DRL en achterlichten

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik vind die led-stripjes zo ongelofelijk lelijk........... en heb dus ook geen euro hieraan uitgegeven. Leuk he dat smaken verschillen :-)

Idem, vindt het persoonlijk ook geen pan. Vindt het gewoon te lomp eruit zien. Vindt die van de Superb model 2014 wel erg strak en die hadden volgens mij ook prima bij de O3 gekund...

Maar ja dat is mijn mening ;) En gelukkig, smaken verschillen, anders reden we allemaal in een Metal Grey O3 met halogeen lampjes :tongue:
 

MaRco2

Forumguru
Achterlichten zijn door de dealer bij te schakelen (vinkje plaatsen met laptopachtig ding), kentekenplaatverlichting en dashboard blijft dan uit.
 
Enig idee hoeveel werk het was voor de dealer? Vandaag even gevraagd telefonisch, omdat de auto toch nog terug moest, maar ze had geen idee hoeveel werk het is. Lijkt me toch in 5 min geregeld.
 

MaRco2

Forumguru
Ze waren toen met meer dingen bezig, is 1 minuut werk als het aangesloten is en je weet waar het is. Dingetje aanvinken.
 
E

Ex-lid 2926

Het zal wel echt aan mij liggen, maar ik zie niet in wat er lelijk is aan "niet xenon". Ik moet altijd goed kijken om te zien of er sprake is van xenon, projector of H7 (H4). De lichtopbrengst van xenon is natuurlijk geweldig, maar ik vind mijn H7 licht in de Octavia ook uitstekend. En Xenon zal zijn langste tijd nu ook wel gehad hebben nu de full LED koplampen in opkomst zijn. Zelfs al in het C segment (zie de Seat Leon). Led dagrijlichten aan de voorzijde vind ik in vrijwel alle gevallen ook lelijk. En dan die inrichtingseis dat achterlichten niet mogen branden in combinatie met dagrijlichten. En als die automobilisten dan ook nog eens blindelings vertrouwen op de "AUTO" stand van de verlichting zijn gevaarlijke situaties voorgeprogrammeerd. Zie ze bij slecht weer overdag veelvuldig rijden. Slechts een paar kleine pitjes aan de voorzijde en verder geen verlichting. Als de carrosserie ook nog eens gespoten is in één van de vele grijstinten....
 
...Als de carrosserie ook nog eens gespoten is in één van de vele grijstinten....

Wat is er mis met een grijs tint :tongue:

Maar snap het ook niet hoor, daarom maar is kijken of de dealert het vinkje voor me wilt aanzetten en anders maar is een mede-forum lid opzoeken denk ik. Heb altijd Volvo gereden en ben niet anders gewend dat alles gewoon altijd brand, wel zo logisch en duidelijk.
 

Canon-Eye

Forumguru
En dan die inrichtingseis dat achterlichten niet mogen branden in combinatie met dagrijlichten
Die "inrichtingseis" heeft zelfs nooit bestaan!

Dagrijlichten mogen formeel niet branden in combinatie met "enige andere verlichting aan de voorzijde". *)
En dáár zitten de achterlichten doorgaans niet... ;)


*) In de praktijk geeft het nooit problemen als de stadslichten wél tegelijk met de DRL branden. Bij de Fabia 2 is dat namelijk de enige mogelijkheid om de achterlichten erbij te schakelen. Zo rij ik al bijna 4 jaar; mocht er ooit toch een bon op komen, dan laat ik dat voorkomen. Gok op vrijspraak dan wel schuldigverklaring zonder straf...
 

MaRco2

Forumguru
Grappig is dat als je een recente (voor 2015) Volvo ziet rijden met DRL (LED) branden de achterlichten wel én een soort van stads/parkeerlichtjes in de koplampunit.

Ik dacht eerst dat ze veel met stadslicht rondreden, maar het waren er wel erg veel.
 

Canon-Eye

Forumguru
Zo rij ik dus ook. Hinder en gevaarzetting c.q. kans op verwarring is nihil, dus mocht het toch ooit tot een bekeuring komen dan ga ik met plezier die ruzie maken...
 
Mijn dealer heeft vorige week het 'vinkje' aangezet om de achterlichten altijd in combinatie met de DRL te laten branden. Was inderdaad 'zo gepiept' zo vertelden ze het me, terwijl het de eerste keer was dat ze het deden. Zeker in geval van mist springen de achterlichten niet automatisch aan en rijdt je met de 'auto' knop enkel met de led-strips aan de voorzijde aan, niet bepaald veilig. Nu rijdt ik niet de gehele dag meer met dimlichten aan, scheelt ook weer ruitenvloeistof want de xenon-sproeiers worden nu wat minder vaak geactiveerd. :-)
 

Tafkah

Forumguru
Voor mijn vuilniszakken grijze 2014 SII met Xenon en DRL (waar ik overigens zelf nog niet uit ben of ik de positionering ervan echt mooi vind, hoewel ik het wel grappig vind dat ze uitgaan als het knipperlicht aan die kant wordt gebruikt), heb ik @ertromp gevraagd de achterlichten met DRL bij te schakelen, omdat bij gebruik ervan een aangekoppelde aanhangwagen anders helemaal geen verlichting voert...

En dat vond ik nu weer niet zo veilig.

Nu de achterlichten meebranden, werken ook contour en achterlichten van de recreatiecontainer.

Overigens brandt de kentekenverlichting van de SII wel mee... in tegenstelling tot OIII.
 

MaRco2

Forumguru
Apart, bij mij blijven de aanhangers donker.

Misschien komt het door de kentekenplaatverlichting dat die dan ook branden?
 
Ik heb zelf de achterlichten aangezet middels VCDS. Hierbij brandt de kentekenverlichting ook. Info verkregen via de diverse fora en de site van Gerrit Speek.
 
Bovenaan Onderaan