En wat is nou NIET handig/mooi?

Rallye

Forumguru
Om toch iets te zeuren te hebben:
- overzichtelijkheid van de auto kan beter;
- bestuurdersstoel kantelt in de allerlaagste stand (slechts de achterzijde van de zitting gaat nog naar beneden - de voorzijde niet meer), waardoor ik de stoel altijd iets hoger moet zetten;
- in de achterklep zit maar aan één kant een treklus;
- klein dashboardkastje (het instructieboekje past er niet eens in) en lade onder de passagiersstoel;
- de instaplichtjes in de spiegels zijn niet standaard;
- eventuele motorvoorverwarming verwarmt alleen de versnellingsbak, niet het koelwater (2.0 TFSI);
- spiegelverwarming werkt apart van de achteruitverwarming, terwijl je die meestal tegelijk aan hebt;
- geen beklede bovenzijde van achterbumper (bij de RS gespoten).

WEL heel handig vind ik de haakje ("curryhooks") in de kofferruimte. Maak ik regelmatig gebruik van met een zakje van de chinees.
 

xplain

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Rallye</font><hr />
WEL heel handig vind ik de haakje ("curryhooks") in de kofferruimte. Maak ik regelmatig gebruik van met een zakje van de chinees.

[/ QUOTE ]

Curryhooks, zalig
grin.gif
 

Skombi

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Fabia</font><hr />

Iemand van dit forum heeft het toch laten doen, ik kan me herinneren dat ik daar foto's van heb gezien. Wie o wie?

[/ QUOTE ]
Weet niet of hij hier nog actief is sinds hij www.skodaweb.nl heeft geopend maar je bedoelt denk ik Richyk.
FR2.jpg

FR3.jpg
 

Skody

Actief lid
Yep, ik heb ze laten spuiten in de kleur van de Vega velgen. Blijft na driekwart jaar perfect. Nergens last van en is toch een blikvanger. Ik heb twee foto's in de fotgalerij staan, waarop je het kan zien..
 

___JC___

Forumguru
Die FR velgen staan niet mooi op een SEAT maar ook niet op een Skoda zeg!
Dat ding gaat wel als de brandweer overigens dus als je maar hard genoeg rijdt dan zie je het niet.
grin.gif
 

Skombi

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Daniel_Fabia</font><hr />

oe,wat een verschrikelijke velgen en uitlaat zeg.

[/ QUOTE ]
Smaken verschillen maar het gaat hier om de dakrails toch
 
Het OK knopje voor de maxidot bediening op de ruitenwisserhandle is niet erg handig, je moet de handle altijd tegen houden. De cruisecontrol heeft wat ielige knopjes, voormalig 307 rijders zullen dit waarschijnlijk wel herkennen.
 

JettaFreak

Actief lid
maar ja, in een 307 ben ik bang dat als ik hendels en knoppen afbreken als ik ze aanraak. wat zijn die 307's toch ontzettend lelijke hokken. en dan die nare 'satellieten' achter het stuur. brrr.... en deinen.....

groet,


jettafreak
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Rallye</font><hr />

Om toch iets te zeuren te hebben:
- geen beklede bovenzijde van achterbumper (bij de RS gespoten).


[/ QUOTE ]

Ik vind het inderdaad goed dat die bovenzijde bij onze O2 niet gespoten is. Bij mijn vorige (Primera) was dit gewoon lak en die was na een tijdje super bekrast.

Wat ik lelijk vind in het interieur is dat goedkoop ogende groen van de sigaretten aansteker. Gelukkig moet ik er niet te veel naar kijken. Maar dat is maar een kleinigheidje natuurlijk. Voor de rest een strakke bak.
 
307 rijders herkennen de ielige knopjes in een Skoda?

Nou nee!

Ik ben blij dat ik nu weer een cruise control heb die werkt als ik er op druk. In de peus moest ik regelmatig twee of drie keer drukken voordat hij oppakte (en niet alleen de cruise, eigenlijk alle knoppen)
En nog veel erger: Als je bij 120 km/h in de peus de cruise control wilde zetten (en het ging in 1 keer goed) dan valt hji altijd 5 kilometer terug. Wil je 120 rijden, ga je met een slakke gangetje van 115.

En je achterliggers maar seinen waarom je in een keer van het gas gaat.
Oplossing: Eerst een dot gas geven, dan de cruise aanzetten en maar hopen dat je de juiste snelheid hebt vastgezet.

Over niet handig aan de octi:
- De trekhaak aan de binnenkant van de klep van de HB, om hem dicht te doen, zit rechts en ik heb hem liever links (of aan beide kanten)
- Alleen een vakje onder de passagiersstoel en niet onder de bestuurders stoel
- Geen apart vakje waar handboek in past
- Temperatuur van de climate control van de bijrijder schakelt bij elke start gelijk aan de temperatuur van de bestuurder

Het zijn maar kleine puntjes, en er zitten genoeg opbergplekjes/vakjes in om op te lossen, maar als we toch bezig zijn om de onhandige dingen op te noemen, kan Skoda op bovenstaande punten voor mij nog wat verbetering aanbrengen.

Verder niets dan lof voor mijn Skoda!
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: higgy</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: EdRaT</font><hr />

En geen electrisch inklapbare spiegels, zelfs niet als optie.
Die gebruikte ik vroeger altijd op mijn S60 waar dat wel op zat.

[/ QUOTE ]
Dat krijg je er toch bij als je elektrisch verstelbare stoelen neemt?

mee eens, zat zelfs op mijn vorige auto (seat)

[/ QUOTE ]

[/ QUOTE ]
Dan gaat ie automatisch naar beneden als je acteruit rijdt maar ze zijn dan nog steeds niet inklapbaar volgens mij.
Dus dat ze tegen de auto aan liggen.
 

Bono

Lid
De stang om de motorkap open te houden is naar mijn mening nogal pover. Een stevige pomp ware daar beter op z'n plaats geweest.
 

higgy

Forumguru
De stang is niet pover: hij doet z'n werk prima. Een gasveer zou echter domweg MOOIER zijn geweest.
Maar ja, je rijdt een Skoda of je rijdt een VW...
 

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Skombi</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Daniel_Fabia</font><hr />

oe,wat een verschrikelijke velgen en uitlaat zeg.

[/ QUOTE ]
Smaken verschillen maar het gaat hier om de dakrails toch

[/ QUOTE ]

En
icon_smile_question.gif
 

Bono

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: higgy</font><hr />

De stang is niet pover: hij doet z'n werk prima. Een gasveer zou echter domweg MOOIER zijn geweest.
Maar ja, je rijdt een Skoda of je rijdt een VW...

[/ QUOTE ]

Het gaat om : "Wat is NIET handig/mooi". Je kan denk ik niet ontkennen dat een gasveer handiger zou zijn geweest dan die povere - in de betekenis van niet-praktische - stang.
 

Pim

Lid
Ik heb het al eerder gemeld, maar echt niet handig:
- om de asbak (bij mij prullenbak) te legen moet de DSG uit de P-stand, anders kan het bakje er niet uit
- om de handle uit P te halen moet de auto op contact
- om contact te maken moet je bij "handle in P" de rem indrukken
- om de rem in te drukken moet je gaan zitten
- als je gaat zitten en contact maakt gaat het gordelalarm af.........
 

xplain

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: jemo</font><hr />

Zelf had ik het wel mooi gevonden als de roofrails gewoon in chroom besteld konden worden. De enige manier waarop dat nu kan is laten spuiten en ik weet niet of dat wel zo mooi blijft...

[/ QUOTE ]

Is dit gespoten dan?

323PICT1192-med.JPG
 
Bovenaan Onderaan