DRL en achterlichten

ertromp

Forumguru
Ik heb zelf de achterlichten aangezet middels VCDS. Hierbij brandt de kentekenverlichting ook. Info verkregen via de diverse fora en de site van Gerrit Speek.
Voor de O3 is aparte coding om alleen de achterlichten te laten branden icm DRL dus zinder kentekenverlichting
 

Canon-Eye

Forumguru
Bij de F2 kon het niet anders dan inclusief stadslicht en kentekenverlichting (zonder dashboardverlichting overigens), maar het gunstige bij-effect is daar ook dat de aanhanger ook volledig verlicht is. Zowel op 13/13-polig als met 13/7verloop. Blij mee...
 

andrehj

Forumguru
Dat is bij mijn S2 ook zo. Aanhangerverlichting brandt netjes. Kentekenplaatverlichting trouwens ook (denk ik, weet het eigenlijk niet eens zeker), maar de stadslichten aan de voorzijde zijn uit.
 
Vandaag is de auto bij de dealer geweest, achterlichten aan met DRL was toch net ff te veel werk. Daarbij zou de instelling bij een software update overschreven worden, lastig lastig lastig.

Beetje jammer, maar het is niet anders.
 

Canon-Eye

Forumguru
Vandaag is de auto bij de dealer geweest, achterlichten aan met DRL was toch net ff te veel werk. Daarbij zou de instelling bij een software update overschreven worden,
Volgens mij is dat de grootst mogelijke kletskoek, bedoeld om er vanaf te wezen. :jaja:
Ik zou zeggen, zoek contact met één van de VCDS-experts op dit forum. Het aansuiten van de laptop duurt vermoedelijk langer dan het coderen - en dat overschrijven van die instelling is volgens mij ook al totale onzin. Als die dealer niet in staat is om het te regelen zal hij het ook niet ongedaan kuennen maken...
 

micky

Forumguru
Klopt, maar bij een eventuele software update is het toch weer weg waarschijnlijk (afhankelijk van welke delen geüpdatet worden) dit omdat de updates extern binnen gehaald worden afgestemd op de opties die op jouw auto zitten, anders zou je bijv. een auto zonder verkeersborden-herkenning ineens wel uitrusten mét en andersom.
 

andrehj

Forumguru
Vandaag is de auto bij de dealer geweest, achterlichten aan met DRL was toch net ff te veel werk. Daarbij zou de instelling bij een software update overschreven worden, lastig lastig lastig.
Dat is dealertaal voor "ik weet niet hoe het zit en heb ook geen zin om het uit te zoeken". Zo'n instelling is jammer, want zo iemand wordt nooit wijzer.
 
Ga inderdaad ook even een forumlid opzoeken, zal wel ergens april/mei worden voor ik zelf tijd heb. Vanochtend in de lichte mis zat ik nog te verbazen over de vele auto zonder branden achterlichten, om vervolgens zelf achter te komen dat bij mij ook de schakelaar op "auto" stond. (DRL en dus geen brandende achterlichten).
 

andrehj

Forumguru
In de mist moet je ook wanneer je je achterlichten wel met de DRL's aan laat gaan gewoon handmatig je dimlicht inschakelen!
 

andrehj

Forumguru
Nope. Dit is een van de weinig dingen die niet lukt via VCDS. Bij mij heeft de dealer het ingeschakeld met VAS (zie deze post), maar het kan ook met VCP.
 
In de mist moet je ook wanneer je je achterlichten wel met de DRL's aan laat gaan gewoon handmatig je dimlicht inschakelen!

Uiteraard, maar als ik van huis weg rijdt zie ik de dimlichten keurig branden, zoals wel vaker in dit forum is verteld zit de dimlicht indicatie niet in het inzicht. Als er dan halverwege de rit automatisch wordt overgeschakeld om DRL omdat het volgens de sensor licht genoeg is, heb je dat als bestuurder niet meteen door. En dan is het wel fijn als er achter tenminste iets brandt icm DRL.
 
Bij mijn O2FL uit 2010 heb ik bij het setupmenu niet de optie om de DRL te activeren. Kan dit omdat mijn auto mogelijks uit Frankrijk is geïmporteerd?

Is het toch op één of andere manier mogelijk om dit toch wel mogelijk te maken? Mits een update ofzo?
 

Falcon

Donateur
Uiteraard, maar als ik van huis weg rijdt zie ik de dimlichten keurig branden, zoals wel vaker in dit forum is verteld zit de dimlicht indicatie niet in het inzicht. Als er dan halverwege de rit automatisch wordt overgeschakeld om DRL omdat het volgens de sensor licht genoeg is, heb je dat als bestuurder niet meteen door. En dan is het wel fijn als er achter tenminste iets brandt icm DRL.

Vergeet ook niet in dit verhaal dat bij hogere snelheid, als je de optie "snelwegverlichting" aan hebt gezet, zowieso de dimlicht aangaat!
 
Bovenaan Onderaan