Distributieketting problemen 1.2 / 1.4 TSI topic

Bram_O2

Actief lid
De vriend bij Pon is betrouwbaar, het is niet iemand die voor de koffie bij de directie zorgt zeg maar. De dealer zei gisteren nog tegen mij dat Pon een apart potje hiervoor had en vond dat vreemd aangezien mijn auto 7 jaar en 3.5 maand is, maar dat zou Pon ze telefonisch gemeld hebben. Ik ken de regeling verder niet, maar die is blijkbaar opgerekt tot 7 jaar en naar ik begreep max 250K op de klokken. Het lijkt me niet dat dit alleen voor mij geldt omdat ik toevallig iemand ken bij Pon, dat zou natuurlijk van de zotte zijn.

Anyway, natuurlijk verwacht ik niet dat de dealer alles betaald. Maar wat er nu aangeboden wordt, zeker na het verhaal van de receptionist gisteren na een telefoontje van Pon, mijn historie daar en het feit dat ik net over de 100% coulance heen zit vind ik gewoon teleurstellend. Is dat echt zo vreemd, of onredelijk?

Als het nou een kapotte koppeling of katalysator was zou je me niet horen en bijna met plezier de rekening betalen, maar een opgerekte distributieketting is wel een ander verhaal, aangezien dat een typische VW/Skoda kwaal is. Die coulance regelingen bestaan niet voor niets, daardoor erkennen ze toch dat er het één en ander niet deugt?
 
Laatst bewerkt:

Spierings

Forumguru
Coulance regelingen zijn er niet om te erkennen dat er ergens een probleem mee is, deze hebben ze ook voor andere onderdelen van je wagen....

Natuurlijk had het langer mee moeten gaan, maar het is wel een auto van 7,25 jaar en 175.000 km.. Het houd ooit een keer op met garantie.. Vandaar dat ik een vergoeding van 20% behoorlijk schappelijk vind.

Snap niet wat het tefoontje van Pon en je history uitmaakt...

Deze hebben toch gewoon gemeld dat 7 jaar en 250.000km de Max is?? Er moet ergens de grens getrokken worden en dan is het niet de ene keer wel en andere keer niet..

En ivm je history krijg je toch al 10% extra.
 

Bram_O2

Actief lid
Dankzij Pon heb ik die 10% extra gekregen, aangezien de dealer in eerste instantie aangaf dat ik enige coulance direct kon vergeten...
 

Bram_O2

Actief lid
Die geeft de dealer altijd op onderhoud, ik denk om klanten met een oudere auto vast te houden.
 

Spierings

Forumguru
Dat is in mijn ogen toch ook een tegemoetkoming, dat zijn ze toch ook niet verplicht...

Ook die andere 5% komt ook van de dealer, deze doet dit in overleg met Pon...
 

Bram_O2

Actief lid
Uiteindelijk bleef het bij 10% dealer, 10% Pon.

Heb toen aangegeven offerte op te vragen bij een VW specialist. Kreeg te horen dat ik dan de reeds bestelde onderdelen moest afnemen. Ik had de dag vooraf daar toestemming voor gegeven en niet verwacht dat een dealer een boete krijgt als de spullen teruggaan naar Leusden. Dat leverde wat wrevel op aan de balie. Uiteindelijk zou ik op de nokkenasversteller na alles moeten afnemen, mocht ik in zee gaan met een specialist.

Diezelfde middag nog gebeld door de Skoda dealer, na overleg met de directie besloten mij 30% korting te geven en huurauto ongeacht duur reparatie volledig gratis aan te bieden.

Daar ben ik mee akkoord gegaan, hoop de auto woensdag op te halen.
 

SkodaFabiarijder

Actief lid
Ik zie dit topic net!

Ik heb een fabia 1.2 tsi van 2011, nieuw gekocht. Vorig jaar tijdens het rijden een vreemd, ratelend geluid. Naar de dealer gereden waar ze me vertelden dat de distributie ketting vervangen moest worden.

Oke prima, zo gezegd zo gedaan. De zelfde avond na het ophalen van de auto reed ik binnendoor een dorp, +-30 kmh. Een keiharde klap later stond ik stil en de auto deed niets meer.

Dealer gebeld en de auto afgesleept, de hele motor was aan gort (doordat de nieuwe distributie ketting was geknapt).

Ze wilden ons volledig voor de kosten laten opdraaien, maar na een week lang discussiëren hebben we "alleen" arbeidsloon twv €250 hoeven betalen.

Nogsteeds belachelijk gezien de leeftijd van de auto en het feit dat de ketting dezelfde dag was vervangen, maar nog altijd beter dan het astronomisch hoge bedrag daf ze ons eerst in rekening wilden brengen.
 

Noord26

Forumguru
Uiteindelijk bleef het bij 10% dealer, 10% Pon.

Heb toen aangegeven offerte op te vragen bij een VW specialist. Kreeg te horen dat ik dan de reeds bestelde onderdelen moest afnemen. Ik had de dag vooraf daar toestemming voor gegeven en niet verwacht dat een dealer een boete krijgt als de spullen teruggaan naar Leusden. Dat leverde wat wrevel op aan de balie. Uiteindelijk zou ik op de nokkenasversteller na alles moeten afnemen, mocht ik in zee gaan met een specialist.

Diezelfde middag nog gebeld door de Skoda dealer, na overleg met de directie besloten mij 30% korting te geven en huurauto ongeacht duur reparatie volledig gratis aan te bieden.

Daar ben ik mee akkoord gegaan, hoop de auto woensdag op te halen.
Percentages zeggen helaas weinig tot niets. Het gaat om het bedrag wat je onderaan de streep moet betalen.
 

Noord26

Forumguru
@Bram_O2

Dat is dus incl. fikse korting van 30%, net zo duur als bij specialist VAGtechniek: €999,-. En die gebruiken uitsluitend ook originele onderdelen en vervangen alle toebehoren. Vandaar ook dat korting en percentages weinig tot niets zeggen.
 

Bram_O2

Actief lid
Uiteindelijk ben ik wel tevreden, maar vind het geheel nogal knullig verlopen. Het lijkt erop dat na een telefoontje van Pon ze wat zijn gaan bewegen en dat zou eigenlijk niet moeten kunnen.
 

Bram_O2

Actief lid
Ik zie dit topic net!

Ik heb een fabia 1.2 tsi van 2011, nieuw gekocht. Vorig jaar tijdens het rijden een vreemd, ratelend geluid. Naar de dealer gereden waar ze me vertelden dat de distributie ketting vervangen moest worden.

Oke prima, zo gezegd zo gedaan. De zelfde avond na het ophalen van de auto reed ik binnendoor een dorp, +-30 kmh. Een keiharde klap later stond ik stil en de auto deed niets meer.

Dealer gebeld en de auto afgesleept, de hele motor was aan gort (doordat de nieuwe distributie ketting was geknapt).

Ze wilden ons volledig voor de kosten laten opdraaien, maar na een week lang discussiëren hebben we "alleen" arbeidsloon twv €250 hoeven betalen.

Nogsteeds belachelijk gezien de leeftijd van de auto en het feit dat de ketting dezelfde dag was vervangen, maar nog altijd beter dan het astronomisch hoge bedrag daf ze ons eerst in rekening wilden brengen.
Jij komt nooit meer bij die dealer neem ik aan? Je hebt toch altijd 2 jaar garantie op een reparatie?
 
Ik zie dit topic net!

Ik heb een fabia 1.2 tsi van 2011, nieuw gekocht. Vorig jaar tijdens het rijden een vreemd, ratelend geluid. Naar de dealer gereden waar ze me vertelden dat de distributie ketting vervangen moest worden.

Oke prima, zo gezegd zo gedaan. De zelfde avond na het ophalen van de auto reed ik binnendoor een dorp, +-30 kmh. Een keiharde klap later stond ik stil en de auto deed niets meer.

Dealer gebeld en de auto afgesleept, de hele motor was aan gort (doordat de nieuwe distributie ketting was geknapt).

Ze wilden ons volledig voor de kosten laten opdraaien, maar na een week lang discussiëren hebben we "alleen" arbeidsloon twv €250 hoeven betalen.

Nogsteeds belachelijk gezien de leeftijd van de auto en het feit dat de ketting dezelfde dag was vervangen, maar nog altijd beter dan het astronomisch hoge bedrag daf ze ons eerst in rekening wilden brengen.
Vreemd? Jij laat iets vervangen. Dat gaat vervolgens stuk. Ok; dat kan gebeuren. Maar dan moet jij voor de kosten op draaien ? Lijkt mij niet de bedoeling...
 

SkodaFabiarijder

Actief lid
Vreemd? Jij laat iets vervangen. Dat gaat vervolgens stuk. Ok; dat kan gebeuren. Maar dan moet jij voor de kosten op draaien ? Lijkt mij niet de bedoeling...

Nou ze koppelden de kapotte motor niet met de distributieketting, als in dit had geen verband met elkaar. De ketting wilden ze wel vergoeden alleen de rest niet.


en ze hebben me daar nooit meer gezien idd
 
Haha.. goeie.. uiteraard heeft een distributieketting die breekt geen gevolgen..
"nee meneer, die kromme klep stelen en ingedeukte zuigers; dat was al zo voordat wij iets hadden gedaan"
 

Bram_O2

Actief lid
Uiteindelijk ben ik wel tevreden, maar vind het geheel nogal knullig verlopen. Het lijkt erop dat na een telefoontje van Pon ze wat zijn gaan bewegen en dat zou eigenlijk niet moeten kunnen.
Het is nog niet klaar.

Auto zou woensdag einde dag klaar zijn. Was niet het geval, aangezien in de ochtend de carter bout los trilde na het starten van de motor. Gevolg was dat de auto pas gisteren klaar was en ik heb moeten huren om afspraken aan mijn klanten na te komen. Zuur.

Gister om 17.00 uur telefoon, auto is klaar. Naar de dealer gereden, betaald, motor gestart en toen bleek dat oranje uitlaatgas controlelampje nog steeds te branden...

Auto laten staan, nieuwe Octavia meegekregen. Heb het er na twee weken wel mee gehad eigenlijk.
 
Bovenaan Onderaan