Driving mode; tips & tricks

hemi24

Forumguru
Zoals @Jooo... al heeft verwoord :

Eco Modus (Driving Mode Select)


Een van de modi van het Driving Mode Selection-systeem is Eco, een modus voor milieubewuste bestuurders die zuinig rijden tot een prioriteit maken. Een specifiek kenmerk van de Eco-modus is de freewheel-modus bij wagens met de automatische DSG-transmissie. Die freewheel-modus wordt gebruikt wanneer u rijdt zonder het gaspedaal in te drukken.

Bron : https://nl.skoda.be/models/octavia/octavia-combi/octavia-combi-technische-specificaties
 

hendrik38

Forumguru
Ahhh dat herken ik...als je de auto uit laat rollen koppelt hij de dsg los..je ziet het aan bijv de d3 die verander naar d in het scherm. Als je weer gas geeft pakt hij weer op. Vrijloop.
 

SuperBeeb

Forumguru
Hier staat ie in de GTI ook altijd aan :angel:. Gisteren naar Oldenzaal en terug, 400 km, normaal gereden, 1:13,3. En dat in standje Individual.
 

Jooo...

Forumguru
Ik alleen met de flippers... maar met de pook niet omdat (kan in mijn hoofd zijn :D) ik het raar vind de pook naar voor te duwen om omhoog te schakelen!:sterretjes:
 

064harry

Forumguru
Lol... heb er nog geeneens naar gekeken maar da’s inderdaad net tegen mijn autisme in. Mijn beleving is naar achter duwen opschakelen idd en naar voren duwen terugschakelen. Ik zal het eens proberen vandaag
 

rogierl

Senior Member
Op individual worden alle instellingen opgeslagen, alleen eco en sportstand van motor/versnellingsbak niet omdat dit simpelweg niet goed is voor een koude motor. Wil je 1 van deze instellingen toch dan kan je na het starten nogmaals op individual klikken. Forceren is niet mogelijk.
Hey, toch snap ik het niet helemaal. Ik heb onder het knopje "individueel" al mijn gewenste instellingen gezet. Toch krijg ik het NIET voor elkaar om de auto continue op de stand "individual" te laten staan. Elke keer als ik de auto start, dan staat de driving mode op "Normal". Nog tips??
 

hendrik38

Forumguru
Hing dat er niet vanaf of je iets in het individual menu op eco had gezet? Dat hij bij koude motor dat eigenlijk niet wil en dus dan ook niet in indivudal opstart?
 

CDK

Forumguru
@hendrik38, bij mijn Kodiaq niet (denk dat de Karoq hierin niet verschilt) Het tandwieltjes icoontje van de individuele modus blijft bij mij zichtbaar op het dashboard, alleen de eventueel ingestelde sport of eco modus is niet meer actief na een herstart.
 

rogierl

Senior Member
In je teller unit/AID; bij mij blijft hij ook gewoon op individual staan. Start idd gewoon op in D ook al heb je Sport ingesteld (makes sense)
OK, dus gewoon echt voor m'n neus en NIET in het midden-scherm. Ik heb overigens geen virtual cockpit.
Ik ga straks even checken.
 
Bovenaan Onderaan