Een superb kopen, problemen of genot? (Chicco's topic)

Chicco_Himself

Forumguru
Hmmmm dat zou inderdaad een idee kunnen zijn @kansberg, maar helaas ben ik niet de persoon die ook maar enig idee heeft hoe hij dat moet aanpakken/uitzoeken. Vervangen van de unit is geen probleem, maar dan is natuurlijk de vraag of er eventueel al een voorbereiding is om de DRL te activeren, of zit de bekabeling er al en is het alleen maar plug en play etc?
Iemand enig idee c.q. iemand die dit al eens gedaan heeft?
 

kansberg

Forumguru
Dan is de enige manier om buiten de canbus om te werken. Bijvoorbeeld via een geschakelde + die een relais aanstuurt voor de DRL. Maar dit is al aardig bakken en braden natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Chicco_Himself

Forumguru
Dan gaat 't m niet worden ben ik bang.... Unit verwisselen is geen probleem, maar de bedoeling was om eea gewoon werkende te krijgen middels de "AUTO-stand" van de lichtschakelaar.
Bedankt voor jullie inbreng ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Chicco_Himself

Forumguru
Dan nog maar gelijk even een vraag.... Als de auto gestart is en de radio staat aan kan ik middels de "scrollknop" op het stuur het geluid NIET harder of zachter zetten. Enige wat ik met de scrollknop kan is het geluid helemaal uitzetten (dat werkt dan dus wél weer). Hierna kan ik vervolgens wél het geluid middels de scrollknop wijzigen.
Dus ik moet eerst het geluid helemaal uitzetten en vervolgens heb ik pas invloed op de geluidssterkte :banghead:
Mis ik iets? :pieker:
 

kansberg

Forumguru
Hmmmm vreemd, in mijn Sup werkt het direct (volume hoog/laag). Als de auto niet op contact staat werkt de stuurbediening overigens niet.
 

kansberg

Forumguru
Misschien een basisinstelling in de Columbus? Startvolume of iets dergelijks.... zomaar een gedachte hoor.....
 

Chicco_Himself

Forumguru
Ik ga morgen idd eens zoeken. Blijft raar dat ik t volume in 1e instantie alleen uit kan zetten met de scrollknop en dat hij nadat het volume is uitgezet wel gewoon werkt.
Bedankt voor de tip @kansberg !
 

Frenk21

Forumguru
Iemand tips waar ik op moet letten bij de aankoop van een SII combi 2.0tsi 2012? Ik heb een optie genomen op een auto met 40k op de teller die er super uitziet en bijna full option is. Deze gaat naast mijn O3 RS combi rijden.
 

Frenk21

Forumguru
Blokje is ook nog onder garantie gekieteld en heeft nu 252pk. Zijn er nog puntjes van aandacht of is het normaal gesproken gewoon goed.
Dat de S2 goed rijd weet ik. Ik heb 4 jaar een sedan 2.0 tdi 170pk dsg gereden.
 

Frenk21

Forumguru
Weet ik niet corné, moet ik nog even navragen, maar wat ik heb begrepen via skoda. Auto is van een vriend van mijn skodadealer geweest.
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
@Frenk21 dat is wel een belangrijk iets, dus niet vergeten na te vragen. Indien het een ABT tuning betreft zou ik dit bij een andere tuner als JD/VAG Techniek/Hartogh/VVT of TVS aan de hand van een dynorun wellicht laten hertunen... ABT slaat de plank namelijk nog al eens mis en is ook nooit maat tuning, software er in en klaar...., dat is niet de ideale manier van tunen, zeker niet qua levensduur van je motor ;)
 
Bovenaan Onderaan