Ervaringen met alle versies van OBDeleven (als alternatief voor VCDS)

kwillems

Donateur
Als dat het enige is dat niet aan die kolom klopt: is daarmee dan 'aangetoond' dat je met OBDeleven net zoveel kunt als met VCDS?
 

Antera

Donateur
OBDe kan je niet zien wat er gebeurd en is het hopen dat die het goed doet. Met VCDS moet je zelf de waardes aanpassen en is er een weg terug (zelf controle) . Ja met OBDe is er ook een weg terug, maar verder geen idee hoe en wat.

VCDS kan wel meer omdat je daar zelf dingen in aan kan passen wat deze ook logt indien handmatig aanpassen. OBDe weet ik niet of die dat ook in een zichtbare log bij houd met fisieke waardes.

Heb de OBDe zelf ook onderweg voor test doeleinde en ga eens kijken hoe wat dit precies doet enz.
 

turboturbo

Forumguru
Heb de OBDe zelf ook
Als mede Octavia 1U berijder ben ik benieuwd naar je bevindingen!
Het forumgedeelte van obdeleven over de Octavia 1U stelt helaas niet veel voor tot nog toe.
Ik heb wel op YouTube een filmpje gezien van iemand met een Golf 4 (immers ongeveer zelfde platform) het enige dat hij kon instellen was claxon signaal bij vergrendelen auto.... :cool:

Nu weet ik wel dat onze Octavia geen nieuwerwetse dingetjes als Needlesweep kan, maar ik vroeg me even af wat dan de meerwaarde voor mij kon zijn tov bijvoorbeeld een BlueDriver obd reader....
 

Antera

Donateur
Voor de KWP2000 modellen heeft het weinig meerwaarde dan je met standaard vcds al kan en dat is anti-carjacking, selectieve deuropening, gordel waarschuwing uit, verbuikt naar km/l en als laatste maar dit kan ik alleen doen omdat ik ook nog oude VDS Pro heb is comfort openen en sluiten en daarnaast kan ik ook nog de tellers/naalden apart verlichten aan zetten en eventueel hoeveel km tot lege tank. deze laatste zullen niet kunnen met VCDS/VCP/OBDe
 

turboturbo

Forumguru
Ah dankjewel voor je antwoord!

Basic dingen als live data uitlezen en foutcodes uitlezen/resetten voor de thuis sleutelaar is natuurlijk ook nog rete handig aan de obde, laten we dat niet vergeten :)
 

kwillems

Donateur
@Antera In OBDeleven is long coding ook mogelijk en wordt ook de geschiedenis bijgehouden. Ik vraag me dus af of dat het grote verschil is.
Hoe dan ook: donders benieuwd naar jouw deskundige mening over de OBDeleven.
 

kwillems

Donateur
Ik zit maar te zoeken maar ik kan die aanpassing die jij bedoeld nergens vinden op het forum van OBDeleven. Weet je wel zeker dat dit voor de Kodiaq bedoeld is?
 

JOT

Actief lid
Heb ik gevonden op de Facebookgroep obdeleven pro niet de FBpagina van obdeleven zelf.
Maar als ik het zo meer uitpluis heeft het te maken met Volkswagen.....
Deze settings hebben ook niks veranderd aan de werking van de sfeerverlichting....
Als ik wat tijd heb probeer ik het eens allemaal uit te dokteren.
 

CDK

Forumguru
Er komt ook een versie voor IOS uit.... ik wacht daar maar op.

Is dat zo? Een half jaar geleden las ik een bericht van de makers dat dit voorlopig nog geen optie was omdat de Android versie nog niet stabiel genoeg was en daar eerst alle aandacht naar uit zou gaan.....
 

kwillems

Donateur
Ja, dat heeft OBDeleven aangekondigd. De eerste testversie (alpha) komt in het eerste kwartaal van 2019.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Sk_Hans

Forumguru
De bestelde PRO versie kwam vandaag binnen. Morgen maar eens uitproberen. Nu eerst de tablet even opladen.

Maar waar vind ik ergens het serie/licentie nummer? In het pakketje zat alleen de dongle en een hoesje. Verder niks, geen bon/handleiding of zo.

Op het doosje van de dongle zit een sticker met de tekst 200 credits en een nummer van 12 cijfers. Is dat het licentienummer? Of is dat alleen om de credits te krijgen?

Ik had weer eens niet verder gekeken dan mijn neus lang is. :bloos::bloos:
Aan de andere kant zit nog een sticker op het doosje (binnenkant) en daar staat op Pro Version en ook een cijfercode.
 

JOT

Actief lid
Heb ik gevonden op de Facebookgroep obdeleven pro niet de FBpagina van obdeleven zelf.
Maar als ik het zo meer uitpluis heeft het te maken met Volkswagen.....
Deze settings hebben ook niks veranderd aan de werking van de sfeerverlichting....
Als ik wat tijd heb probeer ik het eens allemaal uit te dokteren.

Gisteren wat zoek werk verricht , aanpassing wordt volgens mij gemaakt in een codering die niet gebruikt wordt .
Deze codering heeft volgens mij te maken met de ledachterlichten , maar wordt door de auto niet gebruikt.
Verklaard waarom aanpassingen in die codering geen effect hebben.
Dus die aanpassing klopt niet
 

spikehome

Forumguru
even een ander dingetje erover.
Ik heb ook een odb-e besteld en zag de track en trace code.
Dacht even kijken waar het vandaag komt maar alles word verstuurd vanuit Litouwen.
Daarmee bedacht ik me dat je percée altijd een live verbinding moet hebben om de app te kunnen gebruiken.
Daarmee hebben de makers je locatie en je type auto denk ik dan ook allemaal in hun dbase staan.
Just my case

(ga hem toch gebruiken hoor)
 

kwillems

Donateur
Ik denk dat je dit zorgvuldigheidshalve via een vraag op het forum van OBDeleven aan OBDeleven zou moeten vragen.
Maar voordat iedereen op basis van een aanname conclusies trekt: de AVG (= Europese wetgeving die de privacy van EEG-onderdanen borgt) geldt ook in Litouwen. Zonder toestemming van de eindgebruiker mag het verzamelen van dit soort gegeven niet, op straffe van een mogelijk donders hoge boete.
 
Bovenaan Onderaan