destijds 1500 bij gekregen. Ook al wel een en ander gebruikt, maar nog niet genoeg om door de credits te komen. Af en toe help ik wel eens een buurman, maar dat loopt ook niet in de credits.
 
Precies de reden dat ik ze er niet bijgekocht heb. Las dat je er idd per dag 1 kreeg, 11 bij aanmaken van een account, en 5 met reclame blokken kijken. Dus dan druppelen die vanzelf wel binnen.
 

EdK

Forumguru
accu net zo. 330€ voor een nieuwe bij de dealer. Accu online 118€.
Is dat een accu met gouwe randjes ??
Of vanwege de hoge goudprijs nu met zilveren randjes ?

Zou de beste man in zijn gezicht uitlachen en de deur uitlopen.... duhhhh 330 voor een batterijtje
 
@EdK dealer rekent inderdaad de hoofdprijs voor hun “VW-AG” branded Varta accu’s. Dat zal inclusief de accu en de montage zomaar eens 300 euro kunnen kosten ja. Net als een set winterbanden. Moet je ook niet bij de dealer afnemen tenzij je dat gat in je hand wat ruimer wilt laten groeien.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

TurboT

Forumguru
Thanks, ben wel benieuwd hoe het zit met de credits. Je krijgt er 500+500 bij. 500 credits moet je wel in Januari opmaken.
Hoeveel kost een aan aanpassing in credits?
 

MaxN

Donateur
Thanks, ben wel benieuwd hoe het zit met de credits. Je krijgt er 500+500 bij. 500 credits moet je wel in Januari opmaken.
Hoeveel kost een aan aanpassing in credits?
De meeste aanpassingen via de Apps zijn 10 credits. Een aantal zijn 100, maar dat zijn er maar 1 of 2 afhankelijk van je model auto.
 

haassie

Forumguru
Weet iemand mss waar je voor een skoda superb2 de waardes kan aanpassen voor de stoelverwarming. Op internet divers links gevonden voor module 9 maar daar is niets voor stoelverwarming te vinden.
 
Bovenaan Onderaan