En wat is nou NIET handig/mooi?

Gysman

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Pim</font><hr />

Ik heb het al eerder gemeld, maar echt niet handig:
- om de asbak (bij mij prullenbak) te legen moet de DSG uit de P-stand, anders kan het bakje er niet uit
- om de handle uit P te halen moet de auto op contact
- om contact te maken moet je bij "handle in P" de rem indrukken
- om de rem in te drukken moet je gaan zitten
- als je gaat zitten en contact maakt gaat het gordelalarm af.........

[/ QUOTE ]

Whhhahhahahaa!!!

Heb zelf ook DSG, en 100% herkenbaar! Niet dat ik rook, maar mijn GPS muis pas precies in de asbak. Alleen het aanzetten van dat muisje,da's lastig in 'P'...

Verder ook eens met het ontbreken van een mooie motorkapopenhouder (3x woordwaarde).

Nog iets, en in deze thread nog niet genoemd, (maar wel al eerder op het forum ergens gelezen) is de blikkerige klank bij het dichtgooien van de achterklep. Rest van de deuren klinken wel erg degelijk en stevig.
 

Gysman

Actief lid
nog iets bedacht: de middenarmsteun. ik heb hem altijd op standje '2 klikjes naar boven en helemaal naar voren geschoven' staan. Als ik iets uit het bakje onder de steun heb gehaald, moet ik hem weer 2 klikjes omhoog zetten. En daarbij, hij heeft de nare eigenschap na verloop van tijd uit zichzelf naar achteren te schuiven.

Wat een ellende allemaal toch!
wink.gif
 

japiejo5

Actief lid
Ik word een beetje verdrietig
407.gif
van dit draadje,...als je dit bij wijze van spreken zou lezen,...net voor je ging bestellen of orienteren kun je nog wel eens gaan twijfelen,
ahum.gif
ahum.gif
...man,man,.wat wordt hier even een beerput opengetrokken,...forum groeit met het uur,....
icon_smile_dead.gif
 

Pim

Lid
Gysman, dat blikkige geluid komt waarschijnlijk van de nummerplaat, dat had ik bij mijn A4 Avant hiervoor ook:
nummerplaat verwijderen, aan de achterkant 4 van die ronde stoelpootviltjes op de plaat plakken en de plaat terug in de houder. Probleem opgelost !
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: japiejo5</font><hr />

Ik word een beetje verdrietig
407.gif
van dit draadje,...als je dit bij wijze van spreken zou lezen,...net voor je ging bestellen of orienteren kun je nog wel eens gaan twijfelen,
ahum.gif
ahum.gif
...man,man,.wat wordt hier even een beerput opengetrokken,...forum groeit met het uur,....
icon_smile_dead.gif


[/ QUOTE ]

De meeste negatieve punten die genoemd worden zijn geen echte erge punten maar gewoon kleine puntjes.
Die heb je bij iedere auto.
Als ze op het Renault laguna forum ook zo eerlijk zijn is die draad binnen een uur al 5 keer zo lang als deze met veel serieuzere punten.
Er is altijd wel wat mis met een auto, tenminste er kan altijd wel wat verbeterd worden moet ik eigenlijk zeggen.
Vind het dus geen ramp dat dit vermeld wordt en het zou mij ook niet weerhouden om een O2 te bestellen.
Zeker niet als je verder leest op het forum en ook ziet dat bijna iedereen meer dan dik tevreden is met zijn/haar Skoda.
1761.gif
 

Erikje

Actief lid
Laten we wel wezen: de O2 is toch DE auto als het gaat om value-for-money. Punt uit. Natuurlijk zijn er kleine minpuntjes: de rammelende zonnebrilhouder, de nerveuze S-stand van de DSG-bak, rammelende gordels tegen de deurstijl, te klein ruitenwisserreservoir, klein dashboardkastje, te kleine tank (had gewoon 70L moeten zijn), lelijke mistlampen voor, maar ik ben nu echt spijkers op laag water aan het zoeken. Ik ben een zeer tevreden O2-rijder!
 

Bono

Lid
Wat is NIET handig/mooi of wat is vervelend ?
Is mij vanochtend opgevallen, in de stromende regen in de file met open dekzeil hoor je het motortje van de achterruitwisser, zeker als je d'er begint op te focussen, irritant veel lawaai maken.
 

Dutch4x4

Senior Member
Precies, dit is toch allemaal peanuts? Op het Laguna-forum moet je 't al gauw hebben over kapotte versnellingsbakken en geëxplodeerde ruiten, to name but a few problems.
grin.gif


Trouwens, dit is pas écht Spykers op laag water zoeken...

spyker.jpg
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

Precies, dit is toch allemaal peanuts? Op het Laguna-forum moet je 't al gauw hebben over kapotte versnellingsbakken en geëxplodeerde ruiten, to name but a few problems.
grin.gif


Trouwens, dit is pas écht Spykers op laag water zoeken...

spyker.jpg


[/ QUOTE ]
Hij staat wel op de juiste plek in de sloot.
Aan het reclamebord op de achtergrond staat al reclame voor CarCare, die zal daar wel in de buurt zitten.
 
klopt de achterklep dichtdoen en dan hoor je de kentekenplaat klapperen.....dat kan stiller....ga ik morgen oplossen
crazy.gif
 
'k heb 2 van die rubberen "voetjes" die bv. onder audio apparatuur zitten ertussen gedaan, werkt perfect geen geklepper meer als de achterbak dicht gegooit wordt.
 
Ten eerste ik ben erg tevreden met m'n Octavia II, maar er zijn altijd wel dingetjes die anders of beter gekund hadden, teminste in mijn mening vandaar dan ook de onderstaande punten en direct daarbij een stukje onderbouwing waarom ik die mening zo gevormd heb...


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

* Betere documentatie / uitleg wat de maxidot nou eigenlijk allemaal kan en doet want als je de folders bekijkt dan had 'ik' teminste het idee van "nou leuk kan je je radio enzo op 2 plaatsen aflezen, pfff. overbodig niet meebestellen dus..." alleen nou blijkt uit oa. dit forum dat je daarmee dus van alles zelf in kan stellen en dat wordt dus niet verteld / is niet te achterhalen uit de documentatie bij de dealer.

* De remmen, ik vind de rem qualiteiten van de Octavia eigenijk onder de maat, ik heb namelijk voor m'n Octavia een Opel Astra (model'06) lease gereden en die auto was voorzien van BAS (brake assist systeem) en ik moet zeggen dat die Astra ongelofelijk snel stil sond toen ik er een noodstop mee moest maken, zelfs zo snel dat ik weer op moest trekken om te zorgen dat er niet iemand achterin mij reed, en de noodstop die ik heb moeten maken met de Octavia (omdat zo'n k*t met ladders behangen Hyundai busje zonodig over een verdrijvingsvlak zonder te kijken toch nog even de afrit af moest) was dus tervergeefs met als resultaat x000 euro schade aan de linkervoor en zijkant, ik had toen we op de vluchtstrook stil stonden echt het gevoel van is dat nou alles wat die Octavia in huis heeft, ik weet 100% zeker dat ik met die Astra genoeg had kunnen remmen om een aanrijding te voorkomen.

* Het handschoennen vakje, eigenlijk te klein voor de zoiets simpels als de autodocumentatie, die had wel wat dieper gemogen.

* Het opbergvakje onder de bestuurdersstoel, wat moet je daar nou in doen, ik bedoel waarom zetten ze er dan niet een la in zoals in de Opel Zafira of de Renault Megane.

* In de kofferbak zit rechts een netje waar je spullen achter kan leggen super handig, maareuhh. waarom aan de linkerkant dan niet die paar euro exra had wat mij betreft wel gekunt, nu heb ik aan de linkerkant dat de spullen die daar liggen (rechts is het vol) steedsdoor de kofferbak schuiven, maak het desnoods optioneel vind ik ook goed.

* Kentekenplaat kleppert standaard, duhh. hallo je gaat toch geen auto op de markt zetten waarbij de achterbak een klepperent geluid maakt als je hem dicht gooit, kom op zeg 2 eurocent voor een paar rubbertjes en het is opgelost, ik moet hier uiteraard wel bijzeggen dat Opel, Renault, Subaru, VW en AlfaRomeo (dat zijn de nieuwe lease auto's bij ons op de zaak) deze fout ook maken maargoed.

* Open houden motorkap, waarom geen hydraulische veer, da's tegewoordig al aardig standaard aan het worden, het hoeft niet, het huidige systeem werkt perfect dat weet ik maar het is gewoon veel makkelijker.

* Ruitenwisser achter, man, man, man, wat maakt dat ding een herrie zeg en dan niet het wissen zelf, maar dat aandrijf motortje.

* Lampje vervangen, tot nu toe alleen een dimlichtje defect gegaan dus daarover geen opmerkingen, even in de handleiding gekeken en gelijk helemaal entausiast dit wordt het makkelijkste lampje wat ik in jaaren gewisselt heb (vorrige auto's waren, Astra, Zafira, Polo en Audi A4) ik open en zet de motorkap vast, trek aan het plastic hendeltje en hoppa de hele koplamp komt uit de auto zetten, super nu nog even het stekkertje losmaken en dan kan ik binnen even het lampje vervangen want het begint ondertussen te regenen, euhh. ja dat stekkertje dat wil natuurlijk niet los en dan bedoel ik ook echt niet los de andere koplamd dan nee precies hetzelfde, *&amp;%#@*-de-*&amp;%#@* dan maar in de regen 2 lampjes vervangen met in de ene hand de koplamp want de kabel is te kort om hem even ergens neer te leggen en in de andere hand het nieuwe lampje, wat een k*t klus, en het idee van Skoda was nog wel zo goed, zucht...

* De kofferbak, op de afstands bediening zit een knop om je kofferbak mee open te doen super, even alleen je kofferbak open doen spullen erin en verder winkelen handig en geen klachten hierover (trouwens laat je sleutels er niet in liggen als je de klep dicht gooit want dan heb je dus een serieus probleem, een 30sec. vertraging zou mooi zijn), teminste totdat ik laatst een nieuwe Passat bij een tankstion zag staan die hetzelfde had alleen bij hem ging de kofferbak dus niet alleen van slot af maar ook echt open, en da's pas echt handig want bij de Octavia moet je alsnog spullen op de grond zetten als je je handen vol hebt om de klep te openen en bij de Passat niet, maargoed die is dan ook flink duurder.

* Nog een keer de kofferbak, er zit zo'n trekding aan waarmee je de klep naar beneden kunt trekken, ik zou dit liever aan bijde zijden zien.

* Spiegel verwarming, wat ik het nut ervan om dat bij de bediening van de spiegels te hebben, het staat bij mij dus eigenlijk altijd aan want als ik het 's ochtens nodig heb dan zie ik na een uur rijden niet meer dat het aanstaat terwijl ik het lampje van m'n achterruit verwarming wel zie en wel uitzet, dit had wat mij betreft ik één knop gekunt.

* Automaten, en dan om precies te zijn die aan de bestuurderszijde ik heb laatst m'n auto van binnen weer eens schoongemaakt en zag tot mijn verbazing dat de onderkant van de mat al flink versleten was terwijl je dat aan de bovenkant eigenlijk nog niet echt zag en hij ligt toch echt muurvast hij schuift dus niet heen en weer ofzo. (73000Km op de teller)

* De regensensor, ik vind het een super apparaat alleen staat dat ding bij mij altijd op standje 4 (helemaal naar rechts dus) omdat de overige drie standen zelfs bij een klein miezerig buitje te laat reageeren, daar had dus wel wat meer gevoel in gemogen vind ik.

* Spiegels, helaas niet electrisch inklapbaar verkrijgbaar ook niet als optie, jammer da's namelijk iets wat ik er graag bij genomen had.

* De telefoon, bij mijn Octavia (ik weet dus niet of dat bij jullie ook zo is) stoort de verlichting op m'n GSM, als ik m'n verlichting aan heb staan maakt niet uit in welke stand hoor je een zoemtoon vanaf het moment dat het audiokanaal geopend wordt totdat het gesloten wordt, zet ik m'n verlichting uit dan is het weg en heb ik een kraak helder geluid, de dealer heeft hiernaar gekeken en zegt er niets aan te kunnen doen het zou qua electronica te druk zijn achter het dashboard en dat zou interferentie veroorzaken.

* De Stream radio, de ontvangst toen ik de auto net had was echt om te huilen zelfs 538 en 3FM kwam geregeld zo slecht door dat je wel naar een andere zender moest gaan zoekken om niet gek te worden van het gestotter en geruis, ook hier heeft de dealer naar gekeken en iets kunnen verbeteren met weer dezelfde mededeling te druk qua electronica en dat veroorzaakt problemen, nou moet ik zeggen dat sinds m'n auto op beurt geweest is het ineens véél beter gaat qua ontvangst (waarschijnlijk een software update ofzo, dealer zegt in ieder geval niets extras gedaan te hebben) en ik er dus eigenlijk geen klachten meer over heb maar ik denk ik vermeld het wel even want ik stoorde me er wel enorm aan de eerste x0.000KM.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou meer kan ik me zo even niet bedenken.

Nog even ter herinnering, het is namelijk een best eind text geworden.;

Ik ben een tevrede Skoda rijder en probeer met het bovenstaande de Octavia dus echt niet in een kwaad daglicht te zetten, het zijn gewoon mijn bevindingen.

Ik zal als ik morgen tijd heb ook een stukje met mijn positieve ervaringen hier neerzetten.
 

Matra_Murena

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: digital8</font><hr />

* Het handschoennen vakje, eigenlijk te klein voor de zoiets simpels als de autodocumentatie, die had wel wat dieper gemogen.


[/ QUOTE ]

Autodocumentatie kan je simpelweg onder de bijrijdersstoel kwijt, dan heb je ineens een mooi ruim handschoenenkastje.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: digital8</font><hr />

* Het opbergvakje onder de bestuurdersstoel, wat moet je daar nou in doen, ik bedoel waarom zetten ze er dan niet een la in zoals in de Opel Zafira of de Renault Megane.


[/ QUOTE ]

Hier past dus perfect de autodocumentatie in!

</font><blockquote><font class="small">Citaat: digital8</font><hr />

* Kentekenplaat kleppert standaard, duhh. hallo je gaat toch geen auto op de markt zetten waarbij de achterbak een klepperent geluid maakt als je hem dicht gooit, kom op zeg 2 eurocent voor een paar rubbertjes en het is opgelost, ik moet hier uiteraard wel bijzeggen dat Opel, Renault, Subaru, VW en AlfaRomeo (dat zijn de nieuwe lease auto's bij ons op de zaak) deze fout ook maken maargoed.


[/ QUOTE ]

Da's dus een probleem die je bij je dealer neer kunt leggen, die zorgen voor de kentenplaathouder en bijbehorende bevestiging. Heb hier zelf niets over te klagen, nog geen rammeltje gehoord.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: digital8</font><hr />

* Open houden motorkap, waarom geen hydraulische veer, da's tegewoordig al aardig standaard aan het worden, het hoeft niet, het huidige systeem werkt perfect dat weet ik maar het is gewoon veel makkelijker.

[/ QUOTE ]

Ik kom zo weinig onder de motorkap dat ik het onzin zou vinden hier onnodig dure gasveren voor te gebruiken. leuk voor een showwagen of een auto die regelmatig onderhoud behoefd, maar nodig????? Dacht het niet.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: digital8</font><hr />

* Spiegel verwarming, wat ik het nut ervan om dat bij de bediening van de spiegels te hebben, het staat bij mij dus eigenlijk altijd aan want als ik het 's ochtens nodig heb dan zie ik na een uur rijden niet meer dat het aanstaat terwijl ik het lampje van m'n achterruit verwarming wel zie en wel uitzet, dit had wat mij betreft ik één knop gekunt.


[/ QUOTE ]

Da's dus het mooie van de VAG groep, de verwarming staat NIET altijd aan als het knopje in de verwarmingsstand staat, maar past zich aan aan de buitentemperatuur. Kan je dus lekker de spiegelverwarming het hele jaar op aan zetten en geen onnodig verwarmde spiegels hebben... rtfm...

</font><blockquote><font class="small">Citaat: digital8</font><hr />

* Spiegels, helaas niet electrisch inklapbaar verkrijgbaar ook niet als optie, jammer da's namelijk iets wat ik er graag bij genomen had.


[/ QUOTE ]

Veel gehoorde klacht waar ik dus weer niets van begrijp... Wat kan het mij nou schelen of die dingen automatisch ingeklapt worden??? Als je kijkt naar wat het effectief scheelt stelt het ook niets voor... Aftrappen van opgeklapte sopiegel telt bij de belhamels nu voor 3 punten in plaats van een gewone spiegel aftrappen...

Ik ben dus wel tevreden over mijn wagen. Zeker als ik het vergelijk met andere wagens. Ik zie hier vergelijkingen met bv een Opel en als ik dan kijk naar de uitrusting van een vergelijkbare Opel als tegenhanger van een Octi dan kun je op de achterbank de ruiten al zwengelend naar beneden halen. Laat staan dat daar de spiegels automatisch van inklappen of dat je de luxe keuze hebt om te kiezen aan welke kant je aan het "kofferbaksluitrubberhandelte" wilt trekken.

Nee, niets mis met de Skoda. Als je maar in de gaten houdt dat je voor al die onzin op andere wagens dus ook niet hoeft te betalen.
 

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: digital8</font><hr />

-* De remmen, ik vind de rem qualiteiten van de Octavia eigenijk onder de maat, ik heb namelijk voor m'n Octavia een Opel Astra (model'06) lease gereden en die auto was voorzien van BAS (brake assist systeem) en ik moet zeggen dat die Astra ongelofelijk snel stil sond toen ik er een noodstop mee moest maken, zelfs zo snel dat ik weer op moest trekken om te zorgen dat er niet iemand achterin mij reed, en de noodstop die ik heb moeten maken met de Octavia (omdat zo'n k*t met ladders behangen Hyundai busje zonodig over een verdrijvingsvlak zonder te kijken toch nog even de afrit af moest) was dus tervergeefs met als resultaat x000 euro schade aan de linkervoor en zijkant, ik had toen we op de vluchtstrook stil stonden echt het gevoel van is dat nou alles wat die Octavia in huis heeft, ik weet 100% zeker dat ik met die Astra genoeg had kunnen remmen om een aanrijding te voorkomen.


[/ QUOTE ]

Eens, hij remt wat mij betreft ook niet super. Nu had ik hiervoor een O1 RS dus ik dacht dat het aan mij lag!

</font><blockquote><font class="small">Citaat: digital8</font><hr />

* De kofferbak, op de afstands bediening zit een knop om je kofferbak mee open te doen super, even alleen je kofferbak open doen spullen erin en verder winkelen handig en geen klachten hierover (trouwens laat je sleutels er niet in liggen als je de klep dicht gooit want dan heb je dus een serieus probleem, een 30sec. vertraging zou mooi zijn), teminste totdat ik laatst een nieuwe Passat bij een tankstion zag staan die hetzelfde had alleen bij hem ging de kofferbak dus niet alleen van slot af maar ook echt open, en da's pas echt handig want bij de Octavia moet je alsnog spullen op de grond zetten als je je handen vol hebt om de klep te openen en bij de Passat niet, maargoed die is dan ook flink duurder.


[/ QUOTE ]

Ja wat heb je nou aan zo een knopje als de klep niet helemaal open gaat! Volledig overbodige optie. En als ie dan geheel open zou gaan dan is het ook wel handig als ie ook met hetzelfde knopje weer dicht kan.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: digital8</font><hr />

* Spiegels, helaas niet electrisch inklapbaar verkrijgbaar ook niet als optie, jammer da's namelijk iets wat ik er graag bij genomen had.


[/ QUOTE ]

Eens, je staat weleens ergens geparkeerd waar je je spiegels in wilt klappen ivm onze jeugd op fietsen/brommers die last geeft van losse handen/voeten.
 

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Matra_Murena</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: digital8</font><hr />

* Het handschoennen vakje, eigenlijk te klein voor de zoiets simpels als de autodocumentatie, die had wel wat dieper gemogen.


[/ QUOTE ]

Autodocumentatie kan je simpelweg onder de bijrijdersstoel kwijt, dan heb je ineens een mooi ruim handschoenenkastje.



[/ QUOTE ]
Als je het eerst met de papiersnijder in de lengte doorsnijdt zeker, of heb jij geen of een ander bakje. Ik gebruik het niet omdat er geen ruk in gaat door het formaat en de vorm. En dat klepje dat is ook 3x niks, het had een lade moeten zijn, kun je de spullen er ook nog uitkrijgen zonder dat je hernia krijgt. Maar ze zullen bij Skoda gedacht hebben, dat klinkt luxe een opbergvak onder de passagiersstoel. En dat klepje, dat doen we maar zo want wat er niet in past hoeft er niet uit.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: J_C</font><hr />


hij remt wat mij betreft ook niet super. Nu had ik hiervoor een O1 RS dus ik dacht dat het aan mij lag!


[/ QUOTE ]

De mijne remt als de beste, niet van het begin af aan, maar ineens is ie het vanzelf een stuk beter gaan doen. Het mag van mij wel weer iets minder want dit hoeft voor mij nou ook weer niet:

</font><blockquote><font class="small">Citaat: digital8</font><hr />

zelfs zo snel dat ik weer op moest trekken om te zorgen dat er niet iemand achterin mij reed

[/ QUOTE ]
 
Bovenaan Onderaan