Automaat rijden is zoooo comfortabel rijden. Doe amper 10000km, geen file maar rijden zonder te hoeven ontkoppelen is zooo gemakkelijk en comfortabel. Als ooit onze tweede wagen wordt vervangen wordt het (ook al wilt mijn vriendin niet) ook een automaat.
Ik kan NinYes ergens wel volgen in zijn punt dat de dsg niet altijd hetgeen doet wat jij wilt. Rij sinds een klein jaar met een dsg, zou ik nog zonder willen, NEEN, maar dit jaar staat er wel een herprogammatie op de planning zodat hij meer doet wat ik wil. Erger mij steeds meer en meer aan het feit dat wanneer je eens wil versnellen, de dsg het niet altijd op de goede manier door heeft hoe hij moet reageren. Duw je het pedaal te diep, schakelt hij versnelling (of twee) terug en versnel je als een gek en weg comfort. Duw je het pedaal iets zachter in, is er quasi geen versnelling (ondanks dat het een vRS is).
Duurder uiteraard, maar maar in restwaarde zal een dsg hoger liggen en de vraag naar automaten blijft stijgen. Je moet maar eens zien hoeveel skoda's er nu geleverd worden met dsg tov vroeger. Vorige jaar mijn superb verkocht, eerste vraag was steeds "dsg???" Neennnn

Voor ik mijn octavia had gekocht was ik gaan kijken naar een manuele leon cupra. Geen kat was er in die wagen geinteresseerd. Dan hoor je ook van anderen, mmm met een dsg had ik ook wel eens weesten gaan kijken, maar nu ... Neen, geen manuele meer.
Extra dure herstellingskosten? Ik ga er gewoon vanuit dat je iets koopt, dat het degelijk is. Een handbak kan ook stuk gaan en kost dan ook stukken van mensen.