Dennis zijn O3C 1.6 TDI EBL platin grey

Dennis Nijholt

Forumguru
Zo geachte medeforummers van dit wonderschone merk Škoda.

Ik vond het nu wel ti jd voor een klein eigen topicje waar ik mijn wel en wee kwijt kan over de nieuwe Octavia Combi 1.6 tdi. Ik heb mijn O3C sinds 4 juli 2013 en heb er nu meer dan 3000 kilometer op de teller geklokt.
Toen ik de auto zag op de trailer, hij kwam tegelijkertijd binnen met de demo's van de dealer en ik moest daar zijn voor een software update van de Citigo, was het gelijk al een feestje voor me want ik vindt het een mooie auto om te zien (ja..beter dan de S2C die ik hiervoor reed, sorry voor diegene die deze mening niet toebedeeld zijn, maar gelukkig zijn meningen verschillend anders zat iedereen achter mijn vrouw aan). toen was het nog lang wachten omdat er verschillende dingen ingebouwd moesten worden o.a. lederen bekleding en een multimedia systeem.

ik heb deze uitvoering speciaal gekozen omdat ik de 1.6 TDI fijn vindt lopen en ik wou nu absoluut een automaat hebben, het is mijn eerste automaat die ik zelf heb en wil nu al eigenlijk niet meer anders..wat een rust tijdens het rijden, ja ik begin oud te worden....lol.

Er zijn nog een paar dingen die ik aan de Octavia wil veranderen, allereerst natuurlijk de tuning op 28 sept, ik doe de combinatie tuning en DSG aanpassing. En ik wil de auto nog verlagen want vind hem toch te hoog op de pootjes staan.

Er waren 2 tal puntjes waarvan 1 verholpen is en de andere aanstaande maandag 22 juli gedaan wordt. De airbag stekker was niet aangesloten nadat het leer was ingebouwd in de achterbank, dus was kwestie van stekker erin en hij doet het...en de achterruitwisser doet het niet, de sproei installatie werkt perfect maar de wisser weigert zich van zijn plek te bewegen.

volgens de boordcomputer is het verbruik nu 5.6 liter per 100 km, nu let ik niet zo op verbruik, ik rij ook niet bijzonder zuinig of zogenaamd milieubewust maar ik denk dat ik de 5 liter per 100km wel ga halen dus voor mij is de auto zuinig. (het merendeel van de kilometers die ik afleg zijn snelweg kilometers).

Ik heb nog geen hinderlijke rammel kunnen waarnemen, terwijl ik toch een auto heb die gemaakt is in het begin tijd van de productie (tezamen met de demo's van de garage's). Het comfort van de 18 inch velgen onder de auto is in mijn ogen goed.

ik had hem zeer vroeg besteld en het was toen al helemaal niet duidelijk over het hoe en wat van de opties en pakketten. Ik mis eigenlijk wel 1 ding op me Octavia die ik wel had op de Superb en dat is een elektrische achterklep. Voor de rest zit er eigenlijk alles op en aan.
heb wel de midi aansluiting op de auto want heb er standaard de ipod 160gb classic inzitten met me muziek ( ideaal voor vakantie's enz) want kan dan alles via het navigatie systeem bedienen en via het stuur. Alles is dan ook bedienbaar en zichtbaar in de columbus (inclusief de albumhoezen en namen van de nummers) en heb het safetypakket erop (alarm en isofix op de voorstoel) en sunset.

naarmate de tijd verstrijkt zal ik verder updaten, ook met veranderingen die komen zoals de verlaging, de tuning (maar daar is zowat iedereen bij dan) en misschien met de tijd een 3 spaakstuurwiel als die aftermarket komt.

octo1.jpg octo2.jpg octo3.jpg octo4.jpg octoint1.jpg octoint2.jpg octoint3.jpg
 

Joske

Forumguru
tof Dennis :thumbsup: !

Mss nog wat foto's toevoegen aan je eerste bericht in dit topic, dan kan je later nog terugblikken hoe de wagen "eerst" was ;)
 

EdK

Forumguru
Ook van je vrouw meteen ????
Kunnen we meteen kijken of daar de meningen ook over verdeeld zijn !!!
Laat ze het maar niet lezen die tekst van je, krijg je zeker de opmerking van ohww ik word met je auto vergeleken ?

En leuk verhaal verder, had gehoopt dat je lane assist er ook in had en hoe dat bevalt
 

Dennis Nijholt

Forumguru
nee had geen lane assist genomen....er zit al park assist op (zal ik waarschijnlijk ook nooit gebruiken). En ik heb een hekel aan een auto die mij verteld dat ik de binnenbocht niet mag nemen...

hier van de vrouw in de Citigo
citigo.jpg
 

Rallye

Forumguru
nee had geen lane assist genomen....er zit al park assist op (zal ik waarschijnlijk ook nooit gebruiken). En ik heb een hekel aan een auto die mij verteld dat ik de binnenbocht niet mag nemen.

Inderdaad. Ik heb deze week met een O3 met lane assist gereden. Systeem voegt niets toe op wat je al zou moeten weten: je bevindt je tussen de lijnen, op of over de lijn....
 

Karolina

Forumguru
@Dennis: Mooie auto's hoor.

@Noord26: Mijn Fabia komt ook bij Van den Brug vandaan, goede en kundige dealer en ja...bij mij ook zo'n mooie 2-kleurige kentekenplaathouder, voor en achter! Hier wil ik WEL reclame voor maken......

Groetjes Karolina
 

Dennis Nijholt

Forumguru
Ach ik vind de Friese pompeblêden erg goed. Ben Fries namelijk en woon daar niet meer. Kop van Drenthe woon ik en mag graag Groningers pesten.
Dus is niet alleen reclame voor de dealer maar ook voor Friesland en dat doe ik graag.
 

Dennis Nijholt

Forumguru
toch niet die Lamborghini Riva , die klassieker die in GTO stond want ik zie dat het de Riva is die je als avatarfoto gebruikt
 

Thorgal

Forumguru
Ben ook wel benieuwd straks naar je keuze voor verlaging. Keep us posted (= geen fries maar Engels )
Tuning staat ook wel op mijn lijstje maar is geen goed idee om de leasemij te vertellen.
Complimenten over je auto en bekleding al eerder gegeven dus ik blijf niet aan de gang ;) al hoop ik natuurlijk ook in die kleur rond te mogen gaan rijden.
 

Dennis Nijholt

Forumguru
Daar heb ik gelukkig geen last van...van een lease maatschappij. Ook geen gemak trouwens. Me laatste lease auto was een Škoda Superb uit 2002 (62-JX-NG) en die rijdt nog ergens rond.

Heb Antera een mailtje gedaan en ga van zijn expertise uit. Ik wil wel verlagen want vindt hem te hoog op pootjes staan, maar ik wil niet zijdelings en kruipend over de drempels, dus moet wel praktisch blijven en beetje comfortabel want zit ongeveer 50.000 km per jaar achter het stuur (sommige jaren heb ik zowat de 90.000 km per jaar gehaald). Dus zoals je ziet "leven" auto's vrijwel nooit langer dan 3 jaar bij me, 3 jaar is ook het langste dat ik dezelfde auto had, de BMW 320D coupe (38-XL-RN) die heb ik toen nieuw gekocht in 2007 en met meer dan 150.000 km ingeruild in 2010.
 
Bovenaan Onderaan