DRL en achterlichten

peterrapid

Forumguru
Die Xenon is een must, maakt een heel verschil uit van uitzicht, zonder die Xenon had ik anders geen O3 gekocht.
 

2015ABL

Forumguru
Standaardlampen op de O3 zijn idd echt niet mooi... Ben blij dat ik xenon heb :bloos:
Ja, zoals gezegd een misser. Het was of een elegance BL met schakel, of een ambtion BL met dsg. Ergens moest ik een lijn trekken. De vorige twee auto's hadden wel xenon.

Benieuwd of hier nog ooit een andere fatsoenlijke optie voor komt..... :(
 

Bakkertje

Forumguru
Als je particulier koopt zou je kunnen kijken of je korting kunt bedingen op de uitvoering zoals je hem hebben wilt. Standaard zit er minimaal 8% marge op. Mijn leasemaatschappij krijgt zelfs nog meer korting. (ik dacht 11 of 12%). Een deel van die marge zit nu in het plus pakket en op een auto met plus pakket zul je minder korting kunnen bedingen dan op een auto zonder pluspakket.
Dat geldt overigens ook voor de business vs reguliere uitvoeringen. Op een businessline is een deel van de marge verrekend in de totaalprijs.
 

2015ABL

Forumguru
Ja het verhaal met de marges - ik kreeg bijna medelijden met een aantal dealers toen ik op zoek ging naar een nieuwe auto. Bijna dan he.

Wat een gegoochel met inruilprijzen en actiemodellen. Bij de skoda zat er 2.500 euro in afhankelijk van waar ik op inruilde. Voor de consument zeer onduidelijk.

4% marge zat er zo'n business line met plus pakket hoorde ik. Van de prijs zonder btw en bpm. Op de kale prijs van 23.000 dus zo'n 900 euro. Echter is dit maar een deel van het verhaal volgens mij, want op de afleverkosten zal ook worden verdiend. En er zullen bonus systemen zijn voor de verkoop.
 
Laatst bewerkt:

030

Forumguru
Blijf nog de vraag waarom de versies zonder xenon / met halogeen geen LED's voor hebben.... :pieker: Design misser denk ik.

Sinds het LED spektakel is ingezet door Audi zijn er volgens mij nog nooit zoveel vinkjes achter de xenon optie gezet.

En wees eerlijk, die halo-units zijn zo bizar lelijk dat ze alleen door 'mijn-auto-is-slechts-een-vervoersmiddel'-figuren niet worden geupgrade.
 

Monteurtje

Forumguru
Achterlichten kunnen ingeschakeld worden in combinatie met DRL. Heb ik pas nog gedaan bij een Oct III. Was wel een met xenon. Maar met gewone verlichting zal het ook mogelijk zijn.
Bij een Fabia II is het volgens de APK regels afkeur. Dat komt omdat bij de Fabia ook de stadslichten gaan branden en dat mag niet.
 

Antera

Donateur
elke auto kunnen de achterlichten aangezet worden met DRl en dan zelfs zo zonder kenteken verlichting op de O3 zodat er een verschil blijft met DRL en Dimlicht. Elke lampje kan afzonderlijk geprogrammeerd worden met VCP
 

Monteurtje

Forumguru
Het is ook zo weer uit te schakelen. Als er een steekproef valt op de auto. Als de meneer van het rdw niet binnen 5 minuten op de stoep staat is dat geen probleem. Wanneer je namelijk een steekproef krijgt mag je niet meer met de auto bezig. Alleen verplaatsen.
 

Altos

Banned
Sinds het LED spektakel is ingezet door Audi zijn er volgens mij nog nooit zoveel vinkjes achter de xenon optie gezet.

En wees eerlijk, die halo-units zijn zo bizar lelijk dat ze alleen door 'mijn-auto-is-slechts-een-vervoersmiddel'-figuren niet worden geupgrade.
Lekker generaliserend bezig jij, spreek lekker voor jezelf.
 

Canon-Eye

Forumguru
En wees eerlijk, die halo-units zijn zo bizar lelijk dat ze alleen door 'mijn-auto-is-slechts-een-vervoersmiddel'-figuren niet worden geupgrade.
Het kán natuurlijk als een geintje bedoeld geweest zijn - maar dat is tot nu toe nog niet gebleken (kan nog komen natuurlijk...).
Indien niet:
  1. Er zijn ook mensen die bij de vraag of hetzij de aanblik, dan wel de lichtopbrengst, of zelfs beide de extra uitgave voor xenon wel rechtvaardigen, een andere afweging maken dan jij. Die zou ik liever gewoon in hun waarde laten.
  2. Een auto is toch ook een vervoermiddel? Degenen een beetje afz**ken die er weinig méér in zien dan dat is m.i. even misplaatst als het omgekeerde, nl. juist diegenen als 'vreemd' wegzetten die hun auto op welke manier dan ook als een hobby-instrument beschouwen.
 
Wat ik totaal onbegrijpelijk vind is die lelijke uitvoering van die LED verlichting aan de voorzijde. Dat doen de zustermerken toch een heel stuk beter.
 

ReDeMaTy

Senior Member
Ik kon bij het bestellen van mijn ABL helemaal niet kiezen voor xenon en om nu achteraf dik € 600,00 uit te geven :fool:

Vind de xenon wel mooier maar zo lelijk zijn de standaard units nu ook weer niet en om nu te zeggen dat ik een "ik vind mijn auto alleen een vervoersmiddel figuur" ben. Als dat zo zou zijn zou ik de auto ook niet wassen en poetsen:D

Maar wil wel binnenkort lijken of ik een afspraak met iemand kan maken om de achterlichten aan te zetten bij DRL, vindt dat toch ook veiliger.
 
wat bedoel je dan juist? de opstelling of de grootte van de ledlichten?
Beide. Het geeft zo'n loom aangezicht aan die best wel pittige smoel van de Octavia. Maar on-topic: De achterlichten heb ik bij de DRL's aangezet. Altijd handig die VCDS tools.
 

Börker

Actief lid
Ik vind het fantastisch die led verlichting aan de voor en achterzijde van de auto. Ook de Xenon is helemaal top. :thumbsup:

Heb de achterlichten ook standaard aan laten zetten bij DRL. Stuk mooier en veiliger.
 
Bovenaan Onderaan