DRL en achterlichten

Canon-Eye

Forumguru
Kom je aan die snelheid wel toe op provinciale wegen??
Daar heb je wél tegenliggers, in tegenstelling tot op de snelweg, dus daar is goede verlichting aan de voorkant om gezien te worden nog veel belangrijker dan op de snelweg...
 

ertromp

Forumguru
Dat is een onbekende voor mij.
In NL heb je op de O2 FL twee situaties:
Een unit waar alleen een mistlamp in zit die tevens als bochtverlichting bij gecodeerd kan worden
En
De situatie 1 unit waar een mistlamp in zit die tevens als bochtverlichting werkt en een apart dagrijlampje.
Een unit die een aparte mistlamp en lamp voor bochtverlichting heeft kennen we niet in NL
Post eens een foto hier van wat je hebt
 

Falcon

Donateur
Kom je aan die snelheid wel toe op provinciale wegen??
Daar heb je wél tegenliggers, in tegenstelling tot op de snelweg, dus daar is goede verlichting aan de voorkant om gezien te worden nog veel belangrijker dan op de snelweg...

Nee, maar volgens mij kan je snelwegverlichting wel laten activeren op een lagere snelheid via VCDS.. maar zeker, weet ik dat niet.
 

andrehj

Forumguru
Kom je aan die snelheid wel toe op provinciale wegen??
Daar heb je wél tegenliggers, in tegenstelling tot op de snelweg, dus daar is goede verlichting aan de voorkant om gezien te worden nog veel belangrijker dan op de snelweg...
Daarom is die snelwegverlichting (die aangaat boven de 140 km/h) ook zo debiel. Gelukkig kun je die via VCDS (dus niet via de maxidot) eenvoudig uitzetten.
 

andrehj

Forumguru
@ertromp ik heb in de mistlichten onderaan een lamp die dient als mistlicht en een breedtestraler voor de bochtverlichting. Ik veronderstel dat het met een van die twee lampen moet lukken?
Ik denk dat je eens goed moet kijken, want ik kan me niet voorstellen dat Skoda voor Frankrijk andere lampen monteert als voor de rest van de wereld.
Normaliter heb je onderin per kant twee lampjes:
  1. Een mistlamp (die ook aangaat als bochtverlichting), en naar beneden op het wegdek schijnt.
  2. Een dagrijlamp, die recht naar voren schijnt.
 
image.jpg image.jpg
Dat is een onbekende voor mij.
In NL heb je op de O2 FL twee situaties:
Een unit waar alleen een mistlamp in zit die tevens als bochtverlichting bij gecodeerd kan worden
En
De situatie 1 unit waar een mistlamp in zit die tevens als bochtverlichting werkt en een apart dagrijlampje.
Een unit die een aparte mistlamp en lamp voor bochtverlichting heeft kennen we niet in NL
Post eens een foto hier van wat je hebt

@ertromp heeft idd gelijk. Ik dacht dat dit de lampjes van de bochtverlichting was. Ik wist niet waarvoor ze anders konden dienen.

Ik heb enkele foto's gemaakt. Het lampje dat naar voren schijnt is idd aanwezig. Toch kan ik in het lights & visionsmenu de DRL niet aanzetten. image.jpg
 
Oktober 2010.

Toch een raar gegeven dat de lampjes er zitten en de instelling niet. Heeft iemand hier een verklaring voor?
 

ertromp

Forumguru
Dan zou ik toch echt kijken met VCDS of daar de optie niet uitgevinkt staat want op een oktober 2010 auto moet het echt mogelijk zijn.
 

Monteurtje

Forumguru
Is het ook niet zo bij een Octavia dat je het met de richtingaanwijzer en grootlicht hendel het aan en uit kan zetten, als het in het maxi-dot niet kan.
Als dat zo is dan staat de beschrijving in het instructieboekje.
 

Antera

Donateur
Dat kan idd. Maar normaal zou het ook in je menu moeten staan en anders activeren via VCDS. Let wel bochtverlichting werkt alleen als je dimlicht hebt aan staan. Dit omdat overdag het geen nut heeft
 

Octavia32

Forumguru
Via vcp kun je in ieder geval je mistlampen als dagrij verlichting laten werken(lichtsterkte 30%) en dan ook nog de mistlampen via de schakelaar 100% laten werken.

De DRL functie schakelt dan namelijk netjes aan en uit in de auto functie. Ik heb dit werkend op een S2 (met alleen mistlampen onderin)
 

Joske

Forumguru
de truuk met de richtingsaanwijzer/grootlicht werkte alleszins niet bij mij... ik moest het laten activeren bij de garage destijds. (voor mijn O2)

Is dit een Belgische auto trouwens? Zoja.. standaard staat dat af als de auto van de fabriek komt naar België volgens mij. Zal dus geactiveerd moeten worden met de "laptop" .
 

DiVini76

Forumguru
Voor de O3 is aparte coding om alleen de achterlichten te laten branden icm DRL dus zinder kentekenverlichting

Weet jij zo nog welke code dit is?
Ik heb vanavond via VCDS de achterlichten bij DRL aan laten zetten, echter brandt de kenteken- en dashboardverlichting dan ook. Waar in welk menu zet je die vervolgens weer uit?
 
Bovenaan Onderaan