Embleem van stuur verwijderen enz.

De Stip

Forumguru
Ik loop eerdaags wel eens langs de rekken in de bouwmarkt. Heb ook nog even op de site gekeken van Bison. Ziet er handig uit, maar dan moet je wel weten waar zo'n plak ding van gemaakt is....
 
Wat EdK bedoeld is fotolijm, daar plakken ze inderdaad in tijdschriften e.d "extra" reclame spullen me vast. Kan je gewoon bij de HEMA halen. Is makkelijk voor vanvalles en nog wat.

Succes!
 

De Stip

Forumguru
Super man, bedankt voor de tip L&K. Daar kan ik me geen buil aan vallen denk ik. Keep jullie posted :)
 

De Stip

Forumguru
Afbeelding 2.jpg Afbeelding 1.jpg


Ik heb iets gevonden! Voor het monteren van het stuurembleem, heb ik dubbelzijdig tape van Bison gebruikt. Geen gewone, maar "montage kit, direct grip".
Voor zover ik het nu kan beoordelen, werkt het precies zoals gewenst en ziet het resultaat er netjes uit.

Hoe heb ik het gedaan?

De sticker verwijderd (ging netjes en de kleeflaag zat er nog op), daaroverheen netjes in 3 banen de tape geplakt. Aansluitend met de schaar netjes op maat gemaakt (ietwat schuin gedaan, zodat er geen tape resten onder de sticker vandaan komen of dat je iets van de tape ziet) en toen over het originele embleem heen geplakt.

Voordeel is dat als het me niet zou bevallen, ik de sticker weer van m'n stuur kon halen en ook wanneer er wellicht later een nog mooiere oplossing op de markt komt, dat ik dan mijn huidige oplossing kan veranderen.

Nogmaals, als jullie een mooie oplossing weten, of dat er iets in de handel komt. Dan lees ik het graag! :)
 

CDK

Forumguru
ziet er netjes uit toch!? en vanaf de voorkant is er helemaal niets van te zien. mooie oplossing hoor.

greetz Corné
 

De Stip

Forumguru
Afbeelding.jpg

En nu ook de velgen voorzien van het nieuwe logo. In eerste instantie vond ik de diameter iets te klein en dacht dat het tegen zo vallen, maar eenmaal gemonteerd valt het me best wel mee.
Eigenlijk zou ik voor het mooie een foto moeten plaatsen van een gepoetste velg, met een flinke klodder glans op de banen, maar dat komt vanzelf. Zo'n eerste dagje mooi weer leverde me in ieder geval voldoende inspiratie op, om de winterwielen in de berging te doen.
Binnenkort ga ik mezelf sowieso even uitsloven, want dan ga ik met Hamerite de remklauwen en die metalen deksels die achter de remschijven zitten, hoogglans zwart maken. Heb ik bij m'n vorige auto ook gedaan en levert een prachtig resultaat op. Rood vind ik persoonlijk iets meer voor de Sjonnies onder ons :)
Overigens neem ik enkele gedeeltes van de remschijven ook mee, dat zijn de delen die zo roesten en in het zicht vallen. Na de behandeling met Hamerite, kan het er weer jaren tegen en zet er perfect afgewerkt uit. Jammer dat ze er vanuit de fabriek niet net wat meer moeite voor doen trouwens. Zou een hoop werk schelen:shocked:
 

Desperado

Forumguru
Supersjors zijn mening, dat mag. Ik denk dat hij het ook meer bedoelt bij auto's die het niet standaard hebben.
Ik zou het bij de mijne ook niet willen, veel te opvallend en nep voor mijn auto.
*wat zou dit toch met een stuurembleem te maken hebben*
 

roeland

Actief lid
Helemaal niets maar Sjors wijde er naar uit omdat hij wat dingen zoals remklauwen netjes ging maken.
Was een plagertje he zie de smilie , ik deed vroeger niet anders als alles zwart maken ben ook niet zo van het rood geel of wat dan ook.

Zelfs nu twijfel ik erg om de rode klauwen lekker zwart te maken valt niet zo op ook.

Maargoed terug naar de logos op het stuur
 

CDK

Forumguru
@piair1982 groot gelijk kerel! beter als een plakker op je stuur! ;) ik zit ook sterk te overwegen...., maar....., het nieuwe stuurwiel doet ook nog mee, want m'n lief is ook enthousiast omdat het lekkerder in de hand ligt :)
 
Bovenaan Onderaan