Ik bedoel dat, wanneer de caravan over een hobbel gaat, hij in reactie een stevige dreun geeft aan de trekhaak en de achtervering van de auto dat niet kan opvangen. Moeilijk te verwoorden en ook al een paar jaar geleden.Nee, snokken niet. Dat komt volgens mij ook eerder door een niet meer in optimale staat verkerende oplooprem/koppeling. Of wellicht wel snokken, ligt eraan. Wat bedoel je met snokken?
Bekijk bijlage 57077 Bekijk bijlage 57078 Statisch maakt het geen drol uit of je DCC op comfort/normaal/standaard zet. De auto zakt niet verder in tussen de verschillende standen. Dynamisch wel, dus rijdend merk je dat. Wij rijden met een kogeldruk van rond de 90kg beladen. Zelfs op comfort slaat de vering niet door. Zoals eerder gezegd hebben we in de kofferbak de voortent (3m. diep, Dorema), de eettafel (180x90cm) en nog wat kleine spullen. De rest, wat nodig is voor 3 weken zonvakantie met 2 kleine, actieve kinderen, ligt in de caravan. Op deze foto's zie je de boel beladen. De zomerwielen zijn de fabrieks 18" Modus.
@hans oet twent , even een beladingstip; probeer de zware spullen achterin je auto te plaatsen. Dit is beter voor de gewichtsverdeling en mijn ervaring met een "lege auto" rijden i.c.m. met de beladen caravan is minder goed.
Dan een goed beladen auto & caravan.
Mijn OIII met Eibach verlaging rijdt velen malen beter, dan de vorige OII met hulpveren.
Ervaring met de S3 heb ik niet.
@demegens en @gjmaters , hebben jullie trekhaak "af fabriek" of nadien gemonteerd? Het schijnt dat de veren bij "montage trekhaak af fabriek" mogelijk zwaarder zijn dan de veren die geleverd worden als er geen trekhaak "af fabriek" besteld worden. Of dit verschil er inderdaad is heeft volgens mij nog niemand kunnen bevestigen.
Meerdere reacties zijn welkom maar ik ga tevens eens bij de dealer informeren.
@demegens en @gjmaters , hebben jullie trekhaak "af fabriek" of nadien gemonteerd? Het schijnt dat de veren bij "montage trekhaak af fabriek" mogelijk zwaarder zijn dan de veren die geleverd worden als er geen trekhaak "af fabriek" besteld worden. Of dit verschil er inderdaad is heeft volgens mij nog niemand kunnen bevestigen.
Meerdere reacties zijn welkom maar ik ga tevens eens bij de dealer informeren.
De mijne is af fabriek. Ik wilde geen risico lopen, en het advies was om de vering aan te passen met trekhaak. Dus maar voor de nivomat gekozen. Deze hangt totaal niet door. Ook merk ik niets van de extra belasting achterin.@demegens en @gjmaters , hebben jullie trekhaak "af fabriek" of nadien gemonteerd? Het schijnt dat de veren bij "montage trekhaak af fabriek" mogelijk zwaarder zijn dan de veren die geleverd worden als er geen trekhaak "af fabriek" besteld worden. Of dit verschil er inderdaad is heeft volgens mij nog niemand kunnen bevestigen.
Meerdere reacties zijn welkom maar ik ga tevens eens bij de dealer informeren.