Ervaringen Front assist

Alpha

Donateur
Dan klopt er echt iets niet @jt kia . Bij mij krijg ik ruim op tijd (misschien soms nog te vroeg) de twee auto's. Daarnaast heeft ie al twee keer succesvol op het juiste moment zelf geremd en was ie op tijd.

Terug naar de garage en af laten stellen!
 
Laatst bewerkt:

jt kia

Lid
racebluetje , mag toch hopen dat het bij een style er op zit , ik ga er mee terug , want het werkt niet naar behoren , en het staat ingeschakeld, want zet ik hem uit dan brand er een geel driehoekje !! Staat normaal aangevinkt, ook die andere twee dingen staan aan , van voorwaarschuwing en afstand. !!
 

Ridley

Forumguru
@jt kia wellicht moet het systeem even opnieuw uitgelijnd worden, was bij mijzelf het geval (piepte overal op) en bij mijn pa vergelijkbaar met jouw ervaring. Daar moet het systeem ook opnieuw uitgelijnd worden zoals @Alpha al aangaf.
 

jt kia

Lid
Vandaag is de Skoda bij de dealer geweest , en ze hebben proeven gedaan , ook met een auto van hun ,
maar die van hun stopt voor een kartonnen doos , maar de mijne helaas niet !!
Auto moet over 1,5 week weer terug , want ze gaan contacten met skoda , wat er kan zijn , ze hebben het nog niet eerder gehad !!
 

Mogas

Forumguru
Vandaag op een rotonde afrijdend achter een motor ,Motor gaat remmen en ik rem mee
Blijkbaar niet ver genoeg weg want front assist grijpt wel degelijk in en remt de wagen af
 

rogitaro

Actief lid
mmm, ik heb bij wel de waarschuwing al meerdere keren zien oplichten, maar dat de auto ging remmen of bijremmen heb ik nog niet meegemaakt. Dat kan aan mijn anticiperende rijstijl liggen, of het werkt ook niet goed zoals bij JT Kia.

Misschien ook eens proberen met een lege doos.
 

Mogas

Forumguru
mmm, ik heb bij wel de waarschuwing al meerdere keren zien oplichten, maar dat de auto ging remmen of bijremmen heb ik nog niet meegemaakt. Dat kan aan mijn anticiperende rijstijl liggen, of het werkt ook niet goed zoals bij JT Kia.

Misschien ook eens proberen met een lege doos.


Ken je het gevoel dat je op sneeuw met ABS remt ?
Begint je pedaal te trillen en in dit geval remde hij nog flink harder
Reed nog pakweg een 20 km/u maar hij vond het te dichtbij
 

rogitaro

Actief lid
Ken je het gevoel dat je op sneeuw met ABS remt ?
Begint je pedaal te trillen en in dit geval remde hij nog flink harder
Reed nog pakweg een 20 km/u maar hij vond het te dichtbij

Ikzelf heb bij het oplichten van de waarschuwing het idee dat ik al veel te dichtbij ben.
Dat gevoel zoals bij een ingrijpende ABS heb ik nog niet gevoeld in ieder geval.
Vraag me nu toch wel af of front assist bij mij werkt zoals bedoeld is.

Op de snelweg bij 100 of 120 km per uur zie ik wel de twee auto 's.
Bij lagere snelheden (80 of 60 en lager) en dan ook dichter op mijn voorganger zie ik ze nooit.

Wanneer ik dan echt te dicht er op zit, of meer, een heel groot snelheidsverschil tussen mij en mijn voorganger,
dan komt wel de waarschuwing.

Zoals bijvoorbeeld in de file bij plotseling sterk remmen voorganger of een auto die afdraait en waarop je anticipeert (zoals Corné al eerder beschreef) maar nooit meteen er na een rem ingreep van de auto. (ook geen bij remmen)

Ikzelf heb dan het idee: "Als de auto nu nog moet remmen is het te laat". (dit bij snelheden tot 30km per uur)
Ik heb begrepen dat de auto tot en met 30 km per uur zonder de voorganger te raken zelf tot stilstand moet komen.
 

Cordoba

Forumguru
@rogitaro Als het zelf remmen van de auto goed werkt, dan sta je bij dergelijke snelheden (tot 30 km/u) direct stil, alleen de vering/schokbrekers bepalen hoe ver je nog vooruit gaat, ik denk dat de volgende voorbeelden dat duidelijk maken:
  • ooit meegemaakt op een 30 km/u weg, waar ik met 20-25 km/u reed. Geen mens te zien op straat, opeens vliegt de voordeur open van het huis waar ik langs rij, en vliegt er een jochie de straat over, hij begon met oversteken aan de linkerkant zo'n 20 cm voor mijn bumper, en doordat ik bliksemsnel op de rem stampte heb ik 'm niet geraakt, en heeft ie zonder schrammen of blauwe plekken de andere kant bereikt (een Brabantse beroepschauffeur die er naast zat zei later: 'ik dacht ge rijdt 'm kei-kapot')
  • ooit gezien bij een garagebedrijf, een monteur die met zijn eigen auto aan kwam rijden, en even heel stoer op het laatste moment vol op de rem trapte voor de blinde muur. Alleen door de snelheid deed zijn voorbumper nog even 'boem' tegen de muur, en toen ie uitstapte stond de auto 5 cm voor de muur stil. Puur het inveren, deed 'm de das om, waardoor ie schade reed.
 

jt kia

Lid
Vandaag is onze Fabia Combi Style een halve dag bij de dealer geweest om het probleem op te lossen met Front assist .
En ze hebben het uitgebreid getest , en hij werkt perfect nu !! stopt nu echt voor een object !!
Schijnt met de computer opgelost te zijn , moest ook worden uitgelezen !! heb er zelf geen verstand van als dit hier fout staat .
Blij dat het nu toch werkt !!
 

PPeterse

Nieuw lid
Vandaag is onze Fabia Combi Style een halve dag bij de dealer geweest om het probleem op te lossen met Front assist .
En ze hebben het uitgebreid getest , en hij werkt perfect nu !! stopt nu echt voor een object !!
Schijnt met de computer opgelost te zijn , moest ook worden uitgelezen !! heb er zelf geen verstand van als dit hier fout staat .
Blij dat het nu toch werkt !!

@jt kia
Bij welke dealer ben jij geweest.
Ik heb hetzelfde probleem.
Gisteren ook een dag bij de garage geweest, eea is gereset en zou nu moeten werken, maar werkt nog steeds niet.
Soms wel 2 autootjes als waarschuwing, soms ook niet als er een auto tussen in komt rijden.
Waarschuwing/Melding in het Maxidot heb ik nog nooit gehad, ook geen automatische afremming.
 

jt kia

Lid
Hallo P Peterse ,
Mijn dealer is Skoda Rijnwoud in Rotterdam !!
Super zaak , uitgebreid getest , ook met hun demo !!
Werkt nu wel hoor .
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Ik heb hem vandaag ook naar de dealer gebracht.
Front assist deed al raar... maar afgelopen vrijdag op een lege linkerbaan op de A10, gaf de auto een signaal en begon bij te remmen. En dat terwijl ik in een flauwe bocht zat.
Toch wel een rede om er naar te laten kijken.
 

Ridley

Forumguru
Bij mij was het probleem met FA al aanwezig voor verlaging en uiteindelijk pas opgelost na verlaging. Volgens dealer zou dit ook niet van invloed zijn op de werking van FA.
 
Hier ook geen problemen , ook niet met 100kg extra ballast;).
Het werkt wel vooral op de snelweg, maar dat was voor de verlaging ook al zo.
Nog nooit een ingreep gehad , wel een paar keer een extra waarschuwing met geluidstoon..
Het systeem kan toch ingrijpen doormiddel van hard remmen??
 
Bovenaan Onderaan