Skoda-MAN

Forumguru
Lampenglazen maak ik ook schoon maar ruitjes waar ik toch niets aan heb niet, wel de spiegels goed schoon
 

SimpleMouse

Nieuw lid
Ik rij nu al een paar dagen de zelfde route en als er geen ijs op de auto zit geen probleem.
Auto met ijs en geen tot slecht DAB ontvangst.

Route is van Amsterdam naar Almere

Het vervelende is dat in de middag als de auto ijsvrij is alles prima is, het likt dus aan het ijs te liggen.
 

Frenkie

Forumguru
O3 HB met DAB in Brabant Noord-Oost. Ik maak alle ramen en verlichting ijsvrij, geen enkel probleem (behalve onder het viaduct bij Rosmalen op de A59, maar daar valt die altijd een paar seconde weg).
 

edero

Forumguru
Bij slechte DAB ontvangst schakelt hij toch automatisch over naar FM, is de ontvangst dan ook slecht.
 

SimpleMouse

Nieuw lid
klopt, dan is het ontvangst prima, echter als ik dat doe is de radio net een knipperlicht, DAB > FM > DAB > FM enz.
DAB maakt wel gebruik van een andere antenne dan dat FM dat doen (zover ik heb begrepen)
 

edero

Forumguru
klopt, dan is het ontvangst prima, echter als ik dat doe is de radio net een knipperlicht, DAB > FM > DAB > FM enz.
DAB maakt wel gebruik van een andere antenne dan dat FM dat doen (zover ik heb begrepen)

Volgens mij is het een gecombineerde DAB-FM antenne.
 

AndreM

Forumguru
Regio Rotterdam in mijn O3 met DAB luid en duidelijk ontvangst zowel met als zonder ijs.



Correctie:
Vanavond nog eens een DAB test gedaan, maar het klopt!
Ik heb ook geen ontvangst ............... in de Botlektunnel. :maakmegek:
 
Laatst bewerkt:

SimpleMouse

Nieuw lid
Nog even een kleine update, auto vanochtend helemaal ijsvrij gemaakt en prima ontvangst.
Het lijkt er dus duidelijk op dat de ijsafzetting het ontvangst beïnvloed.
 

elsinga

Forumguru
Heb je toevallig een USB lader of iets dergelijks in de middenconsole in gebruik? Sommige van die dingen storen enorm op DAB+ ontvangst.
 

SimpleMouse

Nieuw lid
Nope, heb ook alleen het probleem bij een bevroren auto.
Sinds het niet meer vriest geen probleem met ontvangst.
 
Weet iemand hoe de antenne connector er uit ziet op een MIB 2 amundsen. ik heb achter op de unit gekeken en daar is nog plek voor een dubbele connector. kleur is zwart. echter zit er geen fakra aansluiting aan alleen een dust cap.

zou dit een DAB antenne zijn? optie is trouwens niet aangevinkt tijdens het bestellen..

iemand een idee wat voor aansluiting dit is?

uiteraard ga ik even proberen een foto te maken, als mijn telefoon er tussen krijg....
 
Laatst bewerkt:

jaboertue

Nieuw lid
Wouter1,

Zou je me kunnen vertellen welke radio en ombouwframe je hebt gebruikt? en de connector.
Ben zelf ook aan denken om te doen.
Alvast bedankt.
 

Wouter1

Forumguru
Een Kenwood dpx406 dab radio. Inbouwframe van Conrad, als ik mij niet vergis past het frame van een golf 4 in het gat van de oude radio bij de fabia2, het dubbel DIN frame welke bij de radio zit past hier dan weer in.
Welke connector het precies was weet ik niet meer....:arghh:l
 
Bovenaan Onderaan