Ervaringen Front assist

Gisteren hebben ze de auto "getest" en uitgelezen maar volgens de dealer werkte alles prima. Inmiddels gisteren en vanmorgen mee gereden, maar ik zie de auto's nu veel vaker en ik heb hem inmiddels remmend gekregen. Blijkbaar hebben ze toch iets gedaan ondanks de opmerking alles werkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Mijn god
Da zou ik nu niet durven se :)
:ot: Ik weet nog de eerste keer dat mijn abs activeerde.. wat een raar gevoel was dat ook seg.
Voor mijn gevoel nog alle ruimte hoor om ook normaal zelf nog te remmen. Niet spannender maken dat het is haha..Daarnaast ben ik bekend met abs dus hierin ook geen verrassing over de werking ervan.
 

Antera

Donateur
front assist werkt volgens mij al vanaf stapvoets 5km/h tot geen idee. Denk altijd maar of het systeem het voor elkaar krijgt bij te grote snelheids verschillen geen idee
 

tlpeter

Actief lid
Uit ervaring weet ik dat 130 km/u ook werkt.
Een keertje opzij kijken op de moerdijk brug en remmend verkeer zeker 100 meter verder op gaf een ingreep.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Gebeurt me vrij regelmatig en altijd terwijl ik echt zelf wel op tijd was geweest. Kwestie van te lang (in de visie van dat systeem dan) afwachten of het nog gaat doorrijden voor je. Net zoiets als die hysterische pieper bij achteruit parkeren terwijl je nog een decimeter hebt. Of de front assist die te vroeg aangeeft dat je te dicht op je voorganger zit. Allemaal met erg ruime marges afgesteld
 

Rosinfield

† In Memoriam
Beter te ruim, dan te krap..........

Dat klopt. Naar mijn gevoel zit "het probleem" (zo zwaar til ik er ook niet aan hoor) hem nu juist in de optimale hoeveelheid "te ruim". Het is nu voor mijn gevoel wel "ruim te ruim" en zou wel iets minder kunnen. Het komt mij te vaak voor dat er wordt ingegrepen zonder dat dat nodig was geweest. Kwestie natuurlijk ook dat zoiets het karakter heeft van een confectiemaat.
 

EdK

Forumguru
Het komt mij te vaak voor dat er wordt ingegrepen zonder dat dat nodig was geweest.
Maar goed dan heb je wel de voormelding in je maxidot scherm al genegeerd.
Deze houd namelijk een 2 strepen op middenbaan bestreping aan.
Begint ook al te mekkeren als er dan een ander zijn wagen tussen gooit.
Maar echt ingrijpen door te gaan remmen is mij nu 2 keer voorgekomen.

Die voormelding die zou ik wel op wat kortere afstand pas in beeld willen zien.
Of dit is in te stellen dmv VCDS weet ik niet, maar misschien dat @Antera daar meer duidelijkheid over kan verschaffen.
Geheel uitschakelen vind ik ook niet nodig, want je word toch herinnert dat je al of bijna aan bumperkleven bent....:pieker:
 
Bovenaan Onderaan