Ervaringen met alle versies van OBDeleven (als alternatief voor VCDS)

JOT

Actief lid
even een ander dingetje erover.
Ik heb ook een odb-e besteld en zag de track en trace code.
Dacht even kijken waar het vandaag komt maar alles word verstuurd vanuit Litouwen.
Daarmee bedacht ik me dat je percée altijd een live verbinding moet hebben om de app te kunnen gebruiken.
Daarmee hebben de makers je locatie en je type auto denk ik dan ook allemaal in hun dbase staan.
Just my case

(ga hem toch gebruiken hoor)

Dat schoot mij ook te binnen wanneer ik de eerste keer met de app bezig was.
Maar ik ga er wel vanuit dat zo'n bedrijf zich niet laat vangen door de wetgeving niet na te leven en het riskeren van torenhoge boetes.....
 

JOT

Actief lid
Is het geen idee om bij elk subforum van elk model , bovenaan een vast topic te maken van OBDeleven waarin de codes/aanpassingen geplaatst worden die werken op dat specifiek model ?
Zo is het overzichtelijk per model ?
Is maar een ideetje hé mannen :pieker:
 

Sk_Hans

Forumguru
even een ander dingetje erover.

Daarmee bedacht ik me dat je percée altijd een live verbinding moet hebben om de app te kunnen gebruiken.

Is dat echt nodig? Ik heb hem ook besteld en gisteren ontvangen. Eigenlijk wilde ik het vanmiddag even gaan uitproberen. Maar ik wil dat doen met mijn Android tablet en die heeft geen SIM-kaart. Als de auto dan buiten bereik van de wifi staat, heeft de tablet dus ook geen verbinding met Litouwen.

Ik zal dat vanmiddag even uitproberen en terugmelden of de app het ook gewoon doet zonder GSM of wifi connectie.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

spikehome

Forumguru
Is dat echt nodig? Ik heb hem ook besteld en gisteren ontvangen. Eigenlijk wilde ik het vanmiddag even gaan uitproberen. Maar ik wil dat doen met mijn Android tablet en die heeft geen SIM-kaart. Als de auto dan buiten bereik van de wifi staat, heeft de tablet dus ook geen verbinding met Litouwen.

Ik zal dat vanmiddag even uitproberen en terugmelden of de app het ook gewoon doet zonder GSM of wifi connectie.
idd echt nodig een internet verbinding.
Maar je telefoon als hotspot gebruiken werkt ook dan hoor.
 

turboturbo

Forumguru
Zou idd wel willen weten waarom dat is, dat een live internet verbinding nodig is voor werking van de app. En welke gegevens er precies naar de servers van obd eleven gestuurd worden vanuit de app.
Zou opzich niet onlogisch zijn, de software en hardware is relatief goedkoop voor wat het kan. Je zou denken dat ze deels een verdienmodel hebben gebaseerd op vergaren van data (weliswaar avg-proof / geanonimiseerd)
 
Mijn promo-pakketje is vanmorgen ook aangekomen, ik was al vergeten dat ik de pro versie had besteld. Pas bij het net lezen van de post van sk_hans viel mijn nikkel dat ik ook enkel de 200 credits had zien staan. :thinking: Nu nog wachten op de wagen zelf..

Is de internet verbinding continue nodig, of enkel bij het aanmelden en bv controleren op updates oid?
 
Laatst bewerkt:

Sk_Hans

Forumguru
Ik heb net zowat een uur in de auto zitten prutsen. De wifi reikt tot op de oprit, dus die heb ik maar gewoon aan gehouden. Je moet eerst inloggen met naam/wachtwoord. Ik probeerde het met de naam/ww waarmee ik bij bestellen het account aangemaakt had, maar zo logisch was dat schijnbaar niet. Dus een nieuwe aanmaken (maar het mag dezelfde zijn). Als eerste kreeg de dongle een update. Daarna werkte de app.

Eigenlijk de voornaamste reden om dat ding te kopen, is om de DRL zo in te stellen dat ook de achterlichten gewoon altijd aan zijn. Maar wat ik ook zoek en probeer, ik kan werkelijk nergens vinden hoe ik dat in zou moeten stellen.

Iemand een hint?
 

oco1979

Forumguru
is binnen,eens uitgeprobeerd.
Geen foutcodes,das al goed.
Wel gezien via de app waar je wijzigingen kan aanbrengen tegen betaling of credits.
Voor skoda superb 2 kan je niet veel veranderen :cry:.
Mogelijks wel via zelf de codes in te vullen maar daar ben ik nog niet aan toe.
 
Laatst bewerkt:

BramBam

Forumguru
Vanochtend mijn Kodiaq gekregen. Vanavond met OBDeleven aan de slag om het volgende in te stellen:
  • Needle sweep;
  • Disable Start/Stop
  • Comfort blink cycle van 3 naar 4 keer;
  • Fan speed on Auto mode;
  • Enabling rear lights with DRLs.
En personalization aanzetten welke dus niet aanwezig is, ondanks de bestelde in de brochure aangegeven driver mode select optie.

upload_2018-11-21_15-21-42.png
 

Kweetnie

Senior Member
Is het geen idee om bij elk subforum van elk model , bovenaan een vast topic te maken van OBDeleven waarin de codes/aanpassingen geplaatst worden die werken op dat specifiek model ?
Zo is het overzichtelijk per model ?
Is maar een ideetje hé mannen :pieker:

Vanochtend mijn Kodiaq gekregen. Vanavond met OBDeleven aan de slag om het volgende in te stellen:
  • Needle sweep;
  • Disable Start/Stop
  • Comfort blink cycle van 3 naar 4 keer;
  • Fan speed on Auto mode;
  • Enabling rear lights with DRLs.
En personalization aanzetten welke dus niet aanwezig is, ondanks de bestelde in de brochure aangegeven driver mode select optie.

Bekijk bijlage 69924

Wellicht leuk om bij te houden hoe je dit hebt gedaan. En idd ergens onder kodiaq plaatsen zodat andere gebruikers er ook nog baat bij hebben.!?
 

Handige Harry

Forumguru
Is dat zo? Een half jaar geleden las ik een bericht van de makers dat dit voorlopig nog geen optie was omdat de Android versie nog niet stabiel genoeg was en daar eerst alle aandacht naar uit zou gaan.....
Dit vond ik op het forum van OBD

6a01ddad0ac3e82c5ee7f70bf04f27b9.jpg
ecfccf30d7f97182695ec92b682f98fc.jpg
 

BramBam

Forumguru
Kan melden dat het gelukt is om het volgende in te stellen op mijn Kodiaq (MY2019), volgens de op het OBDeleven forum aangegeven instellingen:

  • Needle sweep;
  • Disable Start/Stop;
  • Comfort blink cycle van 3 naar 4 keer;
  • Fan speed on Auto mode;
  • Enabling rear lights with DRLs;
  • Personalization.
Om wijziging voor Comfort blink cycle door te voeren moet je in je auto-instellingen in je multimedia-unit de fabriekinstellingen voor licht resetten.

Helaas werkt de ODBeleven app om de elektrische kofferbakklep via knop in deur en knop op sleutel ook weer dicht te kunnen doen niet. App zegt dat ik geen elektrische klep heb. Long coding of Adaptation setting hiervoor heb ik zo snel nog niet terug kunnen vinden

Verder had ik op mijn Leon een optie om de lichtsterkte van de verlichting in de voetenruimte in te stellen. Deze optie mis ik in de Kodiaq. Staat standaard nogal fel. Te fel naar mijn smaak.
 
Laatst bewerkt:

Habelstaf

Nieuw lid
Verder had ik op mijn Leon een optie om de lichtsterkte van de verlichting in de voetenruimte in te stellen. Deze optie mis ik in de Kodiaq. Staat standaard nogal fel. Te fel naar mijn smaak.

Bij mijn vandaag vers opgehaalde Kodiaq (:cheer:) kun je dat aanpassen bij het menu "sfeerverlichting". Rechtsonder kun je (naast de kleuren) een menu openen waar je de helderheid kunt instellen van de portieren maar ook de voetenruimte.
 

JOT

Actief lid
Is de voetverlichting trouwens led ? En RGB aanpasbaar ?
Moest dat zo zijn zou de voetverlichting in kleur aan te passen zijn denk ik zo....
Als je de kleuren van de sfeerverlichting kan aanpassen ( is mogelijk) dan misschien van de voetverlichting ook .
 

Habelstaf

Nieuw lid
Of het led is weet ik niet (neem aan van wel. Alles is led tegenwoordig) maar in de gebruikshandleiding staat dat de voetverlichting wit licht is wat alleen in helderheid aangepast kan worden.
 
Bovenaan Onderaan