Dakdrager Octavia 3 Combi

Leon!!

Lid
Minder bruikbare breedte, omdat de ruimte tussen die zwarte klemvoeten niet zo breed is?
Ben nog totaal groen op het gebied van dakdragers en dakkoffers ;), maar is die breedte van die specifieke Thule echt te klein? Passen er dan bijna geen dakkoffers meer op? Vind hem er nl. wel redelijk flitsend uitzien, voor zover dat mogelijk is :D.
daar hoef je je geen druk op te maken. Koffer past wel. Misschien een koffer in combinatie met ski klemme dat dat een probleem wordt
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb originele dragers van de O2. Had gehoopt dat die gewoon goed en netjes zouden passen op de O3
Praktijktip: je kunt ze altijd nog overdoen aan een Fabia-2 rijder, want de dakrails daarvan staan praktisch even ver uit elkaar als die van de O2.
Dat ontdekte ik gelukkig op tijd, net vóórdat ik nieuwe dragers zou gaan kopen toen ik de O2C door de huidige Fabia had vervangen...
 

derf

Senior Member
Ik was vanmiddag even aan het zoeken naar dakdragers voor mijn 03 combi en kwam op een site van WINPARTS. daar stonden alu dakdrager voor € 90. ze leken precies op de originele skoda drager en die kosten meen ik €160. heeft iemand hier al ervaring mee?
 

derf

Senior Member
is er al iemand die ervaring heeft met niet orginele skoda dakdragers. die kosten 170€ . ik zoek een goedkoper alternatief
 

piet42

Nieuw lid
iemand toevallig een montagehandleiding van originele dakdragers heb de mijne overgehouden van de Fabia en ze lijken te passen maar weet alleen niet hoe ze te monteren want ik had ze nog nooit gebruikt:banghead:
 

lugolux78

Forumguru
Er staat een foto'tje van de dakdragers in de accessoirebrochure (te downloaden via skoda.nl). Ik vind ze er niet erg flitsend uitzien. Ik twijfel nog of ik voor de originele ga (mede inderdaad vanwege bewaren onder de laadvloer van het bagagepakket) maar aan de andere kant vindt ik de de combinatie van Thule rapid railing 757 & Thule Wingbar 961 er beter uitzien (en waarschijnlijk stiller).

De mooiste oplossing is de Thule Wingbar Edge 9582 (http://www.dakkofferstore.com/thule-wingbar-edge-9582) maar die biedt minder bruikbare breedte en is mogelijk te laag i.c.m. met het panoramadak.

Een merkloos universeel setje van een paar tientjes kan natuurlijk ook maar persoonlijk ga ik daar mijn dure racefiets niet opzetten en vindt ik het geen gezicht op een mooie nieuwe auto :)


mooie dakdragers. op youtube video bij de pagina zie je auto met panorama dak, dus past wellicht.
 

lugolux78

Forumguru
@piet42 dat is meestal erg makkelijk. Normaal gesproken soort bevestiging die klemt op de dakrails. Ik heb 2 jaar geleden ook voor het eerst moeten monteren, is gelukt zonder handleiding. Meestal staat op drager links voor en rechts achter. Er kan namelijk verschil tussen breedte voor en achter zitten..
 
Ik heb de originele dakdragers er direct bij besteld en op een zonnige dag dacht ik ach kom laat ik eens kijken hoe dat werkt.
Nu aan beide zijden op de chromen dakrailen (of hoe je die ook noemt) aan de binnenkant krassen:mad:.
Kijk dus maar uit met plaatsen, zit kennelijk toch een scherp onderdeel in dat krassen maakt.
 
Bovenaan Onderaan