Dennis zijn O3C 1.6 TDI EBL platin grey

Antera

Donateur
De originele wielen bleken na de verlaging erg ver naar binnen te staan waardoor de wielen een beetje ielig onder de auto stonden. de nieuwe wielen zijn duidelijk breder en ook met een lagere et waarde waardoor de wielen zo te zien lekkerder de wielkasten opvullen en redelijk gelijk komen te staan met de wielkastranden
 

CDK

Forumguru
als je toch wilt verlagen en originele velgen wil houden kan je er altijd nog een GOEDE spacer tussen zetten, dan ziet het er tiptop uit, en als je een GOEDE KWALITEIT spacer gebruikt is daar echt niets mis mee!!
 

Pendragon

Forumguru
Ja dat maakt natuurlijk een hoop verschil :) Mijn ET was wel hetzelfde, maar mijn nieuwe velgen zijn ook een stukje breder dan de oude. Staat veel beter!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Dennis Nijholt

Forumguru
weet nu ook de maat van de Skoda Alaris velg die is 7,5J X 18 H2 met ET 51 en de Audi RS velg is 8J X 18 met ET 45. En inderdaad staat de band/velg nu meer naar buiten. Dus beter. Wat me ook opviel is dat de snelheidsverschil tussen de teller en gps nu minder geworden is met de RS velg...hij is van 5 kilometer verschil (aangeven teller tov GPS) naar 3 kilometer verschil gegaan. Dus de kilometerteller is nauwkeuriger geworden
 

Dennis Nijholt

Forumguru
ik vind het meevallen, de auto met de orginele veren was al vrij stug en ik vind dat het niet echt merkbaar toegenomen is (en ben op de heenweg over een klinkerweg gegaan en de terugweg).
 

Dennis Nijholt

Forumguru
Daar heb ik nog niet naar gekeken...vind ook niet dat ik dat kan doen met een ritje van pak hem beet 250 km daar moet ik toch iets meer kilometers voor rijden....en dat gaat hard bij me dus kan er volgende week wel op terug komen.
 

Cordoba

Forumguru
...hij is van 5 kilometer verschil (aangeven teller tov GPS) naar 3 kilometer verschil gegaan. Dus de kilometerteller is nauwkeuriger geworden

Dat betekent dus dat je auto minder km's maakt (denkt ie tenminste), brandstofverbruik zou 2% toegenomen moeten zijn, omdat je km-teller zuiverder is geworden. Dan krijg je daar bovenop nog de echte verschillen, door andere bandenmaat, en eventueel de invloed van de veranderde overbrengingsverhouding, maar ik schat dat bij dergelijke kleine verschillen dit niet meetbaar is. Alleen als je een andere bandbreedte hebt, zal dat echt invloed hebben op het verbruik.
 
Bovenaan Onderaan