Driving mode; tips & tricks

Topic in 'Karoq' gestart door rogierl, 02-11-2019.

1. Corné de Kluijver

Corné de Kluijver Forumguru Donateur

Wat je aan brandstof bespaard ben je aan kosten dubbel aan je remmerij kwijt ;)

Rosinfield vindt dit leuk.

2. Jooo...

Jooo... Forumguru Donateur

Volgens mij is het zonde van de inkt als ze dit zouden afdrukken in de manual :fool:

Rosinfield vindt dit leuk.
  3. hemi24

hemi24 Forumguru

Zoals @Jooo... al heeft verwoord :

Eco Modus (Driving Mode Select)

Een van de modi van het Driving Mode Selection-systeem is Eco, een modus voor milieubewuste bestuurders die zuinig rijden tot een prioriteit maken. Een specifiek kenmerk van de Eco-modus is de freewheel-modus bij wagens met de automatische DSG-transmissie. Die freewheel-modus wordt gebruikt wanneer u rijdt zonder het gaspedaal in te drukken.

Bron : https://nl.skoda.be/models/octavia/octavia-combi/octavia-combi-technische-specificaties

rogierl en Jooo... vinden dit leuk.
  4. Jooo...

Ziezo een antwoord onderbouwd met technische achtergrond :dankje:

5. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Ahhh dat herken ik...als je de auto uit laat rollen koppelt hij de dsg los..je ziet het aan bijv de d3 die verander naar d in het scherm. Als je weer gas geeft pakt hij weer op. Vrijloop.

Marthijn vindt dit leuk.
  6. hemi24

hemi24 Forumguru

Ik heb nog even terug zitten zoeken in de handleiding van de Karoq van 07/2017 (blijkbaar was die iets uitgebreider...) :

upload_2019-11-4_21-43-35.png

upload_2019-11-4_21-44-11.png

upload_2019-11-4_21-45-36.png

De Stip vindt dit leuk.
  7. Duijzer

Duijzer Forumguru Donateur

Ah, vandaar dat m’n RS een ECO modus heeft!

rogierl en Jee13 vinden dit leuk.
  8. SuperBeeb

SuperBeeb Forumguru

Hier staat ie in de GTI ook altijd aan :angel:. Gisteren naar Oldenzaal en terug, 400 km, normaal gereden, 1:13,3. En dat in standje Individual.

9. 064harry

064harry Forumguru Donateur

Schakelt er wel eens iemand manueel met de DSG?

10. Jooo...

Ik alleen met de flippers... maar met de pook niet omdat (kan in mijn hoofd zijn :D) ik het raar vind de pook naar voor te duwen om omhoog te schakelen!:sterretjes:

11. 064harry

064harry Forumguru Donateur

Lol... heb er nog geeneens naar gekeken maar da’s inderdaad net tegen mijn autisme in. Mijn beleving is naar achter duwen opschakelen idd en naar voren duwen terugschakelen. Ik zal het eens proberen vandaag

Jooo... vindt dit leuk.
  12. rogierl

rogierl Senior Member

Hey, toch snap ik het niet helemaal. Ik heb onder het knopje "individueel" al mijn gewenste instellingen gezet. Toch krijg ik het NIET voor elkaar om de auto continue op de stand "individual" te laten staan. Elke keer als ik de auto start, dan staat de driving mode op "Normal". Nog tips??

13. Corné de Kluijver

@rogierl, dat is bijzonder (vervelend) :pieker:
    @Pendragon, bij jouw Karoq blijft hij wel op individuele modus staan neem ik aan?

14. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Hing dat er niet vanaf of je iets in het individual menu op eco had gezet? Dat hij bij koude motor dat eigenlijk niet wil en dus dan ook niet in indivudal opstart?

15. Corné de Kluijver

@hendrik38, bij mijn Kodiaq niet (denk dat de Karoq hierin niet verschilt) Het tandwieltjes icoontje van de individuele modus blijft bij mij zichtbaar op het dashboard, alleen de eventueel ingestelde sport of eco modus is niet meer actief na een herstart.

16. hendrik38

hendrik38 Forumguru

@Corné de Kluijver oke, ga ik ook eens proberen. Ik heb die knop iedere dag op een andere modus staan afh van mijn mood...dus heb hem nog niet eens op individual laten staan. Ga ik proberen.

Corné de Kluijver vindt dit leuk.
  17. rogierl

rogierl Senior Member

Waar vind ik dit iccontje precies?

18. Rosinfield

Rosinfield Forumguru Donateur

In je teller unit/AID; bij mij blijft hij ook gewoon op individual staan. Start idd gewoon op in D ook al heb je Sport ingesteld (makes sense)

19. rogierl

rogierl Senior Member

OK, dus gewoon echt voor m'n neus en NIET in het midden-scherm. Ik heb overigens geen virtual cockpit.
    Ik ga straks even checken.

20. Crash

Crash Nieuw lid

Maar gaat hij daarna dan wel automatisch over naar sport zodra de motor op temperatuur is?

Deel deze pagina