Driving mode; tips & tricks

Duijzer

Donateur
Ik alleen met de flippers... maar met de pook niet omdat (kan in mijn hoofd zijn :D) ik het raar vind de pook naar voor te duwen om omhoog te schakelen!:sterretjes:
Tja, het is maar wat je gewend bent. Ik heb wat jaren geraced, ook met short shifters. Steeds naar voren opschakelen, naar achteren terugschakelen. Eigenlijk nooit bij nagedacht waarom....
 

tomhier

Nieuw lid
Ik heb deze instellingen, heb ook KESSY (heb ik op handmatig toewijzen gezet), maar geen geheugen...
 

Bijlagen

  • 20191113_085218.jpg
    20191113_085218.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 122
  • 20191113_085327.jpg
    20191113_085327.jpg
    446,4 KB · Weergaven: 113

Jooo...

Forumguru
Tja, het is maar wat je gewend bent. Ik heb wat jaren geraced, ook met short shifters. Steeds naar voren opschakelen, naar achteren terugschakelen. Eigenlijk nooit bij nagedacht waarom....
Waarschijnlijk zuiver uit gewoonte vermoed ik. Ik reed hiervoor een bmw e46 met automaat en daar was opschakelen naar achter. Zuiver hoe je het aangeleerd krijgt zeker? :bloos:
 

leon-cupra

Forumguru
@rogierl , is het niet omdat je bepaalde instellingen hebt opgeslagen in je sleutel? Per sleutel kan je toch volledig de wagen instellen? Mss staat in de sleutel geprogrammeerd dat bij het gebruiken van de sleutel de drive mode "normaal" wordt toegepast.
 

hendrik38

Forumguru
Wat @hemi24 heeft gepost kan ik niet terug vinden in mijn menu. Bij mij onthoud hij ook niet de laatste versie welke ik heb gebruikt van de driving mode​
 

rogierl

Senior Member
Ik zit letterlijk nu bij de garage. Ze leze de Karoq uit; wellicht geeft de computer iets aan. Ik houd jullie op de hoogte. Tot dusver is het niet mogelijk om de driving mode select keuze te laten onthouden. Ik krijg steevast de “normal” mode na starten.
 

Henrik

Forumguru
Ben heel benieuwd naar de bevindingen. Bij mij(n Kodiaq) start 'ie ook steevast in normaal op. Ik moet altijd 3x op de Driving Mode Select knop drukken om hem in Individual te krijgen.
 

rogierl

Senior Member
Nou, conclusie na het garagebezoek:
  • Het komt er min of meer op neer dat ze het niet zo goed weten
  • Het lijkt te maken te hebben met het feit of je wel of niet keyless entry hebt
    • Heb je wel keyless entry? Dan wordt het NIET onthouden
    • Heb je geen keyless entry, dan wordt het WEL onthouden
  • In de handleiding staat -aldus de garage- NERGENS beschreven dat de driving-mode-select opgeslagen kan worden op de sleutel.
M.a.w. uitgeluld. Jammer dit.
 

ertromp

Forumguru
Blijkbaar heb je dus geen personalisering optie. Gewoon (laten) vrij coderen met VCDS of VCP of OBDEleven
 

Rayzman

Actief lid
Op de Kodiaq style business die standaard kessy heeft wordt het wel onthouden, alleen de dsg gaat altijd naar normal.
 
Bovenaan Onderaan