Distributieketting problemen 1.2 / 1.4 TSI topic

Noord26

Forumguru
Verstandhouding met de dealer is het beste wat je kunt hebben in een dergelijke situatie. Noordhoek week bij mij ook af wat ze als antwoord van PON kregen. PON wilde inzake een andere kwestie niets doen, de dealer verving het gratis incl leenauto.

Derhalve is coulance of garantie ook niet onbeperkt bij een auto die al wat levensjaren achter de kiezen heeft helaas.
 

Bram_O2

Actief lid
Ik heb bij Nieuwkoop in Den Bosch een goede verstandhouding, ik kom er al jaren, ook toen ik Fiat reed, zit onder hetzelfde dak en de chef werkplaats toen, is dat nu bij Skoda. Ik krijg altijd 10% korting op mijn onderhoud omdat de auto ouder is dan 6 jaar, geen idee of dat een Skoda richtlijn is of iets van de dealer. Ik heb nog geen toestemming gegeven, ga er vanmiddag langs en kijken wat er mogelijk is. Gezien de leeftijd van de auto en de kmstand (180K), gaf de receptionist al aan dat coulance kansloos is.
 

Bram_O2

Actief lid
Daar had de monteur het inderdaad ook over, een opgerekte ketting. Er zou een nieuwe ketting met spanners en geleiders en nokkenasversteller in moeten komen...
 

Bram_O2

Actief lid
Goede vriend werkt bij Pon, heeft navraag gedaan over coulance en die schijnt toch te bestaan voor auto's tot 7 jaar oud en 250.000 ton op de klok. Ik val binnen die normering en krijg coulance, hoor morgen of (dat denk ik wel) en hoeveel ik moet betalen.
 
Goede vriend werkt bij Pon, heeft navraag gedaan over coulance en die schijnt toch te bestaan voor auto's tot 7 jaar oud en 250.000 ton op de klok. Ik val binnen die normering en krijg coulance, hoor morgen of (dat denk ik wel) en hoeveel ik moet betalen.
Even een heel ander dwarsstraatje; pon mag wel wat beter reageren op emails die zij ontvangen ;)
Vraag/klacht neer gelegd over t een en ander maar nog steeds geen antwoord. Inmiddels via andere kanalen al antwoord maar van pon ho maar.

Hoop dat je coulance goed uit pakt. Want dat zijn dure geintjes. Verder geen motorschade?
Klep zetels en kleppen zelf etc allemaal nog goed?
Kunnen ze via cameratje door het bougie gat wel even nakijken lijkt me.. ;)
 

Noord26

Forumguru
Goede vriend werkt bij Pon, heeft navraag gedaan over coulance en die schijnt toch te bestaan voor auto's tot 7 jaar oud en 250.000 ton op de klok. Ik val binnen die normering en krijg coulance, hoor morgen of (dat denk ik wel) en hoeveel ik moet betalen.
Daar zou ik wel wat meer over willen weten!
 

Spierings

Forumguru
Goede vriend werkt bij Pon, heeft navraag gedaan over coulance en die schijnt toch te bestaan voor auto's tot 7 jaar oud en 250.000 ton op de klok. Ik val binnen die normering en krijg coulance, hoor morgen of (dat denk ik wel) en hoeveel ik moet betalen.
Reken er maar niet op... en mocht je het toch krijgen dan wordt waarschijnlijk ook niet echt veel vergoed..

Mijne was 4 jaar oud en 51.000 km gelopen.
Kreeg alleen de onderdelen vergoed a €150 en de arbeidskosten waren voor eigen rekening.. Nieuwkoop wou mij nog €100 tegemoet komen...

Zijn nog wel meer Voorbeelden dat mensen niks vergoed kregen.....
 

Frank C

Forumguru
Goede vriend werkt bij Pon, heeft navraag gedaan over coulance en die schijnt toch te bestaan voor auto's tot 7 jaar oud en 250.000 ton op de klok. Ik val binnen die normering en krijg coulance, hoor morgen of (dat denk ik wel) en hoeveel ik moet betalen.


Zal wellicht het Pon "garantiefonds" zijn dat aangesproken wordt. Is om technische schade (gedeeltelijk) te compenseren die buiten garantie termijn vielen maar die op basis van normaal gebruik niet verwacht hadden mogen worden. Vriend van me kreeg 50% vergoed voor motor schade. Dit uiteraard ter beoordeling Pon. Succes
 

Bram_O2

Actief lid
Even een heel ander dwarsstraatje; pon mag wel wat beter reageren op emails die zij ontvangen ;)
Vraag/klacht neer gelegd over t een en ander maar nog steeds geen antwoord. Inmiddels via andere kanalen al antwoord maar van pon ho maar.

Hoop dat je coulance goed uit pakt. Want dat zijn dure geintjes. Verder geen motorschade?
Klep zetels en kleppen zelf etc allemaal nog goed?
Kunnen ze via cameratje door het bougie gat wel even nakijken lijkt me.. ;)
Wel goede tip ja, lijkt me niet onverstandig. Offerte is nu gemaakt op basis van wat ze uitgelezen hebben en niet wat ze gevonden hebben na demontage van de onderdelen, kan nog aardig verschil in zitten.

Ik houd jullie op de hoogte.
 

Bram_O2

Actief lid
Mijn auto is 3.5 maand te oud, anders was er sprake van 100% coulance, begreep ik van mijn contact bij Pon. Nu biedt de dealer mij 5% aan, Pon betaalt ook 5%, naast de 10% die de dealer mij altijd geeft op onderhoud.

Ik ben er al 7 jaar klant (4 jaar Fiat, nieuwe auto gekocht + onderhoud, 3 jaar Skoda, alleen onderhoud), dus ik vind dit toch wel enigszins teleurstellend. Denk dat ik morgen voor een offerte ga bij Noordhoek in Den Bosch, nieuwe dealer. Wie weet wat er daar uit komt rollen...
 

Spierings

Forumguru
Vind het zelfs al schappelijk dat je naast de 5% nog 10℅ extra korting krijgt van je dealer.. en dan denk jij dat je bij Noordhoek meer korting krijgt...

Daar zal je ook niet meer coulance krijgen..
Bovendien willen die waarschijnlijk ook eetst de auto zien voordat ze een precieze prijs maken .

Verwacht jij dat de dealer het voor eigen rekening doet omdat je vaste klant bent....
 

Noord26

Forumguru
Dus men gaat van 100% naar 0% in 3,5 maanden? Daar klopt iets niet.

Noordhoek verving gratis onze waterpomp die 26 maanden oud was. Terwijl er 24 maanden garantie op zat.
 

Spierings

Forumguru
@Noord26 7 jaar + 3.5 maand is heel wat anders dan in jouw geval met 26 maanden...

Maar als het goed begrijpt zijn het twee info punten, het garagebedrijf en de "vriend" bij Pon. Het laatste waarvan dat ik afvraagt of de info betrouwbaar is.... deze riep eerst ook dat hij wel coulance kreeg..
Als dit daadwerkelijk 7 jaar 100% is, waarom geld dat niet niet voor iedereen ??? Van mijn tsi is er een complete modificatie set en is een bekend probleem...
 
Bovenaan Onderaan