Ervaringen met alle versies van OBDeleven (als alternatief voor VCDS)

Kan melden dat het gelukt is om het volgende in te stellen op mijn Kodiaq (MY2019), volgens de op het OBDeleven forum aangegeven instellingen:

  • Needle sweep;
  • Disable Start/Stop;
  • Comfort blink cycle van 3 naar 4 keer;
  • Fan speed on Auto mode;
  • Enabling rear lights with DRLs;
  • Personalization.
Om wijziging voor Comfort blink cycle door te voeren moet je in je auto-instellingen in je multimedia-unit de fabriekinstellingen voor licht resetten.

Helaas werkt de ODBeleven app om de elektrische kofferbakklep via knop in deur en knop op sleutel ook weer dicht te kunnen doen niet. App zegt dat ik geen elektrische klep heb. Long coding of Adaptation setting hiervoor heb ik zo snel nog niet terug kunnen vinden

Verder had ik op mijn Leon een optie om de lichtsterkte van de verlichting in de voetenruimte in te stellen. Deze optie mis ik in de Kodiaq. Staat standaard nogal fel. Te fel naar mijn smaak.

Ten aanzien van de kofferbakklep. Het sluiten van de klep werkt sowieso middels de knop op de sleutel en in de deur. De knop in de deur dient ingedrukt te blijven om te sluiten. Voor betreft de sleutel. Dit werkt alleen als je in de buurt van de achterklep bent. Dan kan je er net zo goed naar toe lopen en op de knop drukken.
 

Klaasje

Forumguru
moet RL achterlichten niet standaard worden ingesteld tegenwoordig ?
Ik ga die instellingen ook proberen. Overigens als je trekhaak af fabriek (wegklapbaar) hebt kun je ook Trailer assyst aanzetten.
 

Klaasje

Forumguru
voor diegene die ook wil bestellen. Bestel zonder een PRO code. Ik heb er per ongeluk 1 teveel besteld. Stuur me een PM als je wilt hebben
 

haassie

Forumguru
Heb gisteren het pakketje binnen gekregen (zondag besteld dond binnen) en natuurlijk even rond gesnuffeld zonder iets te activeren of resetten of wat dan ook....zijn wat zaken die ik eerst wil bekijken, had even de dsg velden 95/115 uitgelezen hetgeen nog ruim binnen de marges zit. Nu kun je ook middels basisinstellingen de bak opnieuw inleren. Is er iemand die dat al aangedurft heeft? Vandaag eens even kijken naar die throttle response (wel uitgelezen maar stond geen audi of vw) alleen bit 2 hetgeen mij doet vermoeden dat de audi stand al aan staat. Weet niet of dit bij tuning al automatisch mee wordt genomen? Dan misschien nog kijken naar het xdf. Moet eens even kijken wat mogelijk is maar volgens mij is mn auto al redelijk ge-vcds-ed door een vorige eigenaar om het zo maar even te noemen.
 

haassie

Forumguru
Ik werk bij een eu agency en mn collega uit litouwen was verbaasd dat ik iets in zijn land had besteld (jij durft)....hahaha. Komt vast goed iedereen hier heeft het ontvangen geloof ik. Is gewoon een beteouwbaar bedrijf.
 

Habelstaf

Nieuw lid
Ik heb de mijne zondagavond besteld en gister ontvangen. De standaard dingen al verandert. Durfde niet de optie waar er over bytes werd gesproken aan te passen omdat ik ergens had gelezen over fouten met tellen etc.

Ik schrik wel dat ik 13 foutcodes had bij de eerste scan maar dat zijn allemaal incidentele fouten uit het verleden zoals een lege tank
 

Sk_Hans

Forumguru
Ik heb dit gedaan:


Enabling rear lights with DRLs [also in AUTO mode]

Select Control unit 09 (Central Electrics)
Security access > Access Code: 31347
Adaptation
Name: Aussenlicht_Front
Access Control: Tagfahrlicht-Dauerfahrlicht aktiviert zusaetzlich Standlicht
Value = active [standard: not active]
[This will enable parking lights (sidelights, rear lights, number plate lights and dash illumination)]

Maar volgens mij gaan hiermee de (achter)lichten aan zo gauw de auto op contact staat. Dus zelfs als de verlichtingsschakelaar op 0 staat.
 

Klaasje

Forumguru
Ja i, heb nog eens geprobeerd en toen ging het goed.
Na 3 keer proberen.

Misschien te snel.

Inmiddels ook Personalisatie menu aan.

Trailer assist is me nog niet gelukt.
Staat ergens een procedure, maar Module 10 bestaat niet, dus kan ik niet aanpassen
 

Sk_Hans

Forumguru
Misschien te snel.

Bij mij ging het de eerste keer ook mis. Pas toen merkte ik op dat je de groene button even vast moet houden om te bevestigen. Anders wordt de keuze niet vastgehouden

Inmiddels ook Personalisatie menu aan.
Wat houdt dat precies in? Hebben alle versies dat?

Ik heb overigens wel het Off-Road schermpje kunnen activeren (ondanks dat het geen 4x4 is) en dat is wel leuk.
 

BramBam

Forumguru
Maar volgens mij gaan hiermee de (achter)lichten aan zo gauw de auto op contact staat. Dus zelfs als de verlichtingsschakelaar op 0 staat.

Hiermee gaan idd de achterlichten, kentekenverlichting, dashboardverlichting en eventueel parkeerverlichting aan, zodra de auto op contact staat (ook met lichtschakelaar op 0). Want DRL brandt dan namelijk ook.

Heb overigens altijd de schakelaar op auto staan.

En je kan Personalization alleen aanzetten als je een elektrische bestuurdersstoel (of beide voorstoelen elektrisch hebt).
 

JOT

Actief lid
Iemand al de Audi gasrespons geprobeerd.
Ik vind wel wat uitleg op andere forums maar geen echte duidelijke beschrijving.
En het lijkt me nu net een module waar ik nie zo maar in ga veranderen ....
 

BramBam

Forumguru
Mee eens.. Heb idd al een aantal verschillende optie's gezien om het te coderen, maar durf het ook nog niet aan. Ik moet zeggen dat ik de "af-fabriek" gasresponse tot op heden ook wel prima vind.
 

JOT

Actief lid
Ik durf het ook nie aan, ik heb al in verschillende andere modules liggen testen en proberen ( vooral ambieverlichting ) . En de veel voorkomende tweaks die op alle bekende websites te vinden zijn.
 

oco1979

Forumguru
Vind jammer dat er niet meer mogelijk is via app tegen betaling credits.
Dat coderen ben ik nog niet aan toe.
 
Bovenaan Onderaan