En wat is nou NIET handig/mooi?

Rallye

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: digital8</font><hr />

1) Het handschoenenvakje, eigenlijk te klein voor de zoiets simpels als de autodocumentatie, die had wel wat dieper gemogen.

2) Het opbergvakje onder de bestuurdersstoel, wat moet je daar nou in doen, ik bedoel waarom zetten ze er dan niet een la in zoals in de Opel Zafira of de Renault Megane.

3) In de kofferbak zit rechts een netje waar je spullen achter kan leggen super handig, maareuhh. waarom aan de linkerkant dan niet die paar euro exra had wat mij betreft wel gekunt, nu heb ik aan de linkerkant dat de spullen die daar liggen (rechts is het vol) steedsdoor de kofferbak schuiven, maak het desnoods optioneel vind ik ook goed.

4) Open houden motorkap, waarom geen hydraulische veer, da's tegewoordig al aardig standaard aan het worden, het hoeft niet, het huidige systeem werkt perfect dat weet ik maar het is gewoon veel makkelijker.

5) Ruitenwisser achter, man, man, man, wat maakt dat ding een herrie zeg en dan niet het wissen zelf, maar dat aandrijf motortje.

6) De kofferbak, op de afstandsbediening zit een knop om je kofferbak mee open te doen super, even alleen je kofferbak open doen spullen erin en verder winkelen handig en geen klachten hierover (trouwens laat je sleutels er niet in liggen als je de klep dicht gooit want dan heb je dus een serieus probleem, een 30sec. vertraging zou mooi zijn), teminste totdat ik laatst een nieuwe Passat bij een tankstion zag staan die hetzelfde had alleen bij hem ging de kofferbak dus niet alleen van slot af maar ook echt open, en da's pas echt handig want bij de Octavia moet je alsnog spullen op de grond zetten als je je handen vol hebt om de klep te openen en bij de Passat niet, maargoed die is dan ook flink duurder.

7) Nog een keer de kofferbak, er zit zo'n trekding aan waarmee je de klep naar beneden kunt trekken, ik zou dit liever aan bijde zijden zien.

8) Spiegelverwarming, wat ik het nut ervan om dat bij de bediening van de spiegels te hebben, het staat bij mij dus eigenlijk altijd aan want als ik het 's ochtens nodig heb dan zie ik na een uur rijden niet meer dat het aanstaat terwijl ik het lampje van m'n achterruit verwarming wel zie en wel uitzet, dit had wat mij betreft ik één knop gekunt.

9) De regensensor, ik vind het een super apparaat alleen staat dat ding bij mij altijd op standje 4 (helemaal naar rechts dus) omdat de overige drie standen zelfs bij een klein miezerig buitje te laat reageren, daar had dus wel wat meer gevoel in gemogen vind ik.

10) De telefoon, bij mijn Octavia (ik weet dus niet of dat bij jullie ook zo is) stoort de verlichting op m'n GSM, als ik m'n verlichting aan heb staan maakt niet uit in welke stand hoor je een zoemtoon vanaf het moment dat het audiokanaal geopend wordt totdat het gesloten wordt, zet ik m'n verlichting uit dan is het weg en heb ik een kraak helder geluid, de dealer heeft hiernaar gekeken en zegt er niets aan te kunnen doen het zou qua electronica te druk zijn achter het dashboard en dat zou interferentie veroorzaken.


[/ QUOTE ]
ad 1), 2), 4), 7), 8) en 9): eens.
ad 3) Bij de Combi heb je de verhoogde vloer als extra: ideaal voor losse troep (opvouwbaar kratje, diepviestas, deken etc.)
ad 5) Nooit gehoord.
ad 6) Ik vind het zo handig genoeg. Als de klep automatisch open gaat kun je een probleem krijgen bij lage garages. De aparte knop heeft tevens als voordeel dat de rest van de auto gesloten blijft.
ad 10) Bij mij stoorde de (Xenon-)verlichting in eerste instantie ook op de (aftermarket) carkit. Is door de garage opgelost met een nieuwe antennekabel. Is een thread van.

Over de sleutel gesproken: kan iemand mij uitleggen wat er handig is aan twee verschillende knoppen voor open (1) en dicht (2). Bij mijn 206 (een vroege. later kregen ze ook twee knoppen) was dat één knop. Je kunt de sleutel nu ook niet meer in je broekzak laten zitten, want dan pak je de verkeerde knop. Ik moet nu altijd naar de sleutel kijken om de juiste knop te hebben.
 

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

De mijne remt als de beste, niet van het begin af aan, maar ineens is ie het vanzelf een stuk beter gaan doen. Het mag van mij wel weer iets minder want dit hoeft voor mij nou ook weer niet:

</font><blockquote><font class="small">Citaat: digital8</font><hr />

zelfs zo snel dat ik weer op moest trekken om te zorgen dat er niet iemand achterin mij reed

[/ QUOTE ]

[/ QUOTE ]

No offense maar met een 1.6MPI heb je wat minder goede remmen nodig dan met een diesel met ruim 180pk.
 

JettaFreak

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: J_C</font><hr />

No offense maar met een 1.6MPI heb je wat minder goede remmen nodig dan met een diesel met ruim 180pk.

[/ QUOTE ]

Klopt, de 1.6 is wat minder zwaar.....
winkie.gif


Groet,


JettaFreak
 

Matra_Murena

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Matra_Murena</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: digital8</font><hr />

* Het handschoennen vakje, eigenlijk te klein voor de zoiets simpels als de autodocumentatie, die had wel wat dieper gemogen.


[/ QUOTE ]

Autodocumentatie kan je simpelweg onder de bijrijdersstoel kwijt, dan heb je ineens een mooi ruim handschoenenkastje.



[/ QUOTE ]
Als je het eerst met de papiersnijder in de lengte doorsnijdt zeker, of heb jij geen of een ander bakje. Ik gebruik het niet omdat er geen ruk in gaat door het formaat en de vorm. En dat klepje dat is ook 3x niks, het had een lade moeten zijn, kun je de spullen er ook nog uitkrijgen zonder dat je hernia krijgt. Maar ze zullen bij Skoda gedacht hebben, dat klinkt luxe een opbergvak onder de passagiersstoel. En dat klepje, dat doen we maar zo want wat er niet in past hoeft er niet uit.


[/ QUOTE ]

Nee hoor, geen papiersnijder nodig. Papieren zitten in een standaard Skoda-mapje (A5 formaat). Alle boekjes, onderhoudsboekje etc etc en dat schuift zo perfect in het vakje onder de bijrijdersstoel. Latje had inderdaad mooier geweest, dat is zeker waar.

Twee knopjes op de sleutel vind ik trouwesn wel heel handig, dan kun niet per ongeluk twee keer op het knopje drukken waardoor de auto dus weer open staat en je weet zeker dat als je op sluiten drukt de auto sluit als je op een afstand denkt of hij nu wel dicht is.
Tevens helpt het om de lampen uit te zetten door eerst op open en dan op dicht te druken. Verschil is in de broekzak te voelen doordat het ene knopje iets verzonken is en de andere iets naar buiten komt.

Wat ik niet mooi vind is de antenne.... Die's achterhaald die spiet, dat zou een mooi kort antennetje moeten zijn.
 

Rallye

Forumguru
[/ QUOTE ]
Papieren zitten in een standaard Skoda-mapje (A5 formaat). Alle boekjes, onderhoudsboekje etc etc en dat schuift zo perfect in het vakje onder de bijrijdersstoel. Latje had inderdaad mooier geweest, dat is zeker waar.

[/ QUOTE ]

Zal het vakje onder de bijrijdersstoel nog een proberen. Volgens mij paste het instructieboekje niet. Wellicht zijn de vakjes bij verschillende stoelen van een andere grootte?
 
Ik zie verschillende opmerkingen over dat opbergvakje onder de bijrijdersstoel de een zegt de documentatie moet passen de ander zegt dit past niet.

Ik ben even naar m'n auto gelopen en heb een foto van de documentatie wat in het standaard Skoda hoesje zit gemaakt, ik zou zeggen bepaal voor jezelf of het nou wel of niet past.

Oke, nog even ter info als ik het mapje 90 graden draai past het helemaal niet in het vakje, nou ja misschien met een flinke dosis geweld.
wink.gif


octaviabakjeonderbijrij0xl.jpg



[edit]
Trouwens even een vraagje aan de mensen hier die lichte bekleding hebben, zien jullie hoe vies dit bakje van binnen is, dit was bij mijn Octavia dus aan de binnenzijds van alle bakjes enzo (bv. bakje voor zonnebril) was dit bij julie ook zo toen de auto opgeleverd werd.?
 
</font><blockquote><font class="small">Quote: Matra_Murena</font><hr />

Autodocumentatie kan je simpelweg onder de bijrijdersstoel kwijt, dan heb je ineens een mooi ruim handschoenenkastje.

[/ QUOTE ]

Helaas bij mij past dat niet, ik heb het net nog even geprobeert.

</font><blockquote><font class="small">Quote: Matra_Murena</font><hr />

Da's dus een probleem die je bij je dealer neer kunt leggen, die zorgen voor de kentenplaathouder en bijbehorende bevestiging. Heb hier zelf niets over te klagen, nog geen rammeltje gehoord.

[/ QUOTE ]

Misschien heeft jou dealer dat dan wel direct netjes opgelost.

</font><blockquote><font class="small">Quote: Matra_Murena</font><hr />

Ik kom zo weinig onder de motorkap dat ik het onzin zou vinden hier onnodig dure gasveren voor te gebruiken. leuk voor een showwagen of een auto die regelmatig onderhoud behoefd, maar nodig????? Dacht het niet.

[/ QUOTE ]

Het is ook zeker niet nodig, alleen makkelijker (vind ik).

</font><blockquote><font class="small">Quote: Matra_Murena</font><hr />

Da's dus het mooie van de VAG groep, de verwarming staat NIET altijd aan als het knopje in de verwarmingsstand staat, maar past zich aan aan de buitentemperatuur. Kan je dus lekker de spiegelverwarming het hele jaar op aan zetten en geen onnodig verwarmde spiegels hebben... rtfm...

[/ QUOTE ]

lol, oke 'k zal de handleiding nog eens een keer doornemen.

</font><blockquote><font class="small">Quote: Matra_Murena</font><hr />

Veel gehoorde klacht waar ik dus weer niets van begrijp... Wat kan het mij nou schelen of die dingen automatisch ingeklapt worden??? Als je kijkt naar wat het effectief scheelt stelt het ook niets voor... Aftrappen van opgeklapte sopiegel telt bij de belhamels nu voor 3 punten in plaats van een gewone spiegel aftrappen...

[/ QUOTE ]

Tja, ik kom voor m'n werk nogal eens op plaatsen waar parkeerruimte heel erg schaars of zelfs niet aanwezig is en sinds ik m'n auto toch ergens moet parkeren klap ik nu m'n spiegels altijd met de hand in om te zorgen dat ze [a-] niet beschadigd worden en [b-] m'n auto zo min mogelijk overlast aan de andere automobilisten bezorgt.

</font><blockquote><font class="small">Quote: Matra_Murena</font><hr />

Ik ben dus wel tevreden over mijn wagen. Zeker als ik het vergelijk met andere wagens. Ik zie hier vergelijkingen met bv een Opel en als ik dan kijk naar de uitrusting van een vergelijkbare Opel als tegenhanger van een Octi dan kun je op de achterbank de ruiten al zwengelend naar beneden halen. Laat staan dat daar de spiegels automatisch van inklappen of dat je de luxe keuze hebt om te kiezen aan welke kant je aan het "kofferbaksluitrubberhandelte" wilt trekken.

[/ QUOTE ]

Tja, tevreden met m'n Octavia ben ik zeker, en de vergelijking met Opel is voor mij logisch omdat m'n vrouw een Zafira rijd en dat mijn vorrige lease-auto een Astra was, had ik een passat als voorige lease-auto gehad dan had ik de Octavia met een Passat vergeleken.

</font><blockquote><font class="small">Quote: Matra_Murena</font><hr />
Nee, niets mis met de Skoda. Als je maar in de gaten houdt dat je voor al die onzin op andere wagens dus ook niet hoeft te betalen.

[/ QUOTE ]

idd niets mis met Skoda, en de Octavia kost inderdaad minder dan vergelijkbare auto's vandaar dan ook logisch dat er bepaalde dingen niet opzitten of zelfs ook maar als optie verkrijgbaar zijn, maar daarom is het niet verkeerd om de verschillende + en - punten een keer de revue te laten passeeren.
 

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: J_C</font><hr />

No offense maar met een 1.6MPI heb je wat minder goede remmen nodig dan met een diesel met ruim 180pk.

[/ QUOTE ]
Hoezo? Geef jij gas bij onder het remmen dan?

Als ik met snelheid X een noodstop moet maken dan heb ik dezelfde remkracht nodig als jij met diezelfde snelheid X.
 

Trol

Lid
Mischien omdat die 180pk sneller kan (en mss meer gewicht heeft door zwaardere motor ook?) en daarom ook die hogere snelheden moet kunnen verwerken? Is wel een gok.. ben er niet in thuis.
 

Pim

Lid
Ik heb de boekjes dwars in dit vakje onder de stoel, maar uit het lelijke plastic hoesje. Als de boekjes als enige in dit vak liggen, heeft het hoesje ook niet echt meer zin.
 

___JC___

Forumguru
Hoe meer motorvermogen je hebt hoe meer remvermogen je nodig hebt. Je kan op dezelfde weg harder dan een 1.6 MPI. En dan heb je nog het verhaal topsnelheid uiteraard.

EN een 1.6 is ook nog wat lichter inderdaad.
grin.gif
 

sitechris

Donateur
</font><blockquote><font class="small">Citaat: digital8</font><hr />

Ik zie verschillende opmerkingen over dat opbergvakje onder de bijrijdersstoel de een zegt de documentatie moet passen de ander zegt dit past niet.

Ik ben even naar m'n auto gelopen en heb een foto van de documentatie wat in het standaard Skoda hoesje zit gemaakt, ik zou zeggen bepaal voor jezelf of het nou wel of niet past.

Oke, nog even ter info als ik het mapje 90 graden draai past het helemaal niet in het vakje, nou ja misschien met een flinke dosis geweld.
wink.gif


octaviabakjeonderbijrij0xl.jpg



[edit]
Trouwens even een vraagje aan de mensen hier die lichte bekleding hebben, zien jullie hoe vies dit bakje van binnen is, dit was bij mijn Octavia dus aan de binnenzijds van alle bakjes enzo (bv. bakje voor zonnebril) was dit bij julie ook zo toen de auto opgeleverd werd.?

[/ QUOTE ]

heb ik idd ook last van, geldt eigenlijk voor alle bakjes. En ze zijn ook niet schoon te krijgen.
407.gif
 
nee al mijn bakjes zijn pr8ig mooi schoon !!!!!!!!
maar dat komt door mijn dealer die heeft de Skoda zo goed afgeleverd.....dikke duim voor ze
xyxthumbs.gif
 

Rallye

Forumguru
Over de rammelende nummerplaat: het lijkt bij Skoda (en andere VAG-merken) standaard te zijn de platen los in de houder te plaatsen, wat ze erg gevoelig lijkt te maken voor diefstal (heb ik een keer gehad) en rammels. Ik heb ze daarom vast laten poppen. Bij diefstal krijg je zo'n lelijk 1-tje op de nieuwe platen.
 

LenK

Forumguru
Onhandig: de paraplubak.
Gaat verkeerd om open en dan zit ie ook nog achter de hoofdsteunen. En als je alleen een paraplu erin legt dan schuift die (met het nodige gerammel) bij elke bocht van het ene naar het andere eind.

Deze bak is alleen handig als je hem niet als paraplubak gebruikt. Voor op vakantie om spullen voor de kinderen voor onderweg in te doen.

De paraplubak vanuit de achterklep kunnen openen is handiger maar dan schijn je de achterklep weer niet te snel te moeten openen met regeweer omdat er dan water naar binnen kan lopen (zelf nog geen last van gehad). Maar dan moet eerst de klep van de paraplubak anders om openen.
 

Remco28

Actief lid
Dat er niet op alle modellen(waaronder die van mij)geen waarschuwingslampje is voor ruitenvloeistof vind ik ook raar,waarom bij de ene wel en de andere niet?
 

vdijk

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: EdRaT</font><hr />

De houder zit met een beugel achter de radio gemonteerd.
Als je de houder eraf wilt halen moet je volgens mij de redio er ook uithalen.
Maar je kan de houder ook gebruiken als een houder voor iets anders, tomtom ofzo.


[/ QUOTE ]

heeft iemand hier ervaring mee ?
Ik heb namelijk ook een BT carkit besteld en zal deze houder niet gaan gebruiken voor de teleffon, maar ik heb wel een TOMTOM. Deze wil dus op de houder gaan monteren. Is dit makkelijk te doen ?
 

tim

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: higgy</font><hr />

Heren, graag wat minder en wat korter quoten als het kan.
Dank!

[/ QUOTE ]

???
 
Bovenaan Onderaan