Distributieketting problemen 1.2 / 1.4 TSI topic

Rosinfield

† In Memoriam
Zij waren er ook klaar mee, denk ik. Hier heb je een nieuwe Octavia en dan praten we nergens meer over.
Zonder dollen, wel zwaar balen zoiets. Zo'n lampje kan heel wat gepuzzel opleveren, heb ik ervaren bij mijn vorige auto (Yeti van 2010). Ook datzelfde lampje. Auto is hele dag weggeweest. Van alles onderzocht, tuning box losgekoppeld, sensor(s?) vervangen. Uiteindelijk hebben ze maar uit arren moede alles gereset en die brute force oplossing werkte.
Ik vermoed wel dat daardoor mijn Yeti niet aan de OBD tuning wilde, waardoor ik toch tot het eind met het boxje ben blijven rijden
 

Bram_O2

Actief lid
Dat mijn auto er al 2 weken staat vind ik geen enorme ramp, het lastige is dat ik deze als particulier zakelijk inzet voor mijn bedrijf, vanwege de trekhaak die erop zit. De leenauto's bij Nieuwkoop hebben allemaal geen trekhaak, ik kan moeilijk mijn aanhanger met een stuk eraan vastbinden. Daardoor dus van de week voor 170 piek een kleine bakwagen moeten huren om mijn afspraken aan klanten na te komen en die rekening gaat Nieuwkoop niet betalen. Ergens snap ik dat best, ze geven me immers een Doblo'otje voor nop mee, maar ik heb daar voor mijn bedrijf niets aan en ben ook van mening dat als je aangeeft dat alles klaar is op woensdagochtend, uiterlijk in de middag, dat dat dan ook zo moet zijn. En als dat dan niet lukt en ik moet extra kosten maken, het fijn zou zijn als daar over gesproken kan worden.

Ik moet nu dus allerlei kunstgrepen toe gaan passen (materialen bij klanten laten staan totdat ik m'n auto weer heb, me verontschuldigen bij klanten etc.) en daar ben ik dus wel redelijk klaar mee aangezien dat mogelijk voor ontevreden klanten zorgt. Gelukkig nog geen opdrachten af moeten zeggen, want dan wordt het pas echt serieus vervelend...
 

vleier

Forumguru
Voor hoe lang heeft hij die nieuwe octavia dan?
Ik vind het gewoon ronduit slecht dat garahes een auto zo afleveren. En dan met de kromme kleppen enz. is gewoon een hele slecjte smoes. Als ze het zien bellen ze normaal toch lijkt me.
 

Bram_O2

Actief lid
Ik snap dat dus ook niet. Je ziet zo'n lampje toch branden als je als final check een proefrit gaat maken?
 

Bram_O2

Actief lid
Heb aangegeven morgen een gerepareerde auto te verwachten, of iets (het boeit me echt niet wat) met een trekhaak, of een hele grote bestelbus, of de toezegging dat dit keer de factuur van gehuurd spul wel betaald wordt...Dat mag ik na ruim twee weken wel eens gaan verlangen vind ik.
 

vleier

Forumguru
heb je ook gelijk in. Wanneer je auto kapot is en vooral als het ook een bedrijfsauto is (of zakelijk word gebruikt) dan hoor je een auto mee te krijgen die ook zakelijk te gebruiken is lijkt me
 

Noord26

Forumguru
heb je ook gelijk in. Wanneer je auto kapot is en vooral als het ook een bedrijfsauto is (of zakelijk word gebruikt) dan hoor je een auto mee te krijgen die ook zakelijk te gebruiken is lijkt me
Bedrijfsauto's worden zitten vaak verwerkt in een lease constructie. Dat is ook ivm de mobiliteitsgarantie. ;)
 

vleier

Forumguru
Maar waarom moet hij dan zelf maar eigenlijk vervoer regelen waarmee hij zijn werk kan uitvoeren
 

Noord26

Forumguru
Ik denk dat er wel enige vorm van nuance aanwezig is, wat niet tot uiting komt in het verhaal. Een O3 als tijdelijke auto is niets mis mee tov een O2 toch? En als je aan geeft dat je iets met trekhaak nodig hebt zal daar zeker een oplossing voor gevonden worden. Het is meestal alleen de manier waarom je het aan geeft.
 

Bram_O2

Actief lid
Ik sta niet bij de dealer op hoge toon te eisen, ga graag op constructieve wijze het gesprek aan. Heb meermaals verteld dat het wenselijk is dat ik iets met een trekhaak krijg, al is het een tweedehands karretje uit 1970. Natuurlijk is er niks mis met een O3, alleen zakelijk gezien kan ik er niks mee. Dealer zegt niets te hebben staan met een trekhaak, ik vraag daar al ruim een week om.

Los van dat, na ruim 2 weken is de lol er wel af en wil ik gewoon mijn auto terug. Ik heb al betaald, donderdag brandde dat lampje na de reparatie en gisteren kon nog steeds niemand mij vertellen wat er met de auto aan de hand is en hoe lang het nog duurt alvorens deze gerepareerd is. Dat is toch niet normaal? Ik mag toch verwachten dat een receptionist (die maandag heeft beloofd de dag erop met concrete informatie te komen) met een monteur praat over de staat van mijn auto? Dat ze dat niet dagelijks bij iedere auto doen snap ik, maar in dit geval lijkt me dat je zoiets wel moet willen. Ik vind dat weinig professioneel.
 

Noord26

Forumguru
Lijkt alsof er veel verschil tussen de klantgerichtheid van dealers in zit. Maar ik sta er niet van te kijken dat het weken duurt voor iets goed repareert is. Dat was ook het geval bij onze auto ivm het panorama-dak.
 

Bram_O2

Actief lid
Zoals het er nu naar uitziet wissel ik de O3 morgen voor iets met een trekhaak, heb eindelijk weer zaken kunnen doen met iemand bij de dealer die ik al 7 jaar ken en die problemen anders aanpakt dan de receptionist. Hoe het met mijn auto ervoor staat is nog steeds onduidelijk...maar ben hier in ieder geval blij mee!
 

Bram_O2

Actief lid
Morgen is m'n auto klaar. Net een huurauto met trekhaak ontvangen, de factuur van vorige week (huren omdat m'n auto niet klaar was), wordt ook betaald. Het heeft even geduurd, maar prima opgelost :thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan