Ervaringen met alle versies van OBDeleven (als alternatief voor VCDS)

JOT

Actief lid
Lay-out van de infodisplay kan je ook aanpassen: deze vind ik toch wat strakker
 

Bijlagen

  • 20181127_075724.jpg
    20181127_075724.jpg
    984,6 KB · Weergaven: 439
  • 20181127_075739.jpg
    20181127_075739.jpg
    1 MB · Weergaven: 393

JOT

Actief lid
Origineel had ik onderstaande lay-out zonder de witte lijntjes, ook de pictogrammen van de gewenste gegevens is anders als ook de volume balk.
skoda-kodiaq-maxidot.jpg

De dubbele info onderaan heb ik altijd gehad, daar heb ik niks voor gedaan
 

haassie

Forumguru
Volgens de artikelen beschikbaar lijkt het er op dat dit (audi) bij mij al aan staat, waarde 02,niet door mij geactiveerd. Als ik het wil wijzigen naar waarde 01 (vw/skoda) en ik het groene vinkje ingedrukt houd wordt de waarde niet opgeslagen. Lijkt wel of het beveiligd is.
 

JOT

Actief lid
Nog een vraagje
Bij activatie van de beep bij sluiten en openen van de kodiaq werkt het bij mij enkel met de claxon. Resultaat het gaat nog al hard wat betreft volume. En savonds kan ik de buurt wel eens wakker maken met het openen van de kodiaq
Ik heb al van alles geprobeerd maar de korte beep werkt bij mij niet .
Kan dit omdat ik het alarmpak niet heb genomen ?
 

Klaasje

Forumguru
@Kweetnie; Ik vind het goede aankoop. Geen spijt van. Heb al wat mensen geholpen.

Heb hem al terug verdiend.
Met long coding is veel mogelijk

Trailer assist heb ik ook voor mekaar :-)
 

Canon-Eye

Forumguru
activatie van de beep bij sluiten en openen
Ik vraag me af wat de ratio daarachter is? :pieker:
Eén knipper van de richtingaanwijzers plus de klik van 6 sloten is voor mij al meer dan strikt genomen nodig is. 't Liefst zou ik (vooral bij avond) volstrekt geruisloos vertrekken en aankomen.
 

Antera

Donateur
Nog een vraagje
Bij activatie van de beep bij sluiten en openen van de kodiaq werkt het bij mij enkel met de claxon. Resultaat het gaat nog al hard wat betreft volume. En savonds kan ik de buurt wel eens wakker maken met het openen van de kodiaq
Ik heb al van alles geprobeerd maar de korte beep werkt bij mij niet .
Kan dit omdat ik het alarmpak niet heb genomen ?

Dit komt omdat je inderdaad geen origineel alarm hebt en word dus dit geregeld via je claxon. De piep komt anders van de alarmhoorn af. Je kan hem handmatig uit zetten in je menu
 

Antera

Donateur
Ik vraag me af wat de ratio daarachter is? :pieker:
Eén knipper van de richtingaanwijzers plus de klik van 6 sloten is voor mij al meer dan strikt genomen nodig is. 't Liefst zou ik (vooral bij avond) volstrekt geruisloos vertrekken en aankomen.

Heel simpel. Als de deur nog niet dicht zijn kan je hem op slot drukken. Zodra de laatste deur/klep dicht valt bevestigt de auto dit door middel van de piep. Ik loop vaak al weg van de auto en druk hem dan al op slot. Als iedereen bij me loopt dan en de piep niet heb gehoord is er een deur niet (goed ) dicht
 

JOT

Actief lid
Jongens wat een topforum hier , weer al wat geleerd. Ik laat de claxon bij openen/sluiten wel gewoon uit. Hij gaat gewoon te hard.
 

Sk_Hans

Forumguru
Volgens de artikelen beschikbaar lijkt het er op dat dit (audi) bij mij al aan staat, waarde 02,niet door mij geactiveerd. Als ik het wil wijzigen naar waarde 01 (vw/skoda) en ik het groene vinkje ingedrukt houd wordt de waarde niet opgeslagen. Lijkt wel of het beveiligd is.
Waar zit die optie van de throttle response bij ODB?
 

haassie

Forumguru
Motorelectronica....longcoding.....byte0 en dan 1 of 2 selecteren 1=vw 2=Audi. Bij laat Odb geen merk zien als in het volgende filmpje. Bij wijzigen wordt het niet opgeslagen.

 

JOT

Actief lid
Bij mij zou het gelukt moeten zijn , ik moet straks de baan op en laat weten hoe het gevoel is
 
Bovenaan Onderaan