Ervaringen Front assist

Der Einser

Forumguru
Ok. We gaan het zien.
Wil wel voorkomen dat als ik heb 'drop' dichter bij moeder aarde dat ik bij iedere grasspriet een ingreep krijg van de FA
 

CDK

Forumguru
Front assist geeft na verlagen geen problemen. Wel dien je (voor de zekerheid) de stekker van de front assist te ontkoppelen bij een dyno run, anders loop je het risico dat het daarna einde oefening is.
 

Ridley

Forumguru
Goede tip! Wat is de reden daarvan Corné? Omdat de dyno in een kleine ruimte staat en je gewoon doorgaat?
 

CDK

Forumguru
Er is een badge met front assist systemen die daar ernstig van ontregelt raakt. Volgens de computer raas je met hoge snelheid op een stilstaand voorwerp af. De nieuwe schijnen er wél weer tegen te kunnen, maar beter geen risico mee nemen. Bij VAG Techniek hebben ze er een probleem mee gehad en sindsdien halen ze de stekker los, is heel eenvoudig te doen overigens.
 
@jt kia ik denk dat ik hetzelfde probleem heb zoals jij had. Nog maar 2 maal het symbool gezien dat je ter kort bij voorligger rijd. Als je iets later nog korter rijdt zie je niets verschijnen.
ik zal morgen eens langs garage passeren
 

Der Einser

Forumguru
Vandaag ook even gekeken met de nieuwe Faab.
Krijg wel de symbooltjes van 2 auto's, maar best nog laat vind ik. De afstand is al best kort.
Als ik echt bumperkleef hoor ik geen signaal.

Toch maar even goed in de gaten houden.
 

CDK

Forumguru
Of het op elke snelheid werkt durf ik niet te zeggen, er zit een onder / bovengrens aan dacht ik, maar het hoort sowieso te werken bij stadsverkeer en op de snelweg.
Als je geen autootjes in beeld krijgt werkt het niet en zal je even langs je dealer moeten vrees ik.
 

Ridley

Forumguru
Idd, gelijk langs de dealer en vragen om opnieuw uit te lijnen. Bij mijn pa is het ook opgelost.
 

jt kia

Lid
Ha Patrickk , ik heb exact hetzelfde gehad als u , werkte toen ook totaal niet !!
Nu zie je de 2 autos op maxidot wel snel , maar klopt aardig hoor , op snelweg met hoge snelheid zie je het nog sneller .
En wat betreft de FA zelf , heb pas gehad dat er nog even fietsers overstaken op zo'n meter of 15 voor de auto , maar dan gaat er wel alarm af , met het bekende FA paniek auto teken , hij gaat dan wel zelf in de ankers !!
Werkt echt perfect nu !!
Een enkele keer als er iets onverwachts voor je gebeurt , en je zelf gewoon oplet , gaat ie soms op de rem , net iets eerder dan je zelf zou doen . de eerste keer schrik je je eigen rot .
 
@jt kia Ga het na de lunch eerst testen met lage snelheid en iets ervoor.....boem is geen FA :)

Aanvulling: we gingen dwars door het schuimrubber heen.....
Afspraak nu gemaakt bij de garage...wordt vervolgd!
 
Laatst bewerkt:

jt kia

Lid
@PatrickK Dan gaat het goed komen !! ze weten nu wat ze moeten doen , bij mij moest er nog flink over gebeld worden , want dit had nog niemand gemeld !!
Ben benieuwd !!
 
Ooow , dat ie zelf remt heb ik nog nooit gehad . Wel dat paniek teken en pieptoon , gaat dan ook zelf direct op de rem .
Hoe zal ik dat is uitproberen ieker:
 

jt kia

Lid
@internetboarder , bij de dealer zette ze een hoge kartonnen doos neer , daar moet ie zelf noodstop voor maken .
Heb het thuis zelf met een laken geprobeerd , met 2 kanten iemand die het beet houd , maar dat werkt niet hoor !!

Eerst deed onze fabia het ook niet , Hun haalden daarna de demo Faab om te kijken wat ie deed , en die stond een paar cm voor de doos stil !!
Na reparatie weer getest , maar werkt perfect nu , heb het gehad met een auto voor me die vol op de rem ging , dat de fabia begon te piepen en direct vol op de rem !! ongelooflijk !! je rempedaal voelt dan wel raar aan .
Als je nog afstand genoeg heb op voorligger o.i.d. dan gaat alleen het piepsignaal en teken , bij echt gevaar gaat ie pas remmen !!
 

Ridley

Forumguru
Bij mij heeft ie ook al twee keer ingegrepen, de eerste keer op een landweg waar er niets voor me reed

Na bezoekje dealer doet ie het prima heeft die fietser zonder licht laatst ervaren
 
Bovenaan Onderaan