Embleem van stuur verwijderen enz.

De Stip

Forumguru
Weet iemand of het mogelijk is om het embleem netjes van je stuur te verwijderen? Ik ga de overige emblemen (naafdoppen, voorzijde en achterkant) vervangen door de nieuwe logo's.
Autist als ik ben, wil ik het liefst alles hetzelfde. Maar dat zal voor het stuur niet meevallen. Tja, een andere airbagmodule regel, maar dat gaat max in de papieren lopen denk ik.
 

roeland

Actief lid
Tjah ik ben niet verder gekomen dan een ander stuur en airbag, dus het stuur logo heb ik voorlpig maar laten zitten totdat er een goedkopere oplossing voor is.

De andere logo's wel vervangen voor het nieuwe logo, alleen de wintervelgen nog niet (zitten van die naafdoppen op moet nog uitvogelen hoe ik dat netjes ga doen)

grt
 

Monteurtje

Forumguru
Embleem in de airbag krijg je er niet netjes uit. Heb het een keer geprobeerd bij een airbag die ik vervangen heb. Maar dat is niet gelukt. Knikt heel gauw. Is heel lastig.
 

CDK

Forumguru
Hallo Supersjors,

ik heb ook overal nieuwe logo's behalve op het stuur, heb de vraag bij aanschaf bij mijn dealer neergelegd, maar die gaf als enige optie om idd een ander stuur met bijbehorende airbagmodule te monteren, maar dat is in mijn geval geen optie, want de L&K is bruin van binnen en dan zou ik een zwart stuurwiel krijgen, geen optie dus!
aan het logo zelf wilden ze absoluut niet rommelen ivm schade aan de airbagmodule...... :(
mochten er mensen met ideeën zijn dan houd ook ik mezelf aanbevolen ;)

greetz Corné
 

piair1982

Forumguru
Vroeger had je van die kapjes die je over het logo heen kon plakken. Milotec.de heeft ze vast wel.
Ging wel om de buiten logo's.

Wellicht dat iemand of een bedrijf deze kan ontwikkelen?
 

De Stip

Forumguru
Eventueel met car wrapping of plasti dip over het bestaande stuurlogo? Dat ziet er op zich dan als alternatief ook best vet uit. Wellicht is er een forumlid die daar ervaring mee heeft.
 

roeland

Actief lid
Jammer dat ik nu lees, vanmiddag mijn B-stijlen laten wrappen met mat zwarte folie, had ik het gelijk kunnen vragen of dat logo wrappen te doen is.
 

De Stip

Forumguru
Ziet er gaaf uit op Marktplaats en bij Superskoda. Het is inderdaad wellicht handig om samen het een en ander te bestellen. Twee weten meer dan een en het scheelt in de kosten misschien.
Erg mooi om ook de details zoals de klapsleutel te vervangen. Prima tip!
 

roeland

Actief lid
Ik zal eens gaan meten, geen idee of de stuurlogo's verschillende maten hebben namelijk.
Ik neem aan van niet maar je weet maar nooit.
 

De Stip

Forumguru
Dank je Roeland. En joh, dan bestellen we het toch. Het zal ons niet de hoofdprijs kosten en uiteindelijk weten we precies van hoe en wat. Kunnen de overige forumleden hun voordeel mee doen ;)
 

roeland

Actief lid
Net even gemeten ik kom op 43 mm voor het stuurlogo.

Ik denk overigens dat ik het nieuwe logo er eerder overheen plak dan dat ik het oude logo van de airbag ga afpulleken, na 14 jaar in de werkplaats gezeten te hebben wel eens gekke dingen gezien\meegemaakt als je met airbags rommeld.

Goed idee overigens Sjors om te bestellen evt via mail verder over hebben ??

grt
 

De Stip

Forumguru
Vandaag aan de voorzijde het nieuwe embleem geplaatst. Ziet er vet uit! Is een embleem van de Citigo/Rapid. Helaas paste deze achterop niet en we zijn erachter gekomen dat hier een embleem past, wat achterop de meest recente Fabia zit. Helaas zagen we dat deze in backorder staat, dus geen idee wanneer deze binnen gaat komen.
Voor de naven heb ik nu een aantal dopjes, met een buitendiameter van 56 mm. De exemplaren die erop zaten met het oude embleem, hadden een buitendiameter van 64 mm en dat staat net even wat mooier.
Wellicht is er iemand onder jullie die een tip heeft?
 

roeland

Actief lid
Logo van voor past ook achter, echter ligt hij dan op de carrosserie ipv dat hij in de inkeping valt maar das niet direct storend. Naafdopje is niet veel aan te doen, je had beter die plaklogos imitatie kunnen bestellen dan had je d juiste diameter kunnen doorgeven.
 

De Stip

Forumguru
Dank je Roeland, ik wacht nog even op dat Fabia kofferbak embleem en dan kijken we welke er beter past. Inmiddels heb ik via Marktplaats ook 2 typen plaklogo's voor op de naafdoppen besteld. Deze zijn in eerste instantie om over het stuurembleem heen te plakken. Ik heb 44,5 en 45,5 mm besteld. Kijken welke het mooiste past. Ik kon ze per 2 bestellen en kosten me niet echt de hoofdprijs. Leuk om hier een beetje mee te pielen. Hoop bij de clubmeeting bij "mijn" dealer, de auto helemaal klaar te hebben.
 

CDK

Forumguru
Hoi Supersjors, ik heb ook wel interesse in zo'n plak logo voor op het stuur van mijn Superb...
als je er 1 over hebt die bij mij past wil ik hem wel overnemen van je, heb je anders misschien een adres voor me waar ik zo'n plakkert kan kopen?

alvast bedankt! greetz Corné
 

De Stip

Forumguru
Het embleem zit nu ook op de achterzijde. Ziet er puik uit! Eerdaags komen de emblemen voor m'n stuur en sleutelkastjes binnen en is dit project afgerond.
 
Bovenaan Onderaan