Dakdrager Octavia 3 Combi

micky

Forumguru
ik heb gewoon die van thule, overal rubber tegen krassen en ik gebruik ze op verschillende auto's
 
Beter. Ik heb de originele erbij genomen omdat ze mooi in de dubbele laadvloer passen, had misschien bij Thule ook wel gepast.
Zal eerst eens kijken of ik niet gewoon onoplettend geweest ben.
 

micky

Forumguru
je kunt de stangen van thule altijd zover inkorten dat ze er ook inpassen als ze al te lang zijn lijkt me.
 

stradje

Actief lid
Mijn ervaring met dakdragers is dat je ze echt maar zo heel af en toe gebruikt. Nu ik ben overgestapt van de Fabia op de Octavia (met neerklapbare passagiersstoel) waarschijnlijk nog minder. Dan vind ik originele best wel duur.

Maar die van de Lidl voldoen voor die enkele keer eigenlijk ook prima. Ik werd daar een stuk blijer van toen ik een truc verzonnen had op het geklooi met het inbussleuteltje. Eigenlijk heel simpel. Je zaagt gewoon de korte kant van het inbussleuteltje, en zet het lange stuk in een draadloze schroevendraaier (in mijn geval Makita), en opeens ga je het bijna leuk vinden om de dakdragers te (de-)monteren. Je heb nog geen minuut (nou, max. anderhalve minuut) nodig om ze erop te zetten of eraf te halen.
 

micky

Forumguru
Welk type van thule heb je?
ik heb 2 types liggen, de knijpers (755 of 756 denk ik) en die met het bandje om de railing heen, ik moet nog even kijken welke ik gebruik maar ze passen beide wel op de O3

@stradje de skibox past niet zo goed op de passagiersstoel als mijn vrouw er ook wil zitten :deuk:
 

Nelissuh

Actief lid
Ik heb net een setjes Thule wingbars 961 i.c.m. Rapid Railing 757 besteld voor mijn OC3C.

Reden:
- Lekker stil volgens reviews.
- Grotere nuttige lengte t.o.v. Wingbar Edge
- Waarschijnlijk ook op volgende auto's te gebruiken (zeker wingbar edge is erg breedte gevoelig).
- Net iets goedkoper dan originele dakdragers (€ 174,90)
 

Hans_RS

Forumguru
Mijn ervaring met dakdragers is dat je ze echt maar zo heel af en toe gebruikt. Nu ik ben overgestapt van de Fabia op de Octavia (met neerklapbare passagiersstoel) waarschijnlijk nog minder. Dan vind ik originele best wel duur.

Maar die van de Lidl voldoen voor die enkele keer eigenlijk ook prima. Ik werd daar een stuk blijer van toen ik een truc verzonnen had op het geklooi met het inbussleuteltje. Eigenlijk heel simpel. Je zaagt gewoon de korte kant van het inbussleuteltje, en zet het lange stuk in een draadloze schroevendraaier (in mijn geval Makita), en opeens ga je het bijna leuk vinden om de dakdragers te (de-)monteren. Je heb nog geen minuut (nou, max. anderhalve minuut) nodig om ze erop te zetten of eraf te halen.

Of je koopt natuurlijk gewoon een inbus-bitje :tongue:

iemand een idee of de gewone dakrails er gemakkelijk af te halen zijn? Of zou daarvoor de binnenbekleding er helemaal af moeten?
 
Bovenaan Onderaan