Driving mode; tips & tricks

Topic in 'Karoq' gestart door rogierl, 02-11-2019.

1. Duijzer

Duijzer Forumguru Donateur

Tja, het is maar wat je gewend bent. Ik heb wat jaren geraced, ook met short shifters. Steeds naar voren opschakelen, naar achteren terugschakelen. Eigenlijk nooit bij nagedacht waarom....

2. tomhier

tomhier Nieuw lid

Ik heb deze instellingen, heb ook KESSY (heb ik op handmatig toewijzen gezet), maar geen geheugen...

Bijgevoegde bestanden:

3. Jooo...

Jooo... Forumguru Donateur

Waarschijnlijk zuiver uit gewoonte vermoed ik. Ik reed hiervoor een bmw e46 met automaat en daar was opschakelen naar achter. Zuiver hoe je het aangeleerd krijgt zeker? :bloos:

4. Crash

Crash Nieuw lid

Dat het ding niet direct na starten in sportstand wil is nog te begrijpen, maar dat ie vervolgens niet automatisch in sport gaat bij warme motor is eigenlijk best knullig :pieker:

5. leon-cupra

leon-cupra Forumguru

@rogierl , is het niet omdat je bepaalde instellingen hebt opgeslagen in je sleutel? Per sleutel kan je toch volledig de wagen instellen? Mss staat in de sleutel geprogrammeerd dat bij het gebruiken van de sleutel de drive mode "normaal" wordt toegepast.

Rosinfield vindt dit leuk.
  6. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Ik ben idd wel benieuwd of je het actief op je sleutel op moet slaan!

7. hemi24

hemi24 Forumguru

@rogierl : Is het antwoord niet simpel, dat je geen gebruikersaccount hebt toegewezen aan je sleutel..?

(Waarschijnlijk dat @leon-cupra hier ook op doelde..?)

upload_2019-11-13_20-8-13.png

leon-cupra vindt dit leuk.
  8. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Wat @hemi24 heeft gepost kan ik niet terug vinden in mijn menu. Bij mij onthoud hij ook niet de laatste versie welke ik heb gebruikt van de driving mode​

9. rogierl

rogierl Senior Member

Ik zit letterlijk nu bij de garage. Ze leze de Karoq uit; wellicht geeft de computer iets aan. Ik houd jullie op de hoogte. Tot dusver is het niet mogelijk om de driving mode select keuze te laten onthouden. Ik krijg steevast de “normal” mode na starten.

10. Henrik

Henrik Forumguru

Ben heel benieuwd naar de bevindingen. Bij mij(n Kodiaq) start 'ie ook steevast in normaal op. Ik moet altijd 3x op de Driving Mode Select knop drukken om hem in Individual te krijgen.

11. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Hier ook...ik moet 4 x drukken naar comfort :D

12. Henrik

Henrik Forumguru

13. rogierl

rogierl Senior Member

Nou, conclusie na het garagebezoek:
    • Het komt er min of meer op neer dat ze het niet zo goed weten
    • Het lijkt te maken te hebben met het feit of je wel of niet keyless entry hebt
      • Heb je wel keyless entry? Dan wordt het NIET onthouden
      • Heb je geen keyless entry, dan wordt het WEL onthouden
    • In de handleiding staat -aldus de garage- NERGENS beschreven dat de driving-mode-select opgeslagen kan worden op de sleutel.
    M.a.w. uitgeluld. Jammer dit.

14. Rosinfield

Rosinfield Forumguru Donateur

Nou, alle leden met keyless entry waarbij het wel wordt onthouden, kom er maar in!

hemi24 en rogierl vinden dit leuk.
  15. mwhite

mwhite Forumguru

Ik heb met mijn S3 dat het wel onthouden wordt..
    Altijd sport...

16. ertromp

ertromp Forumguru Donateur

Blijkbaar heb je dus geen personalisering optie. Gewoon (laten) vrij coderen met VCDS of VCP of OBDEleven

17. Rosinfield

Maar heb jij ook keyless entry?

18. mwhite

mwhite Forumguru

jep..

hemi24 vindt dit leuk.
  19. Rosinfield

Dan is die speculatieve theorie van de garagist dus bullshit

20. Rayzman

Rayzman Actief lid

Op de Kodiaq style business die standaard kessy heeft wordt het wel onthouden, alleen de dsg gaat altijd naar normal.

Deel deze pagina