Diesel, ja of nee.

Van Hoften

Forumguru
Hoe kom je aan de kosten van 'tunen' van DSG ad € 2.000 @spikehome? Kostte me bij JD Engineering een paar honderd euro. Ik kan je dat aanraden zeker met jouw klachten die je aan geeft. D schakelt pas op na 2.000 tpm en reageert iets feller/ beter op de stand van het gaspedaal. In S juist minder springerig gemaakt. Ik kan nu zelfs in S heerlijk rijden zonder continu in de 5.000 plus toeren te rijden. DGS, olé!
 
Enne... dsg is een optie van €3800 bij een S3 (in NL dan). Als dsg €2k was had ik waarschijnlijk ook nog geventileerd leer en/of 19" velgen :pardon:

Ik heb bewust voor dsg gekozen omdat ik met name het continu ontkoppelen in fileverkeer zat was. Maar als je schakelen gewoon prima vind (wat ik wel denk te begrijpen uit de post van @NinYes ) dan kun je voor dit geld natuurlijk hele leuke andere opties kopen. @RefleCs is daar ook heel content mee. Dus voor ieder wat wils.

Kortom, laat je door je collega's niets wijs maken en stel een auto samen naar je eigen smaak ;)
 

willemk

Senior Member
Ik kan goed begrijpen dat mensen die dagelijks in de file staan een automaat nemen. Ik niet, vind het nog steeds niks. Vandaag ook weer een collega met zijn nieuwe A4 1.8 benzine met dsg. En hoe bevalt je nieuwe auto? "Oh goed hoor, maar die automaat wil steeds te snel opschakelen en wanneer ik 100 km/uur rij heb ik constant een dreunend geluid in de auto. Hij rijd te laag in toeren" al die eco afstellingen, verschrikkelijk. Dsg is mooi, maar hoor er toch ook veel klachten over.

Ik rijd overigens met heel veel plezier benzine..............:yeehaa:
 

NinYes

Lid
Duurder uiteraard, maar maar in restwaarde zal een dsg hoger liggen en de vraag naar automaten blijft stijgen. Je moet maar eens zien hoeveel skoda's er nu geleverd worden met dsg tov vroeger. Vorige jaar mijn superb verkocht, eerste vraag was steeds "dsg???" Neennnn :mad:
Zit wel wat in. Je zou maar eens een proefrit willen maken in een handgeschakelde 1.8tsi. Zeer zeldzaam. Allemaal DSG-dieseltjes.
Als ik voor zo'n unieke handgeschakelde 1.8 ga, wordt dat ooit nog een collectors item!
 
Bedankt voor de vele respons. Nu raar maar waar als ik de 1.8tsi neem in l&k versie komt dit goedkoper uit dan de 1.8 style en met de opties die ik wou, bijna full option dus. Bij de l&k is dit allemaal standaard en kwam ik rond de 1000€ goedkoper uit ;) nu enkel jammer heb op een korte tijd een keuze moeten maken, heb besloten om het even uit te stellen naar een van de volgende autosalon's. Ik rij nu met een Skoda fabia van 2011 een dieseltje. Maar een huisje in deze keuze vindt ik net iets belangrijker Mijn faab doet het nog goed, had er net een Columbus en lederen zetels gemonteerd Kan nog even voort. Wie weet tegen dan de facelift. Grtz Matt. ✌️
 

NinYes

Lid
Ik heb 'm net besteld. Superb Combi Style Business 1.8 TSI Greentech Handgeschakeld 19"sirius.
19mei zou hij voor de deur moeten staan :tegek:


Nu nog afwachten of ik win met mijn staatslot, anders krijg ik de financiering niet rond. Maar komt goed, we hebben de trekking van maart, april èn mei, dus kan niet missen! <funmodus-off>
 

Skoda-MAN

Forumguru
Gefeliciteerd met je bestelling. Ik denk dat je een hele verstandige keuze hebt gemaakt.
Veel plezier en sterkte met het wachten op de aflevering. :lezen::thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan