Superb 3 Eibach Pro Kit verlaging voor je Superb 3

fastpeter

Forumguru
Omdat een dcc standaard al (verlaagd) lager is dan een standaard model 12 mmm volgens skoda specs, je kan ook als je geen dcc hebt een verlaag onderstel nemen (of verhoogd) die is dacht ik 18 mm !!

fastpeter

Forumguru
Inderdaad op de folder van de superb staat bij de specs ook de verschillen in onderstel uitgelegd (mm maten), en in de praktijk kunnen zien, auto met en zonder dcc

Antera

Donateur
@fastpeter hoe kom je aan die wijsheid dat de Superb met DCC verlaagd is t.o.v. Superbs zonder DCC? Dat is voor mij helemaal nieuw:jaja:

Omdat dat idd zo is. Zoals gezegd in specs lijst staat het en in de praktijk nog beter te zien zelf. Daarom zag ik het aan de foto ook dat de dealer auto op DCC stond kwa hoogte. Geen twijfel over mogelijk.

thijskok

Senior Member
In de week van 7 maart komen de Eibach's er onder samen met de spacers en de dubbele dempers van de TFSI 2.0. @Tuulster, heb jij nu meer moeite met hobbels door de verlaging?

RefleCs

Forumguru
Of met van die dwarse hobbels in de weg? Door de lange wielbasis kan ik mij voorstellen dat daarbij wat voorzichtigheid geboden is.

Tuulster

Forumguru
In de week van 7 maart komen de Eibach's er onder samen met de spacers en de dubbele dempers van de TFSI 2.0. @Tuulster, heb jij nu meer moeite met hobbels door de verlaging?

0,0 moeite! @thijskok
Echt een wereld van verschil in uitstraling en wegligging. Ik kan het iedereen aanraden!!! :thumbsup:
Alleen nooit meer vooruit inparkeren!!! :nono::D(stoepranden en "broodjes" bij parkeervakken)

Foto via mark.jpg

MarsMars

Senior Member
Bij mij ook, staat prachtig en rijd lekker sportief!
Nou, sportief, ik zie elke dag van die Passat (GTE) R uitvoeringen door de straat 'kruipen' om zonder schraapgeluiden over de 30km zone hobbels te komen :deuk:

Met DCC moet ik overigens ook al oppassen, dus met nog 1-2cm eraf dan gaat mijn Superb op die Passats lijken, brrrrr...
En nu rijd ik ze in de comfort stand gewoon voorbij over die hobbeltjes!

Tuulster

Forumguru
Je "kruipt" toch altijd al over die idioot hoge hobbels heen. Verlaagd of niet.
Is "killing" voor alles, onder dorpelhoogte, op je auto, om eroverheen te willen "knallen" :fool:

Maar goed ik ben dan ook wel zuinig op mijn spullen (ook al is het een Leasert....):jaja:

Laatst bewerkt:

paultie

Forumguru
Zat net de handleiding door te nemen. Aangezien ik dcc heb zal met het verlagen de auto nog eens 1 cm lager komen. Ben benieuwd naar de ervaringen onder de S3 rijders met eibach veertjes en dcc???

Blijft er nog genoeg ruimte is de wielkassen voor een 19" band?
Daarnaast heb ik mijn winterbanden set op 18" met een ET50 (6mm verder naar buiten als de standaard velg met een ET44) en een bandenmaat van 255-45r18. Ik weet het kan eigenlijk niet maar ik had dit setje enooooorm goedkoop kunnen regelen. Het past allemaal wel. Met een beladen auto en dcc comfort stand geen centje pijn onderweg. Er loopt niets aan.

Sneeuwkettingen is nog een dingetje maar die had ik toch nu niet nodig gelukkig.

image.jpeg

image.jpeg

De rolomtrek is wel meer en boven de toegestane 1,5% afwijking. Maar er moesten nu ff winterbanden onder. Kan uiteraard andere winterbanden in de 235 er onder zetten dan zou het moeten passen. Ook met de verlaging denk ik. Maar zoals je op de foto's ziet onbeladen met 7cm ruimte tot het moment dat de band de binnenvoering raakt is het wel strak. Met belading is het wat krapper allemaal.

Bovenaan Onderaan