DM’s zijn rode Octavia 4 vRS iV PHEV Combi

Ja en die beauty cover zit niet op de 1.4 EA211 die in PHEV zit.. en gezien het luchtfilterhuis iets anders is dan van de O3 1.4 EA211 past het kapje van de O3 niet in de O4… balen.. had m graag over gezet.. nu issie same met wat ander spul bij een forumlid beland..

Dus onder mijn motorkap is het ook wat minder fraai dan gewenst :rolleyes:
 
Ik dacht vandaag even de dealer-kentekenplaathouder eraf te schroeven.. hopende dat hij niet helemaal met dubbelzijdig tape vast zat want hij zat perfect strak op de achterklep..

Dus ik die plaat eraf.. zie ik daar op de hoeken 2 parkers zitten.. de reguliere bouten had ik er al uit…

Nee hé… en ja hoor.. hebbe die beunen gewoon 2 parkers in de klep geboord/geschroefd.. wáárom?! Ik kan daar zó niet tegen.. dat gaat roesten.. kan mij het rotten dat die plaat niet perfect plat op de klep zit.. maar dan ga je toch geen parker erin jassen… doe het dan met een goede tape ofzo…

Sjonge jonge jonge..
Nou. Ik heb het afgedicht met kit.. kan er verder ook niks mee.. afgezien erover gaan klagen.. stelletje beunhazen..
 

Bijlagen

  • 4A35ABE7-27E5-4285-ADA5-3070A1D8B09E.jpeg
    4A35ABE7-27E5-4285-ADA5-3070A1D8B09E.jpeg
    283,7 KB · Weergaven: 92
  • 66C40FA7-A8A7-4771-A5D3-E80BE1A6408E.jpeg
    66C40FA7-A8A7-4771-A5D3-E80BE1A6408E.jpeg
    306,3 KB · Weergaven: 94
  • 50454B1C-8AEF-419A-B9AF-C2CE3CFDE75F.jpeg
    50454B1C-8AEF-419A-B9AF-C2CE3CFDE75F.jpeg
    370,7 KB · Weergaven: 85
  • CAF02600-3DBC-419E-BE7D-C34F7E5F1CBA.jpeg
    CAF02600-3DBC-419E-BE7D-C34F7E5F1CBA.jpeg
    303,8 KB · Weergaven: 83
  • B158119C-D270-4BC0-A66B-FAA77366D73B.jpeg
    B158119C-D270-4BC0-A66B-FAA77366D73B.jpeg
    266,6 KB · Weergaven: 90

kwillems

Donateur
Ik kan me je ergernis heel goed voorstellen. Je hebt een meer dan prachtige auto voor de deur staan en dan kom je dit soort geklungel tegen.
Ik zou het in ieder geval goed documenteren naar hen en ze op voorhand aansprakelijk stellen als hier de komende jaren roest ontstaat. Gewoon de bal leggen waar die hoort te liggen.
 

hemi24

Forumguru
Beetje jammer dat ze inderdaad niet enkel de originele bevestigingspunten hebben gebruikt; zou ik ook woest van worden..!

Je hebt wel iets wat de dealers in NL standaard ”vergeten” en dat is het schuimrubber wat achter de nummerplaathouder hoort te zitten!
 

EdK

Forumguru
Word tijd dat het stikkers worden ......
Als ze dan gestolen zouden worden dan is die ook niet meer te hergebruiken.
En geen vuil ophoping erachter
Geen onnodige parkers.
Blijft alleen het punt dat de monteur wel netjes recht moet kunnen plakken....
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Goed mogelijk dat die gaten/parkers al in Polen geboord/gebruikt zijn, dat ze dan bij het monteren van de NL plaat hergebruikt worden lijkt mij logisch..
 

leon-cupra

Forumguru
Rood en herspuiten … delicaat zaakje. Hopelijk ga je geen kleurverschil krijgen, zeker als ze alleen de achterklep spuiten.
 

Japanese Power

Donateur
Rood en herspuiten … delicaat zaakje. Hopelijk ga je geen kleurverschil krijgen, zeker als ze alleen de achterklep spuiten.
Dat zal wel loslopen aangezien ze alleen de herstelde puntjes achter de kentekenplaathouder zullen doen mag ik aannemen… je gaat toch geen werk zoeken door een hele klep te spuiten?
 
Toen ik afgelopen week bij een schadehersteller info ging vragen hoe te handelen (zei het zelfde, dicht lassen glad maken spuiten etc) en die had het erover dat niet de hele klep hoeft maar slechts het deel waar de plaat op zit.. ze zullen het wel weten gok ik…

D8B5A64A-3D55-4D02-9B0C-1FACB87416EB.jpeg
 

leon-cupra

Forumguru
Toen ik eens informeerde voor het herspuiten van een stukje van een paneel was het van “gans het paneel en uitspuiten op de aanliggende panelen om geen kleurverschil te hebben”.
Soit, ben geen schadehersteller. Veronderstel dat iedereen zijn stiel kent. Hoop voor jou dat het het goed komt.
 

hemi24

Forumguru
Het zit achter de nummerplaat en komt nooit meer in beeld: ik zou ze verbieden om buiten het gebied van de nummerplaathouder te spuiten!

Zoals al gezegd: rood is een rotkleur; waarom zou je risico willen lopen?!?
 

kwillems

Donateur
Wat je zegt overtuigt mij dat gewoon het hele gedeelte dat jij blauw omlijnd hebt moet worden overgespoten. De gaten zitten immers op nauwelijks een centimeter van de rand van de nummerplaathouder! En nogmaals: ik heb hier geen verstand van, maar het voelt gewoon logisch.

En zoals ik al jaren zeg: "Mooi rood is niet lelijk".
 
Laatst bewerkt:
Wat denken jullie trouwens verder..
Nu dat die klep hersteld gaat worden gaan de logo's eraf.. en dan kan ik natuurlijk zeggen; plak maar niet terug...
mn vorige o3 was ook logo-loos... ik nijg er naar ze eraf te laten.. (laat ze er wel los bij leveren dan) :arghh:


Origineel;
IMG_0715.jpeg

Bewerkt zonder logo;
IMG_0715 - kopie.jpeg
 
Bovenaan Onderaan