Dakdrager Octavia 3 Combi

going_fritz

Actief lid
Weet iemand of er al een dealerprijs bekend is voor een set dakdragers voor een OIII combi? In de brochure staat verkrijgbaar vanaf 2e kwartaal 2013, prijs nnb.
 

Bakkertje

Forumguru
Je kunt er ook gewoon een universele opzetten. Die zijn regelmatig in de aanbieding bij de Lidl en Aldi en dan ben je voor ca. 30 a 40 euro klaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick

CoesDoes

Forumguru
Je kunt er ook gewoon een universele opzetten. Die zijn regelmatig in de aanbieding bij de Lidl en Aldi en dan ben je voor ca. 30 a 40 euro klaar.
Ik weet nog niet hoe het er precies uit gaat zien, maar de dakdragers kunnen netjes onder de variabele bagagevloer opgeborgen worden, ik denk dat dat met universele niet gaat lukken. Het hoeft uiteraard geen showstopper te zijn, maar kan wel iets zijn om ter overweging mee te nemen.
 
Er staat een foto'tje van de dakdragers in de accessoirebrochure (te downloaden via skoda.nl). Ik vind ze er niet erg flitsend uitzien. Ik twijfel nog of ik voor de originele ga (mede inderdaad vanwege bewaren onder de laadvloer van het bagagepakket) maar aan de andere kant vindt ik de de combinatie van Thule rapid railing 757 & Thule Wingbar 961 er beter uitzien (en waarschijnlijk stiller).

De mooiste oplossing is de Thule Wingbar Edge 9582 (http://www.dakkofferstore.com/thule-wingbar-edge-9582) maar die biedt minder bruikbare breedte en is mogelijk te laag i.c.m. met het panoramadak.

Een merkloos universeel setje van een paar tientjes kan natuurlijk ook maar persoonlijk ga ik daar mijn dure racefiets niet opzetten en vindt ik het geen gezicht op een mooie nieuwe auto :)
 

Pablos

Senior Member
@marcod mooie is dat je ze alleen gebruikt als het nodig is. En de fietsen staan op een merkloos setje toch ook goed? (Ik ga tzt gewoon voor de aanbiedingen:D
 

Bakkertje

Forumguru
Nog even een plaatje gezocht van de dragers in de kofferbak onder de vloer..
Skoda-Octavia_Combi_2014_800x600_wallpaper_5c.jpg


Op zich is dat natuurlijk wel erg netjes opgeruimd zo. Afhankelijk van de afmetingen past er wellicht ook een ander merk onder de vloer..
Het merkje zou mij in ieder geval geen 120 euro waard zijn en dat ik de dragers op kan bergen onder de vloer ook niet.. Andersom is er ook ooit een draadje geweest over een Yeti met gesprongen panorama dak icm met een imperial en dakkoffer. In een dergelijke situatie is het natuurlijk wel fijn als je gewoon originele Skoda dragers hebt ipv die van de Aldi of Lidl..
 

derf

Senior Member
Net even de dakdragers van de o2 geprobeerd. Die passen dus echt niet. De railing heeft een totaal andere vorm en als je de oude dakdrager aandraait heb je een flinke beschadiging, denk ik
 

rtwee

Senior Member
welke heb je? Ik heb Thule dragers. Maar bedankt voor je ervaring! Als ik de nieuwe op ga halen ga ik de dragers wel even proberen voor ik wegrij...
 
Ik weet nog niet hoe het er precies uit gaat zien, maar de dakdragers kunnen netjes onder de variabele bagagevloer opgeborgen worden, ik denk dat dat met universele niet gaat lukken. Het hoeft uiteraard geen showstopper te zijn, maar kan wel iets zijn om ter overweging mee te nemen.
Ik had de dakdragers van de Lidl aangeschaft en die passen ook keurig onder de variabele bagagevloer.
Geen probleem dus.
 

Rick

Senior Member
Ik had de dakdragers van de Lidl aangeschaft en die passen ook keurig onder de variabele bagagevloer.
Geen probleem dus.
Kijk dat hoor ik graag. Ik ben ook zonder Octavia al blij met die prima smoelende Lidl dragertjes voor 39 Euro! Echt niet makkelijk te onderscheiden van de Skodat dragers en hebben volgens mij nog meer draagvermogen ook (90 kg vs 75 kg). Maar misschien is die 75 kg ook wel maximaal wat op het dak mag.
 

Leon!!

Lid
Er staat een foto'tje van de dakdragers in de accessoirebrochure (te downloaden via skoda.nl). Ik vind ze er niet erg flitsend uitzien. Ik twijfel nog of ik voor de originele ga (mede inderdaad vanwege bewaren onder de laadvloer van het bagagepakket) maar aan de andere kant vindt ik de de combinatie van Thule rapid railing 757 & Thule Wingbar 961 er beter uitzien (en waarschijnlijk stiller).

De mooiste oplossing is de Thule Wingbar Edge 9582 (http://www.dakkofferstore.com/thule-wingbar-edge-9582) maar die biedt minder bruikbare breedte en is mogelijk te laag i.c.m. met het panoramadak.

Een merkloos universeel setje van een paar tientjes kan natuurlijk ook maar persoonlijk ga ik daar mijn dure racefiets niet opzetten en vindt ik het geen gezicht op een mooie nieuwe auto :)
weet iemand al of de thule dragers hoog genoeg zijn voor het panodak?
 

Tiesos

Nieuw lid
Weet iemand of er al een dealerprijs bekend is voor een set dakdragers voor een OIII combi? In de brochure staat verkrijgbaar vanaf 2e kwartaal 2013, prijs nnb.

Originele Skoda drager kosten € 189,- bij de dealer. Weet je wel zeker dat ze goed passen.
 

Darkside

Forumguru
Jammer dat die van de O2 niet (goed) passen.
Ik heb originele dragers van de O2. Had gehoopt dat die gewoon goed en netjes zouden passen op de O3
 

paulus474

Senior Member
...

De mooiste oplossing is de Thule Wingbar Edge 9582 (http://www.dakkofferstore.com/thule-wingbar-edge-9582) maar die biedt minder bruikbare breedte en is mogelijk te laag i.c.m. met het panoramadak.

...
Minder bruikbare breedte, omdat de ruimte tussen die zwarte klemvoeten niet zo breed is?
Ben nog totaal groen op het gebied van dakdragers en dakkoffers ;), maar is die breedte van die specifieke Thule echt te klein? Passen er dan bijna geen dakkoffers meer op? Vind hem er nl. wel redelijk flitsend uitzien, voor zover dat mogelijk is :D.
 
Bovenaan Onderaan