Embleem van stuur verwijderen enz.

Weet iemand of het mogelijk is om het embleem netjes van je stuur te verwijderen? Ik ga de overige emblemen (naafdoppen, voorzijde en achterkant) vervangen door de nieuwe logo's.
Autist als ik ben, wil ik het liefst alles hetzelfde. Maar dat zal voor het stuur niet meevallen. Tja, een andere airbagmodule regel, maar dat gaat max in de papieren lopen denk ik.

Hallo supersjors,

ik weet niet of je het al eens geprobeerd hebt, maar je zou het met een stuk stevig vislijn kunnen proberen.
ongeveer 30cm lijn proberen achterlangs het logo omlaag te trekken, met een zeg maar zagende beweging van links naar rechts.
zo deed ik het vroeger, maar dan wel ervan uitgaande dat het gekleeft was natuurlijk.
op mijn werk doen monteurs op soortgelijke manier spiegels verwijderen die met dubbelzijdige tape zijn vastgeplakt.
alleen gebruiken ze dan een hele dunne stalen draad.
misschien heb je er iets aan...
 

EdK

Forumguru
Houden jullie wel in het achterhoofd dat de airbag in het stuur zit.
En als die ploft dan wordt het een heel duur logo.
En nieuwe airbag wil niet zeggen nieuw logo standaard er op.
 

CDK

Forumguru
@EdK, niet aan klooien aan dat stuurlogo, ben het helemaal met je eens, als hij ploft terwijl je er met je neus bovenop zit kan het wel eens heel vervelend aflopen.... :(
beter wrappen of gewoon een plakker er overheen!

@Supersjors, heb jij je stickers al binnen?

greetz Corné
 

De Stip

Forumguru
Nee mannen, wees niet bang, ik ga niet aan de airbag klooien. Het gaat een sticker worden en zit daarop nu te wachten. Heb ik via ene Jos op Marktplaats besteld. Hopelijk komen ze deze week binnen. Heb een paar verschillende maten besteld om te kijken welke het beste over de oude heen plakt. Daarover hou ik jullie geïnformeerd.
Op de voorzijde zit het logo wat van de Citigo komt en op de achterzijde die van de Fabia van de laatste productie. Laatstgenoemde is net iets kleiner dan die van de Citigo en valt mooi binnen de uitsparing op de carrosserie.
Op de klapsleutel heb ik net ook een logo (besteld via superskoda) geplakt en ziet er gaaf uit. Net iets kleiner dan het vorige logo, maar niet storend. Het was wel een gepiel om de oude eraf te krijgen. Ik ga nog even verzinnen over de tweede klapsleutel. maar wellicht weet een van jullie de juiste methode.
 

De Stip

Forumguru
Ze zitten erop, de nieuwe logo's op m'n O-2

Inclusief de klapsleutels, grill en achterklep. De wielen volgen zodra de winterbanden gewisseld worden en op het stuur komt deze week een op maat gemaakt 3D plaklogo. Helemaal van deze tijd :)
 

Bijlagen

  • foto 1.jpg
    foto 1.jpg
    121,7 KB · Weergaven: 291
  • foto 2.jpg
    foto 2.jpg
    117,2 KB · Weergaven: 294
  • foto 3.jpg
    foto 3.jpg
    144,9 KB · Weergaven: 284

roeland

Actief lid
Sjors, heb je voor mij het bestel nummer van dat fabia logo???? dan haal ik citigo logo er weer af want das net te groot voor het mooie
 

De Stip

Forumguru
Geen idee Roeland. Bel anders even met mijn dealer AMES Skoda in Gorinchem. Dan vraag je naar Arco, die kan je vast wel helpen. Maar ik denk dat iedere dealer het kan en dus ook bij jou in de buurt. Arco haalde het via het chassisnummer van die Fabia, van ETKA.
 

Sk_Hans

Forumguru
Ziet er heel mooi uit de emblemen!

Op SuperSkoda vond ik deze wieldoppen voor originele Skoda alu-velgen. Ze staan bij het kopje Octavia maar hebben een omschrijving met Yeti. Ik neem aan dat de velgen hetzelfde zijn en ze op allebei passen?
whlcapnl.jpg
Maar ik ben ook heel benieuwd hoe de plakstickers er uit zien. Alleen is het me nu veel te koud en vies weer om buiten de diameter van de velgdopjes te gaan meten.

Zijn de emblemen voor de grille en koffer makkelijk (zelf) te wisselen?
Wat kosten ze bij de Skoda garage?
 

De Stip

Forumguru
SK_Hans ik heb thuis dezelfde liggen. Maar zijn voor het mooie qua diameter net iets te klein. Ze passen prima en ziten goed vast, maar er blijft een ruimte over van ruim 1,5 mm bij mijn 18" Fonmetal Xion wielen.
Ik ga ze wel plaatsen bij gebrek aan beter, maar hoop uiteindelijk een keer de passende te vinden.
 

De Stip

Forumguru
Ik ben een beetje aan het experimenteren met plaatjes van diverse internet leveranciers. Het exemplaar wat nu op m'n stuur zit, ziet er netjes uit. Maar helaas is de bolling van het originele stuurembleem net iets teveel, waardoor het eroverheen geplakte embleem (wat er keurig uitziet overigens) ietwat los begint te laten. Eigenlijk zou het er met lijm opgeplakt moeten worden, ipv de kleeflaag die standaard op die "sticker" zit. Iemand van jullie een idee?
 

Bijlagen

  • Afbeelding.jpg
    Afbeelding.jpg
    87,2 KB · Weergaven: 205

Sk_Hans

Forumguru
Volgens mij had jij via Marktplaats ook stickers besteld voor op de wielnaven. Zijn die enigszins flexibel? Ik heb de diameter bij mijn velgen/naaf gemeten (55mm) en zag toen dat de standaard wielnaafdoppen iets hol zijn. Nu vraag ik me af of die dikke kunststof stickers daar wel op houden omdat ze dan ook iets hol gebogen moeten worden. Ik heb het idee dat ze dan snel loslaten, net als bij jou op het stuurembleem.

Dat stuurembleem zou je eventueel met een paar druppels superlijm vast kunnen zetten. Maar dan krijg je het zonder beschadiging nooit meer los. Om het echt mooi te krijgen, moet je volgens mij toch het originele embleem verwijderen. Als het alleen op het stuur geplakt zit, zou dat moeten kunnen. Bijvoorbeeld met een heel dun scherp mesje dat je eerst warm maakt. Maar de kans blijft dat je daarbij het stuur beschadigt. En dat friemelen aan een airbag is natuurlijk ook griezelig.
 

De Stip

Forumguru
Klopt, ik heb er van ene Jos besteld en daar wacht ik nog op. Ik denk dat de emblemen die via internet komen, wel enigszins op elkaar lijken. Die van Jos zouden volgens zijn zeggen, een bolling aankunnen.
 

De Stip

Forumguru
EdK, even terug lezen in dit topic. Daar zie je een gast staan die Jos heet en op Marktplaats adverteert. Verder ben ik gewoon wat gaan speuren op Google en heb links en rechts iets besteld. Maar omdat die Jos via de mail aangaf dat zijn exemplaren een lichte bolling aan zouden kunnen, wacht ik daar nu op en hoop op een goed resultaat.
Of die dot siliconen gaat werken, geen idee. Ik hou het in ieder geval in m'n gedachten. Er moet toch vast een heel sterke, liefst kleurloze lijm zijn, die indien nodig te verwijderen is en dus uitermate geschikt voor dit experiment.
 

EdK

Forumguru
Er is ook een soort van lijm op de markt die men ook wel in tijdschriften gebruikt om folders in vast te plakken of een creditcard op papier.
Hoe dit verder heet weet ik niet maar heeft wel een goede kleef kracht en nadien makkelijk verwijderbaar.
dus misscien is dit nog een optie ?
 
Bovenaan Onderaan