Dennis zijn O3C 1.6 TDI EBL platin grey

CDK

Forumguru
Zag het onbekende merk al op de foto's. Vraag me af of de smallere band wel mooi is op zo'n brede velg.

Oordeel zelf maar, mijn velg is net zo breed als die van Dennis en de band staat heel licht getrokken, persoonlijk vind ik het mooier, het hangt ook van het merk band af, bij Michelins kan het heel goed, omdat die van zichzelf niet zo erg afronden naar de wang toe, waardoor het optisch ook minder getrokken er uit ziet.
usejyre9.jpg
 

Dennis Nijholt

Forumguru
even een update, heb na een week weer even me Alaris velgen eronder gezet. Dit rijd een stuk beter.....die banden die onder de RS velg zitten zijn niet echt om naar huis te schrijven..en laat ze dus vervangen door me zwager...maar dat duurt nog even dus rij nu even met mijn Alaris velg rond. Zo kunnen de potentiële verlagingsklanten ook nog even zien hoe het staat met standaard alaris velg met 225/40 R18 velgen
IMG_0837.jpg IMG_0839.jpg IMG_0840.jpg IMG_0836.jpg
 

CDK

Forumguru
ik vind ze (persoonlijk) te ver naar binnen staan, maar omdat jij je setje Alaris als wintervelg gaat gebruiken zou ik er niets aan doen, voor de zomer zou ik er zeker spacers tussen zetten

maaruhh banden ZÓ belabberd dat je je wiellen weer moest wisselen??? bizar! wat waren dat voor banden dan?
 

Dennis Nijholt

Forumguru
Kinforest kf550, waarschijnlijk 1 band niet helemaal goed. Want balanceer is prima , heb ik voor de zekerheid laten checken bij me zwager op balanceermachine. Maar vergeleken met die dunlops... Wat een rampenband. Ik had er nog nooit van gehoord van die band. En rij 300 km plus per dag dus....ff terug naar me vertrouwde band en de rust is wedergekeerd in de auto
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
nooit van gehoord.... nee ik begin er ook niet aan aan zulke banden, het is een belangrijke factor qua veiligheid, dus banden moeten altijd tiptop zijn! verstandige keuze met jouw km's Dennis!
 
Laatst bewerkt:

TBiRD

Lid
Mooie verlaging. Ik vind alleen de originele velgen mooier (maar mochten iets nr buiten toe staan). De RSsen zou ik in 19" mooier vinden, ze lijken zo klein nu.
 
Dennis, wanneer ga je de RS velgen terug plaatsen met originele banden?

Ben benieuwd of dat beter rijdt en hoe het staat? Deze velgen hebben namelijk echt mijn voorkeur.
 

Thorgal

Forumguru
@Dennis Nijholt Komende zaterdag ben ik er niet bij in Varsseveld dus kan het je niet persoonlijk vragen maar hoe bevalt de verlaging nu je er een tijdje mee hebt gereden? Cosmetisch is het zeker een vooruitgang.
Hoe zit het met comfort? Je hebt ook een kleine (en ik gok regelmatig e.e.a. in de kofferbak), hoe gaat dat met de heuveltjes? (of zijn die er bij jullie niet zo veel?)
 

Wesly

Senior Member
@Dennis Nijholt Komende zaterdag ben ik er niet bij in Varsseveld dus kan het je niet persoonlijk vragen maar hoe bevalt de verlaging nu je er een tijdje mee hebt gereden? Cosmetisch is het zeker een vooruitgang.
Hoe zit het met comfort? Je hebt ook een kleine (en ik gok regelmatig e.e.a. in de kofferbak), hoe gaat dat met de heuveltjes? (of zijn die er bij jullie niet zo veel?)
Misschien kan ik je hierop mijn mening geven? De veergang is duidelijk korter waardoor de dempers sneller op de aanslagrubbers stuiten. Hierdoor kunnen wat grotere (langere) oneffenheden in de weg wel wat onprettig aanvoelen, het heeft gewoon een duidelijk sportonderstel gevoel dus.....
 

VWim

Forumguru
Het bericht van Wesly geeft wel aan dat iedereen een eigen interpretatie geeft aan het veer- en dempgedrag van zijn onderstel.

Als ik een onderstel heb wat bij grotere oneffenheden al op de bumpstop ligt dan vind ik het tijd op het zooi er onderuit te gooien. Heeft geeft op dat moment namelijk heel duidelijk aan dat de combinatie niet is zoals die moet zijn. Een goed onderstel komt bij normale belading en een normaal tot slecht wegdek echt niet tegen de bumpstop, daar moet je dingen voor doen waarbij je het gevoel heb dat je auto in tweeën gaat breken.

Zo langzamerhand wordt ik wel nieuwsgierig naar de rijeigenschappen van de verlagingsveren met originele dempers.
 
Bovenaan Onderaan