Dakdrager Octavia 3 Combi

Frank

Forumguru
Passen die in de "dubbele bodem" in de O3C, of passen daar echt alleen maar de skoda dragers?
 

Rick

Senior Member
De lidl dragers passen er in ieder geval wel prima in, maar die hebben ook een vergelijkbare opzet als de std Skoda dragers.
 

030

Forumguru
Passen die in de "dubbele bodem" in de O3C, of passen daar echt alleen maar de skoda dragers?

Geen idee, heb ik niet. Ze passen wel in het kofferruim. ;)

Morgen de box eens proberen. Als het goed is gaat dit er een stuk beter uitzien dan de standaard Skoda exemplaren. Daar kon ik - geinstalleerd en wel - nog onderdoor kruipen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Ik heb momenteel in het forum bazaar topic mijn set Thule Wingbar Edge 9582 te koop gezet, wie geïnteresseerd is mag mij een PM sturen!!
 
Ik ben op zoek naar een goede set dakdragers. Wie kan mij adviseren? Ik heb hier echt geen verstand van en de keuze is reuze..... Van goedkoop tot een wereld investering....
 
Zijn die van de Lidl nog te krijgen?? Ben idd ook voor thule aan het kijken, maar zie door de bomen het bos niet meer. Gewone dakdragers, wingbars.... you name it. Wat is nu goed??
 

Bakkertje

Forumguru
Gewoon de dragers van lidl / aldi die zijn prima. Het monteren en demonteren zal vast iets minder makkelijk gaan dan bij een Thule / Montblanc maar dat rechtvaardigt (als je het mij vraagt) het prijsverschil niet.
 

Bakkertje

Forumguru
Het verschil met Mont blanc / thule is dat die vaak snelsluit systemen hebben.
Voor de O2 combi die ik heb gehad, heb ik dragers van de Aldi en die werken inderdaad met een inbussleutel en zitten gewoon goed vast (zijn ook gewoon TüV en GE goedgekeurd). Voor de S2 twindoor die ik heb gehad heb ik dragers van mont blanc met snelsluiting. Ook die zit goed vast. Moet nog even kijken of deze ook op de nieuwe Passat passen, anders gaan die nog in de verkoop ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik gebruik al vele jaren Thule dragers voor het vervoer van mijn kajak & peddel. Vast te zetten met een knop, dus geen inbussleutel nodig; die 4 knoppen zijn afsluitbaar met een 1-sleutelsysteem.

Grappig genoeg moest ik bij de overstap van de Fabia1C naar de O2C wel iets langere buizen kopen bij dezelfde steunen, maar bij de overstap van O2C naar F2C bleek de afstand tussen de dakrails nagenoeg hetzelfde te zijn.
Dat ontdekte ik gelukkig net op tijd, voordat ik de steunen weer ging terugzetten naar de kortere buizen ("Weet je wat - laat ik toch maar eerst even proberen"... :) ).
Mazzel!
 

030

Forumguru
Dat hoop ik ook, ik ben ook voor de Wingbar Edge gegaan i.c.m. een zwarte Thule Motion 800. Pas perfect bij een Corrida rode Octavia met louter zwarte accenten.

En zo geschiedde; het zijn de Wingbars geworden. Erg tevreden mee, ik moet ze alleen nog even zwart plastidippen, want het aluminium valt nu uit de toon bij de rest van de auto.

Nu alleen nog op zoek naar een andere box. Ik heb nu een Thule Ocean 780, maar die valt wat uit de toon om eerder genoemde reden. Die moet dus het veld ruimen samen met de 'standaard' Thule dakdragers.

dakkoffer-thule-ocean-780_218_0.jpg

Heb nu mijn zinnen gezet op de Dynamic 800, omdat A) Deze een mooiere gestroomlijnde vorm heeft, B) ik een zwarte glossy koffer wil en C) deze een stuk breder is 94 cm t.o.v. 78 cm.

thule_dynamic_800_900_box_bagaznik_kufer_lodz_6.jpg
 
Bovenaan Onderaan