Een superb kopen, problemen of genot? (Chicco's topic)

Chicco_Himself

Forumguru
Hmmmm vreemd, in mijn Sup werkt het direct (volume hoog/laag). Als de auto niet op contact staat werkt de stuurbediening overigens niet.

Uiteindelijk is dit probleem opgelost.... Vorige week stopte mijn Columbus er plotseling mee, startte opnieuw op en sindsdien geen problemen meer met het volume en werkt zoals het zou moeten werken :thumbsup:
 

Chicco_Himself

Forumguru
Iemand een idee hoe het stripje van de dakrail vast zit?
De linker strip laat namelijk los aan de voorzijde en halverwege ook op 2 plaatsen (zie 2e foto, beetje golvende strip).
Gisteren eea bij de dealer nagevraagd doch daar kon men mij geen antwoord hierop geven. Een dacht dat het klemmetjes waren en een ander dat het vastgelijmd zat....



 

maartenv84

Senior Member
Ja, daar heb ik ook last van. Lijkt me eenvoudig te herstellen. Hoe het komt zou ik niet weten. Die van mij is pas net een jaar oud. Misschien heeft die wel nooit goed gezeten en is het mij later pas opgevallen
 

CDK

Forumguru
Tot nu toe (gelukkig!) geen last van gehad bij mijn S2's
Vraagje..., maken jullie beiden gebruik van de autowasstraat? Wellicht dat dat er mee te maken heeft? Zou niet mogen overigens, maar komt bij Yeti dakrails ook regelmatig voor.
 

Chicco_Himself

Forumguru
Ik duw het ook meestal terug @Octavia32 , maar ben gewoon benieuwd hoe dit uiteindelijk vast zou moeten zitten. Als het klemmetjes zijn dan schaf ik mij die wel aan. Het terugduwen heeft bij mij namelijk weinig zin, na een ritje autosnelweg staat hij alweer omhoog... (de strip dan hè :D).
Ik ben zelf pas 2x door de wasstraat gereden, weet echter niet wat de vorige eigenaar heeft gedaan. Bij koop had hij dit namelijk al.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Tafkah

Forumguru
Bij mijn vorige SII had ik dat ook nadat hij was weggeweest voor schade reparatie (+spuiten).
Volgens mij zit die strip er gewoon ingedrukt.. zit een rubbere (?) rand onder dacht ik...
 

Highway

Forumguru
Zie ook http://www.skodaforum.nl/forum/i/dakstrips-combi-komen-los.26636/

Ik heb hetzelfde probleem gehad.

Strips zitten vast met rubber,en zitten voor en achter met een lijm vast gezet.

Die van mij heb ik er heel erg voorzichtig, nadat ik ze nat gemaakt had, helemaal los kunnen halen door mijn pink eronder te duwen. Hierna moest ik de strip wel eerst weer een beetje goed buigen (aluminium). Doe dit wel heel voorzichtig - het is snel beschadigd.

Ik heb er wat carrosserie kit voor en achter op gedaan, en weer terug op zijn plaats gedrukt. Erin gaat makkelijk.
 

Chicco_Himself

Forumguru
Vandaag nog even een "eng" momentje.... Rij ik ergens een p-plaats op hoor ik opeens een blikken/metaalachtig geluid. Auto gelijk stil gezet, stukje naar voren gereden... nog steeds hetzelfde geluid. Stukje naar achteren gereden en.... nóg dat geluid. Vervolgens maar even uitgestapt om onder de auto te kijken, niets te zien.
Om eventuele schade te beperken maar de ANWB gebeld die binnen 30 min tp was.
Bleek dat er een steentje zat tussen de remschijf en de "spatplaat" (of hoe die plaat ook heet ;)).
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

ertromp

Forumguru
Gelukkig valt er achteraf om te lachen @Chicco_Himself . Kan me de schrik wel voorstellen maar heb het zelf ook al een paar keer ondervonden op de diverse octavia's die ik gehad heb. Blijft een vreemd knarsend geluid
 

Chicco_Himself

Forumguru
Ik heb toch besloten om de aanpassingen aan mijn DSG (en de chiptuning) eerder te laten plaatsvinden dan na de meeting van 5 September 2015. E.e.a. omdat ik pas nieuwe koppelingsplaten heb, en deze zo min mogelijk wil laten slijten voordat TVS hem onder handen heeft genomen.
Ik hou jullie op de hoogte en... 5 September 2015 ben ik er uiteraard gewoon bij ;)
 
Laatst bewerkt:

Chicco_Himself

Forumguru
Vandaag naar TVS geweest om de DSG aan te laten passen en de chiptuning. CPU moest even uitgebouwd omdat de dealer waarschijnlijk een update had laten lopen (schijnt normaal via de OBD te kunnen).
Daarna een paar testritjes gemaakt samen met een medewerker om alles goed te bekijken en evt af te stellen. Schakelt nu wat later van z'n 1 naar 2 en eerder terug van 2 naar 1. Met name als je bij een verkeerslicht aan komt rijden, het is rood en je staat bijna stil dan stond hij nog steeds in z'n 2 waardoor je dus ook weer wegrijdt in z'n 2. Dit is nu gelukkig verleden tijd. Rond de 5-7 km/h gaat hij naar z'n 1 waardoor je weer vloeiend kunt optrekken.
Andere versnellingen schakelen nu ook wat later op, lekker vloeiend!
De chiptuning is ook goed gelukt, testrapport geeft 209 pk aan (met Euro95). Met Euro98 zou dit waarschijnlijk rond de 220 pk uitkomen volgens de medewerker. Ook het koppel is gestegen van 250NM (zover ik heb kunnen vinden op ons wereldwijdeweb) naar 331NM.
Al met al zéér tevreden over TVS. Medewerkers weten waar ze het over hebben en zijn ook niet beroerd om je uitleg te geven mbt de DGS en tuning.
Ben er in ieder geval super(b) blij mee (nu alleen nog de gemeente vragen de straatstenen wat vaster te leggen :D) !! :thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan