Net terug van vakantie se

Heb er zo bijna 4000km opzitten met een Plooitent aanhangwagen of een vouwwagen of hoe jullie dit ook noemen

vanuit België met camping stops van enkele dagen in Biarritz naar Spanje in Zamora , Valadolid , Logrono en dan terug naar Frankrijk in Mobazilac en Chambord

Lekker veel gezien en beleefd ,
De vouwwagen wass lekker beladen met nog fiets erop , een extra grote dak koffer , een fietsenrek op de achterklep , en dan met 4 personen in de wagen
Met men 190pk voelde ik dat natuurlijk niet, gewoon lekker soepel met het mega koppel rijden
Met de Rough Road vering die standaard hardere progressieve vering en demping heeft had ik totaal geen zwaar gevoel op de baan en de wagen hing ook amper door zen veren...
Op de autosnelweg stond men ACC gewoon lekker op 132 en dus ging het heel vlot

Ben om 21u s'avonds vertrokken thuis en om 10u s'ochtens stond ik in Biarritz

gewoon enkele keren een ontspannen stop voor een powernap gemaakt en dan relax verder rijden zonder verkeersdrukte.
Nu ik rij zo rond de 90.000km /jaar waarvan ik er zeker bijna 40.000km rij met een zware aanhangwagen (tussen 850kg en 1,6ton) zelf daarmee kan ik relax 110 tot 120 rijden op de Belgische snelwegen als de verkeersdrukte het toelaat ...
en in de Ardennen heb ik op de hellingen meer als voldoende power om niet te moeten vertragen
Met een 1,6tdi aan 90km rijden naar het zuiden van Frankrijk is niet aan mij besteed , dat is voor mij een slakkegang en daarom dat ik dan liever een vouwwagen neem (Jamet) die in Frankrijk 130 mag rijden in alle veiligheid
Nu ieder zen ding hé