En wat is nou NIET handig/mooi?

Gysman

Actief lid
Tja, iedereen is natuurlijk zeer lovend over zijn of haar O2, en terecht, het is een auto die je in Van Dale vindt onder "Value for money". En ik vind hem nog mooi ook. Maar wat is nou niet handig, niet mooi, niet practisch aan de auto?

Ik heb er wel een paar:

- de niet vlakke laadvloer bij het neerklappen van de achterbank (combi, weet niet of dit in de hatch ook zo is). Dit vind ik echt 100%, absoluut en totaal belachelijk!!
- de kwaliteit van de bekleding op het opstaande randje bij de neergeklapte achterbank. Deze bekleding (alleen in het midden) is zeer dun. Vorige week met een scherp ding langsgegaan en gescheurd...
frown.gif


Nog meer?
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Gysman</font><hr />

- de niet vlakke laadvloer bij het neerklappen van de achterbank (combi, weet niet of dit in de hatch ook zo is). Dit vind ik echt 100%, absoluut en totaal belachelijk!!


[/ QUOTE ]

geef een paar centen uit (volgens mij €195,-) en je hebt een volledig vlakke laadvloer!

en die bekleding.... Ik heb half leer en nergens last van..

Het geen ik een nadeel vind is:

- Ik heb een bluetooth carkit besteld omdat ik geen houder in de auto wil. Monteren ze er toch standaard een houder bij...
 

japiejo5

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: ravdlinde</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Gysman</font><hr />

- de niet vlakke laadvloer bij het neerklappen van de achterbank (combi, weet niet of dit in de hatch ook zo is). Dit vind ik echt 100%, absoluut en totaal belachelijk!!


[/ QUOTE ]

geef een paar centen uit (volgens mij €195,-) en je hebt een volledig vlakke laadvloer!

en die bekleding.... Ik heb half leer en nergens last van..

Het geen ik een nadeel vind is:

- Ik heb een bluetooth carkit besteld omdat ik geen houder in de auto wil. Monteren ze er toch standaard een houder bij...

[/ QUOTE ]

Ik hoop het,....heb ook zo'n dubbele vloer besteld,...

ps. waarom geen houder,...is toch makkelijk?
en je kunt m er toch afschroeven??
 
De houder zit met een beugel achter de radio gemonteerd.
Als je de houder eraf wilt halen moet je volgens mij de redio er ook uithalen.
Maar je kan de houder ook gebruiken als een houder voor iets anders, tomtom ofzo.
Verder nog geen nadelen ontdekt.
 

jemo

Lid
De niet vlakke laadvloer kan inderdaad verbeterd worden door de dubbele vloer. Maar ja, dan wordt meteen je laadruimte minder diep. En dat zal ook de reden zijn waarom ie niet vlak is. Omdat ze voor ruimte zijn gegaan. Ik zie de ongelijke vloer dan ook niet echt als nadeel, omdat je ruimte er voor terugkrijgt...
Gelukkig heb je de keuze om de laadruimte minder diep te maken door de dubbele vloer, maar ook dan is ie niet volledig vlak. De dubbelevloer is namelijk niet over de GEHELE laadruimte. De plank reikt niet over de uiterste zijkanten, waardoor dit een soort open vakken blijven...
 

jemo

Lid
Zelf had ik het wel mooi gevonden als de roofrails gewoon in chroom besteld konden worden. De enige manier waarop dat nu kan is laten spuiten en ik weet niet of dat wel zo mooi blijft...
 

degrgiov

Nieuw lid
De swarte stootlijsten, bij bv opel kan je die in lakkleur krijgen voor 50€ extra, bij skoda loopt dit al gauw op tot &gt;500€ als je die wil laten spuiten
 

Fabia

† In Memoriam
</font><blockquote><font class="small">Citaat: jemo</font><hr />

Zelf had ik het wel mooi gevonden als de roofrails gewoon in chroom besteld konden worden. De enige manier waarop dat nu kan is laten spuiten en ik weet niet of dat wel zo mooi blijft...

[/ QUOTE ]

Iemand van dit forum heeft het toch laten doen, ik kan me herinneren dat ik daar foto's van heb gezien. Wie o wie?
 

Gysman

Actief lid
klinkt leuk. Heb hier toch twee problemen mee:

1) vrijwel IEDERE station heeft bij neergeklapte bank een volledig vlakke laadvloer. Sterker nog, ik heb hiervoor twee hatches gehad (een 145 en een 147) en beide hebben een perfect vlakke laadruimte (hoewel niet zo groot...
wink.gif
) Ik ging er dus (en blijkbaar ten onrechte) van uit dat dat zeker geldt voor een pakezel als de skoda. Dat ik dan 195 euro moet betalen voor iets dat toch gewoon normaal is, is a) minstens een dubieuze keuze en b) mij niet verteld

2) dit is de boel omdraaien. de ruimte is niet groter, maar kleiner! Het bankdeel is te hoog! En het plaatsen van de 195 euro-optie verkleint de laadruimte nog verder.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Gysman</font><hr />

En het plaatsen van de 195 euro-optie verkleint de laadruimte nog verder.

[/ QUOTE ]

Het is ook al zo behelpen met die minimale ruimte in de O2 Combi
xyxthumbs.gif
 

Gysman

Actief lid
Ik zeg ook niet dat ie niet groot is, ik ben juist heel blij met de enorme laadbak. Alleen het niet vlak zijn is echt onhandig, en een keuze die ik niet begrijp.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Gysman</font><hr />


2) dit is de boel omdraaien. de ruimte is niet groter, maar kleiner! Het bankdeel is te hoog! En het plaatsen van de 195 euro-optie verkleint de laadruimte nog verder.

[/ QUOTE ]

Als dit zo is waarom is de O2 dan kampioen van de laadruimte? Bij de A4 Avant van mijn ouders is de laadvloer vlak maar die koffer is super klein t.o.v. de mijne!
 

Gysman

Actief lid
halfleeg, halfvol; feit blijft: laadvloer is niet vlak. En da's niet handig. Dat je een optie moet bestellen om dit wel vlak te krijgen (met alle bijkomende nadelen van dien) da's raar.
 

Gysman

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

Niet handig is dat er geen lampjes inzitten bij de spiegeltjes in de zonnekleppen.

[/ QUOTE ]

Sluit ik me bij aan; komt ook goedkoop over.
 
En geen electrisch inklapbare spiegels, zelfs niet als optie.
Die gebruikte ik vroeger altijd op mijn S60 waar dat wel op zat.
 

Remco28

Actief lid
Of de speakers in de achterdeuren(die grote)die uit 1 geheel bestaat.
Een keer wat tegenaan gestoten en nu zit er een scheurtje in het plastic,moet heel dat paneel eruit(wat ik natuurlijk niet doe want kost geloof ik iets van 500 a 600 euro
mad.gif
)
 

VEEJAY

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: EdRaT</font><hr />

En geen electrisch inklapbare spiegels, zelfs niet als optie.
Die gebruikte ik vroeger altijd op mijn S60 waar dat wel op zat.

[/ QUOTE ]

mee eens, zat zelfs op mijn vorige auto (seat)
 

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: EdRaT</font><hr />

En geen electrisch inklapbare spiegels, zelfs niet als optie.
Die gebruikte ik vroeger altijd op mijn S60 waar dat wel op zat.

[/ QUOTE ]
Dat krijg je er toch bij als je elektrisch verstelbare stoelen neemt?

mee eens, zat zelfs op mijn vorige auto (seat)

[/ QUOTE ]
 
Bovenaan Onderaan