EGR zelf vervangen( iemand al gedaan)

peterrapid

Forumguru
Mochten er wondermiddelen bestaan om de EGR's te reinigen dan denk ik dat er veel minder nieuwe EGR's zouden verkocht worden.
 

bobracing

Forumguru
Ja dat doen ze, niet voor niets zijn de EGR's doorgenummerd vanaf versie A TM E die vanaf vorige week dus leverbaar is. Ik heb versie D ingebouwd en er zat B in welke er 226.000km in heeft gezeten. Bij mij was de as totaal vast komen te zitten hierdoor electro motor de as kapot gemaakt heeft en dus geen functie meer had.
Ik heb de originele pakking delen e.d. van skoda besteld die zij aangeven wat je nodig hebt.
Maar het is en blijft gewoon vaak een oorzaak van korte stukjes rijden met een diesel... niet voor niets dan de meeste er toen al binnen het jaar last van hadden. Maar meedenken is nooit verkeerd :)
 

bobracing

Forumguru
Mogelijk, maar of dat überhaupt een oplossing is? lijkt me dat dat eerder dicht gaat zitten nietwaar...
 

bobracing

Forumguru
Tja Skoda zal vast een afdeling hebben waar teveel geld in om gaat waar ze dit probleem bespreken lijkt me, althans de VAG groep... Ik heb gewoon de pakking delen besteld die nodig waren voor EGR uit en inbouw.
 

frits183

Forumguru
Die nieuwe pakking lijkt een soort afgeknepen versie (kleiner gaatje)?

Mogelijk, maar of dat überhaupt een oplossing is? lijkt me dat dat eerder dicht gaat zitten nietwaar..

Mischien !

Echter er gaan minder uitlaatgassen door de egr, dus die blijft schoner !
Zodra die pakking dicht zit, geeft de egr storing aan.
Dan hoef je enkel de pakking te vervangen/schoonmaken om verder te kunnen gaan.

:dankje:
 

bobracing

Forumguru
Maar je knijpt hem ook weer, dus of dat goed is... Blijft toch beetje pappen en nat houden.
Mijn EGR is vervangen bij 226.000km was de eerste na 4,5 jaar. bij andere is het binnen 6mnd ivm korten stukken rijden etc.. Dus deze pakking is leuk,maar naar verloop van tijd krijg je het probleem toch weer, enkel minder snel mogelijk.
 

bobracing

Forumguru
Niet voor niets dat dit topic al 17.000x is bekeken :)
Vandaag trouwens makkelijk klusje gedaan voor me vriendin, de fabia had geen make-up spiegels erin... dus op ebay setje gekocht en gemonteerd! Heerlijk slechts 2 schroefjes en klaar voor beide kanten haha!
 

Kogamyata

Senior Member
Vandaag achteruitkijk/make-up spiegeltje gekocht bij Action. Kan op ruit dmv zuignap en op zonneklep dmv klem
€ 1,99, verloopstekker 13- naar 7-polig € 2,39 en universele auto-oplader met 10 adapters voor GSM's ipads en laptops bij Lidl voor € 3,99 en 't werkt ook nog. Dus weer flink gespendeerd.
Groeten,
Joop.
 

CDK

Forumguru
Vandaag achteruitkijk/make-up spiegeltje gekocht bij Action. Kan op ruit dmv zuignap en op zonneklep dmv klem
€ 1,99, verloopstekker 13- naar 7-polig € 2,39 en universele auto-oplader met 10 adapters voor GSM's ipads en laptops bij Lidl voor € 3,99 en 't werkt ook nog. Dus weer flink gespendeerd.
en met dat spiegeltje ga je je EGR bekijken en met die verloopkabels de boel uitlezen of zo?
 

Kogamyata

Senior Member
Da's om nu met 2en te kunnen zien dat @Corné de Kluijver ons aan 't inhalen is met zijn bolide en dan via die kabeltjes dit tafereel meteen
door te geven aan 't Skodaforum, zodat Turboturbo en Frits ook mee kunnen genieten.

De EGR zit namenlijk bij alle Skoda's in 't vooronder. Is dat zo? Ja dat is zo!

Groeten en tot schrijfs,
Joop.
 

turboturbo

Forumguru
Sidenote voor ome Joop: pas op met goedkope opladers van Action / Lidl / zwarte markt Beverwijk.

Vorige week nog knalde een USB oplader voor de iPad van een collega uit z'n stopcontact thuis. Stopcontact zwart, steekvlam en oplader lag ik drie stukken door de kamer verspreid. iPad heeft het miraculeus overleefd.

Zon zelfde verhaal ging ooit de ronde over iPhone opladers voor in de auto van de Action. Die frituurde iPhones aan de lopende band.
 

Kogamyata

Senior Member
Gisteren auto-oplader gebruikt om mijn geheel lege gsm op te laden.De autolader is echter wel van Lidl afkomstig. Deed het perfect en was na 3 uur helemaal vol. Als mij dit overkomt, zoals jij over Action omschrijft, heeft Lidl wel 'n probleem. Rechtsbijstand, weet je wel!

Overigens wist ik niet dat ik nog 'n ver familielid had. Mag ik je gegevens voor mijn genealogie?
Groeten en laat nog wat van je horen.
Joop.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan