@deusjevo,
als je eens wil kijken, graag zelfs.
dit kreeg ik als antwoord via de mail, van de dealer: Inzake de krukas bout moet ik u helaas vertellen dat dit een normaal patroon is dat word veroorzaakt door dekracht waarmee wij de nieuwe bout moeten vastzetten.
Deze bout is dus vernieuwd bij het vervangen van de dist. ketting.
Mijn antwoord hierop was:
Om terug te komen op de krukas bout. Ik ben dagelijks werkzaam bij ......(werkplaats voor onderhoud/herstellingen aan NS treinen).
Verder ben ik niet geheel onbekend in de autotechniek.
Ik word dagelijks geconfronteerd met materialen vergelijkbaar met die van auto's.
Ik ben het met u eens dat de bout die met grote krachten moeten worden vastgezet, contactvlakken kunnen vertonen. Maar als u de foto inzoomt, kunt u zien dat in de vertanding stukjes eruit/ verwrongen zijn.
De bout zou immers op deze krachten berekent moeten zijn.
Ik heb dit in de jaren van mijn werk, waarbij ik tal van deze werkzaamheden zie,nog niet gezien.
Zelfs niet bij de vele gereviseerde onderdelen waarbij grote krachten een rol spelen.
Hier heb ik geen reactie meer op gekregen, in de vorm van een tegenargument.
Ik ben dus geheel over de zeik,aangaande deze kwestie.
Zo ga je niet met spullen van klanten om,en dan al zeker niet op deze manier erom heen draaien.
Daarom zoek ik vergelijkbare klachten, die er na alle waarschijnlijkheid niet zijn.
Kortom, als er goed gewerkt wordt, kom je dit niet tegen.