Dakdrager Octavia 3 Combi

Darkside

Forumguru
Dat is een mooi prijsje. Ze lijken erg op degene die ik vorige maand besteld heb.
Was het dubbele kwijt (nog steeds niet duur tov thule wingbars oid).
Ben benieuwd hoe ze verder zijn. Volgende maand gaan ze op de auto.
 

Jee13

Forumguru
Mijn maatje heeft nog setje Hapro dakdragers liggen voor de liefhebber, laat maar weten indien er intersse is
 
Beste vrienden,
volgens de website van Thule zou ik voor mijn Octavia Combi (BJ 2015) de Thule Wingbar Edge 9584 nodig hebben en dus niet Wingbar Edge 9852 zoals ik hier lees op het forum. Er komt een dakkoffer van Norauto Premium op die 81 cm breed is (en 179cm lang). Aan diegene(n) die Wingbar Edge 9852 hebben: wie heeft geadviseerd om de 9852 te kopen voor de Octavia Combi III ?
 

Klaasje

Forumguru
De 9582 past ook. Staat ook op de Thule site hoor 958x staat daar dus....en als je vergelijkt zijn er geen verschillen

Ik heb zelfs versie van O2 en die past gewoon.
 
  • Leuk
Waarderingen: lock

Darkside

Forumguru
Dank voor deze tip, mijn octavia is er nog lang niet, maar ben wel zojuist even langs de Aldi gereden en toevallig hadden ze nog 1 stuks liggen. Dus ik ben blij.
Nu nog 3 fietsendragers die er op passen Iemand tips?
Ik heb een soortgelijke (niet via de aldi gehaald) maar op internet.
Prijs is netjes en ze zien er goed uit. (mooier dan de oude Thule voor skoda die ik op mijn O2 had).
Maar man man man wat een herrie maken die krengen. Ze fluiten vanaf 60km/u en nog behoorlijk ook.
De onderkant is voorzien van een gleuf en daar kan de wind heel mooi mee spelen.
Als je zo 1150km naar frankrijk wilt rijden wordt je gek.:nailbiting:
Ik heb de onderkant met plakband dicht gemaakt. En dan zijn ze lekker stil:jaja:.
Dus uiteindelijk wel tevreden mee.
 
ik heb afgelopen weekend ook Thule Edge geïnstalleerd: type 9854 (251 € voor betaald bij Auto5 - wel 5 jaar garantie) en zoals Klaasje zie: die passen ook perfect! Super degelijke afwerking (de rails zijn plat gestroomlijnd en 8 cm breed = stevig) - ik ga ervan uit dat deze geen fluitende geluiden zullen produceren bij snelheden boven 120km/u, moet dit wel nog even uittesten.... binnenkort
 

Darkside

Forumguru
De thule edge zien er idd super mooi uit. En ik mag hopen voor dat geld dat ze niet fluiten.
Zelf vond iknze te duur voor 1x per jaar drie weken vakantie.
Dus een simpele (fluitende) gekocht voor 79,- . slechts een beetje plakband nodig om het fluiten tegen te gaan. Maar voordat ik aan plakband kosten boven de 251,- uitkomt ben ik al wat auto's verder
 

blauwkeut

Forumguru
Hmm, dat van dat plakband ga ik ook eens proberen op mijn Lidl dragers... Vanaf 60km/h ook dat irritante gefluit. Eens benieuwd of dat bij mij ook werkt.
 

Endja

Senior Member
Ze zijn trouwens nu nog in promotie bij Lidl (België) aan de Nederlanders van net over de grens. Er liggen er nog in Beerse (nabij Turnhout) en in Turnhout zelf :) Telkens bij eerder vermelde 'winkel'.
 

Rick

Senior Member
Maar man man man wat een herrie maken die krengen. Ze fluiten vanaf 60km/u en nog behoorlijk ook.
De onderkant is voorzien van een gleuf en daar kan de wind heel mooi mee spelen.
Als je zo 1150km naar frankrijk wilt rijden wordt je gek.:nailbiting:
Ik heb de onderkant met plakband dicht gemaakt. En dan zijn ze lekker stil:jaja:.
Dus uiteindelijk wel tevreden mee.
Goeie tip. Ga ik zeker ook even doen. Gewoon strook duct tape aan onderkant werkt dus?
Andere goeie hack bij die dakdragers: zaag bij een (lange) imbussleutel even het korte deel er af en doe hem als bitje in je schroefboormachine. Heb je de dragers er in 2 minuten op en af ipv 5 minuten.
 

Michiel2011

Nieuw lid
Ligt er ook aan hoe de dragers op de rails zijn gemonteerd. Heb laatst bij mn LIDL dragers echt geen last gehad. Tussen de 60 en 80 km/u klein beetje fleutend geluid. Daarboven helemaal niets (150km/u). Heeft wellicht ook met de dakkoffer te maken. Ducttape doe ik niet meer. Na twee warme weken in Frankrijk was het een ramp om te verwijderen
 
Bovenaan Onderaan